Dagens dilemma, vad gör en om en blir insnöad?

Sen tycker jag beredskapen beror på vad det är för jobb. Jag gissar att om det är något livsviktigt jobb tex med andra människors liv såsom hemtjänst är det bra att ta upp detta innan. Även annat kan ju hända med kort varsel som gör att man inte tar sig till jobbet.
Sen valde jag en gång att övernatta hos en kollega då jag visste att jag inte skulle kunna åka från min bostad. Så man kan ju också som anställd fundera över såna lösningar.
TS- om chef inte går att få tag på under två dagar borde väl hen gett mandat till någon annan att ta beslut? Finns någon annan att ringa?

Nej, grejen är ju att alla utom en ska iväg. Även den som är ställföreträdande. Men han som är kvar borde ju ha visst inflytande när det bara är han kvar tänker jag? Nu kommer jag ju ta mig dit idag, och då tänkte jag prata med kollegan hur vi gör om det visar sig bli mycket värre när de väl är borta. Jag kommer kunna plumsa någon kilometer i värsta fall imorgon och få skjuts resten av vägen, men det är som sagt egentligen att kollegan inte ska ta sig ut som jag är mest rädd för. Och att allting ställs till sin spets eftersom ingen annan kan rycka in den här gången för att de är så långt härifrån.

(Jag är inte så hysterisk att jag hade ens tänkt på det här om det var en vanlig arbetsdag eller om jag skulle jobbat med någon som bor närmare. Det är mer situationen med att alla är borta och att han bor så långt bort som skrämmer mig, i kombination med att behöva sköta affären själv.)
 
Alltså, ditt enda ansvar i det här är att se till att vara på plats när ditt arbetspass börjar, om inte vädret är så dåligt att det är omöjligt. Och det är väl jättebra om du byter telefonnummer med kollegan så att ni kan nå varandra om någon av er blir fast i snön.

Det är ju ingen risk att du behöver sköta affären själv. Du har ju inte ens nyckel, så det förväntas inte av dig att du ska göra det.
 
Eftersom det kändes som att en del hade svårt att se vart problemet låg kan jag berätta att det låg ett träd över vägen strax utanför mig (som inte gick att ta sig runt eller köra en annan väg då det är en återvändsväg). Nu var det borta lagom tills jag skulle till jobbet, men hade jag börjat tidigt (som jag ska de andra dagarna) hade jag ALDRIG kommit ut. Då hade detta egentligen inte med snön att göra, utan mer blåsten.

Nu har kollegan och jag pratat. Vi tycker fortfarande att det känns lite olustigt att det bara är vi två eftersom vad som helst faktiskt kan hända, även sånt som inte har med vädret att göra. Men det är ju inget att göra åt om så skulle vara fallet.
 
Jag hade aldrig åkt till jobbet för att sätta en lapp på dörren om jag inte ens kommer in. :p

Om det hade hänt mig hade jag nog försökt ringa omkringliggande butiker och höra om någon kunde smita över och sätta upp en lapp. Hade heller aldrig åkt långt för att göra något sånt själv kan jag lägga till!
 
Eftersom det kändes som att en del hade svårt att se vart problemet låg kan jag berätta att det låg ett träd över vägen strax utanför mig (som inte gick att ta sig runt eller köra en annan väg då det är en återvändsväg). Nu var det borta lagom tills jag skulle till jobbet, men hade jag börjat tidigt (som jag ska de andra dagarna) hade jag ALDRIG kommit ut. Då hade detta egentligen inte med snön att göra, utan mer blåsten.

Nu har kollegan och jag pratat. Vi tycker fortfarande att det känns lite olustigt att det bara är vi två eftersom vad som helst faktiskt kan hända, även sånt som inte har med vädret att göra. Men det är ju inget att göra åt om så skulle vara fallet.

Jaha ett träd? Antingen är det trafikverkets område, de skickar ut någon som fixar det så snart de dels har fått veta att det ligger en träd över vägen och dels beroende på om det är mycket träd som ligger. Kompisen jobbar med sån jour och har stått och tagit bort träd mitt i natten på småvägar i snöstorm, inget konstigt med det. Eller så är det privat väg och det är markägaren som är ansvarig, vägföreningen i vissa fall, går ofta lika fort att få ut någon med en motorsåg och lösa problemet.

Men att ni är två har ni väl vetat om ett tag? Jag förstår fortfarande inte problemet, det är många som jobbar ensamma året runt?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 868
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 590
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 574
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Jag inser redan innan jag skrivit klart att det förmodligen kommer saknas info/ vara struligt, men ha lite överseende? Så här är det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 201
Senast: Hiddeous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp