Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag vet inte alls hur det ser ut bland andra arbetsgivare men jag är väldigt medveten om att sambon har det ovanligt bra i alla fall. Mitt företags "deal" tror jag dock är ganska "average", eller det var i alla fall det intrycket jag fick av personen som hjälpte mig att teckna inkomstförsäkring. Men det beror nog mycket på vilken bubbla man bor i också...

Jag jobbar ju inom hospitality och där är villkoren sällan särskilt goda oavsett var i världen man befinner sig har jag upplevt, detsamma inom stall där jag jobbade förut, men det är trevligt att höra att det finns en annan slags norm. :)
 
Vad klagar de inte på? :D Att det inte går tillräckligt fort med beslutsfattandet, att politikerna inte kan ge exakta datum för alla utbetalningar, att de inte får tillräckligt allvarliga symptom när de väl smittas (??), att nedstängningen inte är tillräckligt hård. Märkligt nog verkar många vilja se ännu tuffare restriktioner, jag hoppas bara att politikerna inte lyssnar.

Jag som bor "på landet" har det inte så tufft. Jag promenerar med hundarna ungefär som vanligt. Folk spenderar väldigt mycket tid utomhus överhuvudtaget tycker jag, i skogen och runt fälten och påtar i sina trädgårdar. Generellt verkar folk vid ganska gott humör tycker jag, åtminstone de jag möter.
Människor klagar visst alltid vad man än gör! :D Allvarligt, skulle jag smittas hoppas jag att jag får väldigt milda symptom, vem vill bli allvarligt sjuk på köpet?!

Jag säger skämtsamt nuförtiden att om man ska ta en promenad i ensamheten ska man bege sig till ett stort köpcenter, inte till skogen, för i skogen är alla andra så den är full! :D
 
Kanske beror på vad för jobb man har. Jag tänker typ lågstatusjobb, som på McD eller något sånt.
Lite tråkigt dock att arbetsgivaren anses då vara så godhjärtad etc., medan här är det mera självklart. Om du förstår vad jag menar.
Jag jobbar ju inom hospitality och där är villkoren sällan särskilt goda oavsett var i världen man befinner sig har jag upplevt, detsamma inom stall där jag jobbade förut, men det är trevligt att höra att det finns en annan slags norm. :)
Ja jo, jag insåg när jag skrev mitt inlägg att det förmodligen ser riktigt illa ut i flera branscher :down: Det var därför jag la till det där om vilken bubbla man lever i, men jag känner mig lite dum :o
 
En sak med Covid-19 som jag har tänkt på är hur ödmjuk man tvingas bli inför situationen. Vi tänker oss att vi är lika inför den, men det är vi på sätt och vis inte. Vissa bär just nu samhället mer på sina axlar än andra. Jag hoppas att de kommer belönas när detta är över.
Men bär de inte alltid samhället mer på sina axlar, bara det att människor inte reflekterar över det så mycket?
 
Människor klagar visst alltid vad man än gör! :D Allvarligt, skulle jag smittas hoppas jag att jag får väldigt milda symptom, vem vill bli allvarligt sjuk på köpet?!

Jag säger skämtsamt nuförtiden att om man ska ta en promenad i ensamheten ska man bege sig till ett stort köpcenter, inte till skogen, för i skogen är alla andra så den är full! :D

Förlåt, syftningsfel. De klagar på att politikerna får för milda symptom. :grin: Jag tycker själv att det är rätt trevligt att de kan fortsätta göra sina jobb så att saker och ting inte halkar efter ännu mer.

Haha, ungefär så. Jag höll på att bli vansinnig när jag var ute med hundarna häromdagen. Folk, folk, folk överallt!
 
Människor klagar visst alltid vad man än gör! :D Allvarligt, skulle jag smittas hoppas jag att jag får väldigt milda symptom, vem vill bli allvarligt sjuk på köpet?!

Jag säger skämtsamt nuförtiden att om man ska ta en promenad i ensamheten ska man bege sig till ett stort köpcenter, inte till skogen, för i skogen är alla andra så den är full! :D
Ja eller hur! Det är ju tomt i stan! :rofl::D
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...testa--utesluter-inte-att-han-sjalv-har-coron

Man kan ha diskussioner om mer utbredd testning eller inte. Men hur självupptagen kan man vara?
Över huvud taget fjantigt att göra politik av frågan om att testa fler när det är solklart att det är, och länge har varit, kapaciteten som sätter den nivån vi har nu.
Vem (:confused:) hade inte velat testa fler om det bara fanns de prylar som behövdes att få tag på utan problem?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 936
Senast: turbofling
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Sirap
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 116
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 243
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp