Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ju en lat jävel så jag gillar att killen är lite längre så han når saker jag inte når. Att dra fram en stol är så jobbigt 😅
Du måste planera ditt hem lite smartare. I köket kan man klättra på bänkar (ev lådor om de håller). Övriga höga hyllor i huset placerar man ovanför t.ex soffor eller nåt man inte flyttar på :idea:

/Mvh inte så kort men tillräckligt kort för att behöva klättra på bänkarna för att nå saker i köket.
 
Funderar på om jag ska ha lockigt hår på dejten i morgon (har självlockigt) eller om jag ska platta det.
Mina lockar är inte så tåliga. Mitt hår ser ut som ett skatbo korsat med ett penntroll efter en natt om jag har det lockigt. Jag vill inte skrämma skiten ur honom på söndag morgon 🙄
 
Funderar på om jag ska ha lockigt hår på dejten i morgon (har självlockigt) eller om jag ska platta det.
Mina lockar är inte så tåliga. Mitt hår ser ut som ett skatbo korsat med ett penntroll efter en natt om jag har det lockigt. Jag vill inte skrämma skiten ur honom på söndag morgon 🙄
Skatbo krossat med ett penntroll! 🤣
 
Fast man kan ju skaffa barn även utan en man (som kvinna). Känner flera lesbiska/bisexuella par, vissa har barn och vissa funderar på det i framtiden.
Ja, självklart kan man det! Men det var inte alls min poäng. Det jag menade var att evolutionen gynnar egenskaper och beteenden som gör att individen får fortplanta sig, och därför finns det sannolikt en biologisk/evolutionär aspekt av vad vi finner attraktivt.
 
Ett tag hade jag kort hår. Vilket fiasko. Jag såg ut som Kurt Olsson på morgonen. Platt på sidorna och högt, lite lockigt hår uppe på.....

Väntar med att vakna skitful tills han har en chans att bli lite kär i mig :cautious:
Nå, det kommer gå fort! det är ju du, så är han inte en galning så faller han lätt!
 
Nå, det kommer gå fort! det är ju du, så är han inte en galning så faller han lätt!

Jag ska iofs också falla, och det har inte heller skett. Och i hans fall kan man inte skylla på frisyren (kort rakad)
 
Fast helt olika civilisationer premierar också vitt skilda attribut, så det funkar inte riktigt. Vad som är attraktivt har också varierat väldigt genom olika tidsepoker.
Jag menar inte att det bara är biologi som styr vem eller vad vi attraheras av, det finns absolut kulturella skillnader i åtminstone skönhetsideal och säkert också attraktion (är dock inte helt säker på att jag anser att skönhetsideal och attraktion är samma sak, för mig finns det skillnader).
 
Det går trögt för min del när det gäller dejtandet.

En kille från tinder som håller på med diverse naturäventyr vill träffas, han verkar trevlig och ser bra ut. Jag borde styra upp en träff med honom, men motivationen är inte så jättestor tyvärr. Jag tänker mest på K (killen som jag skrivit om tidigare).

Jag gjorde ett skämmigt och rätt klumpig försök till att få till en träff på fritiden utan att verka för på, men jag tror att jag misslyckades totalt :rofl: Vi skulle till samma busshållplats så vi gick och pratade om lite allt möjligt. Jag kommer på en "briljant idé" och säger följande:
"Men du, om du cyklar något i skogarna runt stallet så får du gärna säga till. Jag behöver cykelträna min häst och jag känner ingen med en cykel."

Jag hade ju kunnat skippa sista meningen helt och hållet, men jag hoppas att han förstod att jag menade terrängcykel. Och ja, resten ska vi inte ens prata om :rofl: hade jag inte bara kunnat fråga om vi kunde ta en fika eller en öl någon dag? Jisses :o:arghh::rofl:
 
Du måste planera ditt hem lite smartare. I köket kan man klättra på bänkar (ev lådor om de håller). Övriga höga hyllor i huset placerar man ovanför t.ex soffor eller nåt man inte flyttar på :idea:

/Mvh inte så kort men tillräckligt kort för att behöva klättra på bänkarna för att nå saker i köket.

Har inte en enda hylla så det är lugnt 😁
Det är bara i köket jag inte når vissa saker och då tar jag en köksstol.
Kan hoppa upp på bänken men det är ju ändå lättare att be de långa fixa.
Lat som sagt 🙄
 
Funderar på om jag ska ha lockigt hår på dejten i morgon (har självlockigt) eller om jag ska platta det.
Mina lockar är inte så tåliga. Mitt hår ser ut som ett skatbo korsat med ett penntroll efter en natt om jag har det lockigt. Jag vill inte skrämma skiten ur honom på söndag morgon 🙄

Mitt hår är precis likadant, sover med det flätat nu när det är så långt så slipper jag trasslet på morgonen 😄
 
Jag gjorde ett skämmigt och rätt klumpig försök till att få till en träff på fritiden utan att verka för på, men jag tror att jag misslyckades totalt :rofl: Vi skulle till samma busshållplats så vi gick och pratade om lite allt möjligt. Jag kommer på en "briljant idé" och säger följande:
"Men du, om du cyklar något i skogarna runt stallet så får du gärna säga till. Jag behöver cykelträna min häst och jag känner ingen med en cykel."

Jag hade ju kunnat skippa sista meningen helt och hållet, men jag hoppas att han förstod att jag menade terrängcykel. Och ja, resten ska vi inte ens prata om :rofl: hade jag inte bara kunnat fråga om vi kunde ta en fika eller en öl någon dag? Jisses :o:arghh::rofl:
Hahaha, å andra sidan kanske han fattar att du är intresserad då och det kan ju vara bra :p
 
Dejt igår med garaget killen.

Han pratade VÄLDIGT mycket och efter ett tag märkte jag hur jag nästan somnade. Jag försökte flika in lite saker men jag antar att han var nervös.
Tyvärr känner jag inte att det klickar mer än på vänskapligt plan:)

Fick förövrigt ett bromsljus:rofl: perfekt present på första dejten! Mitt är trasigt
 
Det går trögt för min del när det gäller dejtandet.

En kille från tinder som håller på med diverse naturäventyr vill träffas, han verkar trevlig och ser bra ut. Jag borde styra upp en träff med honom, men motivationen är inte så jättestor tyvärr. Jag tänker mest på K (killen som jag skrivit om tidigare).

Jag gjorde ett skämmigt och rätt klumpig försök till att få till en träff på fritiden utan att verka för på, men jag tror att jag misslyckades totalt :rofl: Vi skulle till samma busshållplats så vi gick och pratade om lite allt möjligt. Jag kommer på en "briljant idé" och säger följande:
"Men du, om du cyklar något i skogarna runt stallet så får du gärna säga till. Jag behöver cykelträna min häst och jag känner ingen med en cykel."

Jag hade ju kunnat skippa sista meningen helt och hållet, men jag hoppas att han förstod att jag menade terrängcykel. Och ja, resten ska vi inte ens prata om :rofl: hade jag inte bara kunnat fråga om vi kunde ta en fika eller en öl någon dag? Jisses :o:arghh::rofl:
Jag hade lätt kunnat göra exakt lika dant. Jag är usel på att flirta. Jag försökte mig på nått sånt på chatten med musikern men rörde bara till det. Han fattade nada...vilket han tom skrev och så sa han godnatt i stället. Rutinerat Voff :p Men det var ingen skada skedd då han hörde av sig morgonen där på med ett rart sms. Jag är hopplöst feg och generad när det gäller flirt osv i början av ett dejtande.
 
Fick förövrigt ett bromsljus:rofl: perfekt present på första dejten! Mitt är trasigt
Det påminner mig om när jag träffade sonens far och på min första födelsedag så fick jag ett sportluftsfilter. Motiveringen var "Nu får du en piggare och bränslesnålare bil" Ohh....så romantiskt :D men helt klart bättre än blommor och choklad!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
201 151
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 834
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 441
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp