Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
F skrev och frågade om han fick komma förbi, klart han fick, vi har mest myst som vanligt :) imorgon hoppas jag han sover över!

Har föreslagit julmarknad på lördag f.m. Hade varit kul att göra nåt aktivt nån gång...
 
Jag fick nog upp ögonen för F lite mer när vi var ett gäng hos mig och han kläckte ur sig att han lyssnade på Doktor Kosmos och Philemon Arthur and the dung :D
Har nog aldrig stött på nån jag träffat som ens vet vilka dom är!
Å, Doktor Kosmos 😍
Blev hemskt nostalgisk nu och helt plötsligt förflyttad till gräsmattan framför lilla scenen på Emmabodafestivalen.
 
Helgdejten med Musikern är bokad. Denna gången har vi pratat igenom den mot tidigare gånger då vi bara kommit fram till att vi ska ses.
Nu är det bestämt att jag åker till honom på lördag efter han har jobbat på förmiddagen i sitt företag. Vi handlar ihop och lagar sen mat. Jag sover över där.
Jag känner att detta är lite av ett eldprov. Jag har insett att jag inte är avslappnad och den filterlösa, bubbliga Voff jag normalt sett är utan att jag håller igen när vi ses. Jag är inte avslappnad och det är pga min make...strax exmake, och allt han gjort mot mig. Jag har i princip inte sagt något till M om maken mer än att det är frostigt, att vi inte har kontakt och att han inte varit så snäll...
Jag behöver hitta tillbaka till mig själv, visa mig själv och våga vara avslappnad med Musikern. Hoppas det kan ske i helgen.
 
Jag tycker alla är kortare än mig tills jag står nos mot nos med dem och inser de är för jävla långa 😂😂😂
Åh, så är jag också :D Blev lite komiskt med han som jag jämför alla med. Jag trodde förut att vi var ungefär lika långa. Insåg att han trots allt var längre när jag plötsligt träffade honom och hade skor med tunnare sula än vanligt :angel: Sedan fick jag en kram och insåg att han var svinlång (eller ja, 10cm längre än mig, men det kändes som mycket). Det är märkligt det där...
 
Fast det handlar om könsnormer. Tror det är extremt sällan någon på riktigt väljer en partner av det rationella skälet att den når till översta hyllan. Isf skulle jag vilja veta hur den definierar attraktion, och varför de flesta kvinnor tycker det är attraktivt med någon som når högt upp medan män gärna vill ha någon som inte mår långt upp..

Ja, vad är attraktion? Jag är heterosexuell kvinna, så attraheras nog väldigt heteronormativt, tror jag. Attraheras på det fysiska planet av män som är långa, gärna lite smala (inga bodybuilders tack) och med breda axlar. Spelar ingen som helst roll, faktiskt, om mannen i fråga når saker i översta skåpet - jag är rätt lång själv (och gillar att vara det, tycker det är snyggt med långa kvinnor också) så jag når det jag behöver. Inga praktiska aspekter alls, alltså, utan ren attraktion.

Men menar du att det är fel på något sätt att attraheras av det vi så att säga förväntas attraheras av? Vore det bättre om jag tyckte att korta, knubbiga män var väldigt attraktiva?
 
Ja, vad är attraktion? Jag är heterosexuell kvinna, så attraheras nog väldigt heteronormativt, tror jag. Attraheras på det fysiska planet av män som är långa, gärna lite smala (inga bodybuilders tack) och med breda axlar. Spelar ingen som helst roll, faktiskt, om mannen i fråga når saker i översta skåpet - jag är rätt lång själv (och gillar att vara det, tycker det är snyggt med långa kvinnor också) så jag når det jag behöver. Inga praktiska aspekter alls, alltså, utan ren attraktion.

Men menar du att det är fel på något sätt att attraheras av det vi så att säga förväntas attraheras av? Vore det bättre om jag tyckte att korta, knubbiga män var väldigt attraktiva?

Ja, jag förstår inte riktigt heller?
Jag tänker ibland att jag har en viss typ som jag gillar men kollar jag tillbaka så stämmer det inte riktigt 😅
Jämför jag Kollegan och V så är de totalt olika, både till utseendet och personlighet. De som de har gemensamt är att de är män och jag är superhetro så det är svårt att bli attraherad av något annat.
 
Ja, jag förstår inte riktigt heller?
Jag tänker ibland att jag har en viss typ som jag gillar men kollar jag tillbaka så stämmer det inte riktigt 😅
Jämför jag Kollegan och V så är de totalt olika, både till utseendet och personlighet. De som de har gemensamt är att de är män och jag är superhetro så det är svårt att bli attraherad av något annat.
Samma här, enda jag kan på rak arm säga är att jag inte attraheras av överviktiga män. Annars har de sett extremt olika ut och haft olika personligheter. Kan ärligt säga att jag inte kan se en enda gemensam nämnare mellan dom :idea::D
 
Ja, vad är attraktion? Jag är heterosexuell kvinna, så attraheras nog väldigt heteronormativt, tror jag. Attraheras på det fysiska planet av män som är långa, gärna lite smala (inga bodybuilders tack) och med breda axlar. Spelar ingen som helst roll, faktiskt, om mannen i fråga når saker i översta skåpet - jag är rätt lång själv (och gillar att vara det, tycker det är snyggt med långa kvinnor också) så jag når det jag behöver. Inga praktiska aspekter alls, alltså, utan ren attraktion.

Men menar du att det är fel på något sätt att attraheras av det vi så att säga förväntas attraheras av? Vore det bättre om jag tyckte att korta, knubbiga män var väldigt attraktiva?
Inget fel, det har jag aldrig påstått. Men en del saker är normer.
 
Jag som är bi attraheras då av det typiskt heteronormativt "snygga" vad gäller både män och kvinnor...

Feminina (till utseende) kvinnor och långa, muskullösa män. :love: Har dock aldrig lyckats få en pojkvän på 1,80+.... Av någon anledning verkar det vara de mindre männen som dras till mig.. 😂
 
En del saker är förvisso normer, men samtidigt är fortplantningen evolutionens allra starkaste drivkraft, så det vore ju extremt konstigt om det inte också fanns en biologisk komponent i vad vi attraheras av (och inte)!

Fast helt olika civilisationer premierar också vitt skilda attribut, så det funkar inte riktigt. Vad som är attraktivt har också varierat väldigt genom olika tidsepoker.
 
Livet ändå 😍
Molnet mår bra, bästis är äntligen hemma från sin resa, det är fredag och ledig helg!
V började jobba en timme tidigare idag för att kunna sluta extra tidigt så snart är han här ❤️
Massa roligt att se fram emot och snart är det nytt år.
Hoppas ni får en härlig helg!
Nu ska jag njuta lite till av mitt lyckorus 😁
 
En del saker är förvisso normer, men samtidigt är fortplantningen evolutionens allra starkaste drivkraft, så det vore ju extremt konstigt om det inte också fanns en biologisk komponent i vad vi attraheras av (och inte)!
Fast man kan ju skaffa barn även utan en man (som kvinna). Känner flera lesbiska/bisexuella par, vissa har barn och vissa funderar på det i framtiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 879
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 812
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 355
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp