Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Över huvud taget fjantigt att göra politik av frågan om att testa fler när det är solklart att det är, och länge har varit, kapaciteten som sätter den nivån vi har nu.
Vem (:confused:) hade inte velat testa fler om det bara fanns de prylar som behövdes att få tag på utan problem?
Nej men det är ju elaka Stefan Löfven som håller alla tester borta såklart! :idea:
 
Över huvud taget fjantigt att göra politik av frågan om att testa fler när det är solklart att det är, och länge har varit, kapaciteten som sätter den nivån vi har nu.
Vem (:confused:) hade inte velat testa fler om det bara fanns de prylar som behövdes att få tag på utan problem?

Utrustning och resurser. Bara alla som ringer och frågar och vill bli testade (och sedan KRÄVER att bli testade eftersom just de är så viktiga) och ska berätta om sina symtom tar upp tid och personal. Och samtidigt kan inte de som genuint är sjuka i icke-corona komma fram för att fråga om genuina vårdbehov. I all covid fokusering så kommer all annan sjukvård i skymundan. Folk slutar inte ha cancer, få hjärtattacker, kräver allvarlig och intensivvård för covid.
 
Över huvud taget fjantigt att göra politik av frågan om att testa fler när det är solklart att det är, och länge har varit, kapaciteten som sätter den nivån vi har nu.
Vem (:confused:) hade inte velat testa fler om det bara fanns de prylar som behövdes att få tag på utan problem?
Med tanke på allmänbildningen och intresset av att följa med i debatten hos Svärjevännerna så går det säkert hem hos hans väljare.
 
Nu läste jag att danska forskare hittat tecken på att det kan finnas två varianter av viruset, ett som sprids snabbt och ett långsamt. Att vissa smittade blir "super-spridare". :crazy:
Usch känner mig rätt risig
Nu läste jag att danska forskare hittat tecken på att det kan finnas två varianter av viruset, ett som sprids snabbt och ett långsamt. Att vissa smittade blir "super-spridare". :crazy:
Känner mig rätt så risig nu
 
Min vän hade fullt utvecklade covid-19 symptom bara ett par veckor innan clownen erkände problemen.

Han tvingades gå till jobbet ändå, efter att ha nyttjat sina "generösa" tre dagars sjukledighet (obetald). Hög feber, andningssvårigheter och hosta - i ett snabbmatskök. Cheferna var stenhårda -bara att jobba. Förhoppningsvis var det "bara" influensa...

Men sen blir man väl kompenserad genom att bara få ut hälften av lönen eller lämna företaget på dagen och klara sig själv. Man måste ju ta personligt individuellt ansvar för den sjuknärvaro man blev tvingad till.
 
Jimmie Åkesson begår ett fundamental felslut när han säger att ...

– Vi behöver testa brett i allmänheten, så att så många som möjligt kan återgå till sina jobb och inte behöver sitta hemma i onödan. För att kunna göra det behöver man friskförklaras, säger Åkesson.

Nej, Jimmie, det är först när man vet att man har antikroppar som man kan gå tillbaka ock leva som vanligt, Att bli friskförklarad idag säger ingenting om morgondagen.
 
Jimmie Åkesson begår ett fundamental felslut när han säger att ...



Nej, Jimmie, det är först när man vet att man har antikroppar som man kan gå tillbaka ock leva som vanligt, Att bli friskförklarad idag säger ingenting om morgondagen.

Exakt min tanke!!
Vad spelar det för roll att testa och veta att man INTE har Corona? Du kan ju få det imorgon. Vad gjorde det testet, för de pengarna, för nytta då?
 
Nej, Jimmie, det är först när man vet att man har antikroppar som man kan gå tillbaka ock leva som vanligt, Att bli friskförklarad idag säger ingenting om morgondagen.

Är detta helt ovisst ännu, eller är det vad man har testat vad gäller siffror över ”friskförklarade”? De flesta som har blivit bättre och symtomfria är ju inte friskförklarade, vad jag förstår, men även just ordet ”friskförklarade” nämns ju ibland. Eller det handlar bara om att man inte testar positivt för viruset längre, inte att man har antikroppar?

Är inte insatt i terminologin men om det går att förstå vad jag menar. :)
 
Exakt min tanke!!
Vad spelar det för roll att testa och veta att man INTE har Corona? Du kan ju få det imorgon. Vad gjorde det testet, för de pengarna, för nytta då?
Jag kan se en poäng i att testa brett men inte av orsaken JÅ nämner. Om man testar brett enligt modeller som används för tex opinionsundersökningar så skulle vi få en bättre bild av hur smittläget faktiskt ser ut vilket skulle kunna vara till hjälp för strategier för hur man ska hantera situationen.
 
ÄNTLIGEN! Skistar stänger alla sina skidanläggningar i Sverige from 6 april. :bump:

Allvarligt, jag hänger på ett skidforum också och det har varit pinsamt vilken nivå de diskussionerna har legat på som försvar till varför just de fortfarande ska åka på skidsemester. Ett exempel är den som tyckte att det är väl bra att jag lämnar Stockholm och dess ansträngda sjukvård just nu och åker dit sjukvården är mindre ansträngd. :banghead::banghead::banghead:

Och för jämlikhetens skull ska jag nog säga att jag tycker att även ryttare bör tänka på vad de pysslar med just nu för att inte riskera att belasta vården med "onödiga" skador.
 
Är detta helt ovisst ännu, eller är det vad man har testat vad gäller siffror över ”friskförklarade”? De flesta som har blivit bättre och symtomfria är ju inte friskförklarade, vad jag förstår, men även just ordet ”friskförklarade” nämns ju ibland. Eller det handlar bara om att man inte testar positivt för viruset längre, inte att man har antikroppar?

Är inte insatt i terminologin men om det går att förstå vad jag menar. :)

De som i idag i statistiken benämns som friskförklarade är de som inte uppvisar några virusfragment i diverse kroppssekret. Dvs. att man inte testar positivt för virus.
 
ÄNTLIGEN! Skistar stänger alla sina skidanläggningar i Sverige from 6 april. :bump:

Allvarligt, jag hänger på ett skidforum också och det har varit pinsamt vilken nivå de diskussionerna har legat på som försvar till varför just de fortfarande ska åka på skidsemester. Ett exempel är den som tyckte att det är väl bra att jag lämnar Stockholm och dess ansträngda sjukvård just nu och åker dit sjukvården är mindre ansträngd. :banghead::banghead::banghead:

Och för jämlikhetens skull ska jag nog säga att jag tycker att även ryttare bör tänka på vad de pysslar med just nu för att inte riskera att belasta vården med "onödiga" skador.
Halleluja äntligen :devil: Då stannar förhoppningsvis folk hemma över påsk!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 211
Senast: turbofling
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 931
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp