Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det handlar om könsnormer. Tror det är extremt sällan någon på riktigt väljer en partner av det rationella skälet att den når till översta hyllan. Isf skulle jag vilja veta hur den definierar attraktion, och varför de flesta kvinnor tycker det är attraktivt med någon som når högt upp medan män gärna vill ha någon som inte mår långt upp..

Jag valde V pga att han är sexig och har en personlighet som matchar min.
Hade tyckt det även om han varit lika lång som jag.
Att han når sånt som jag inte når är praktiskt men inget måste.
Att vara händig är ett måste och det kan säkert uppfattas som väldigt heteronormativt. Men det beror på att jag själv är händig och skulle bli galen på någon som inte kan slå i en spik eller bygga ihop en ikeamöbel 😅
 
Att det finns tendenser och gemensamma faktorer i vad personer tycker om gör det inte till att det måste bero på könsnormer eller ens sociala normer. Så varierad är inte vår smak även om vi skulle växa upp helt fria från normer.
 
Själv gav jag upp rätt så snabbt på att mannen "måste" vara längre än jag, av den enkla anledningen att utbudet minskade drastiskt då :angel: I princip alla mina pojkvänner har varit kortare än jag, även Humanisten :D Mvh 183 cm lång, H är väl strax under 180 :)
 
Att det finns tendenser och gemensamma faktorer i vad personer tycker om gör det inte till att det måste bero på könsnormer eller ens sociala normer. Så varierad är inte vår smak även om vi skulle växa upp helt fria från normer.
Så det är medfött?
Enligt den litteratur jag läst skulle jag säga det motsatta.
 
Själv gav jag upp rätt så snabbt på att mannen "måste" vara längre än jag, av den enkla anledningen att utbudet minskade drastiskt då :angel: I princip alla mina pojkvänner har varit kortare än jag, även Humanisten :D Mvh 183 cm lång, H är väl strax under 180 :)

samma för mig, också 183 lång :D!

Har aldrig haft en partner som varit längre än mig, typ 2 har varit lika långa, resten kortare, många ner mot 170 gissningsvis (har aldrig bett om exakt höjd :D).

Min man är kortare än mig.
 
Jag fick nog upp ögonen för F lite mer när vi var ett gäng hos mig och han kläckte ur sig att han lyssnade på Doktor Kosmos och Philemon Arthur and the dung :D
Har nog aldrig stött på nån jag träffat som ens vet vilka dom är!

Dr Kosmos va jag nog runt 18 när jag upptäckte men är uppväxt med Philemon Arthur :D på en semester drev vi min mamma halvt till vansinne genom att sjunga "du är min enda vän" nästan hela veckan
 
USA är ju ändå rätt ok. Förutom att han måste åka till Washington för att kunna söka uppehållstillstånd då... Ett ganska stort och dyrt projekt om man bor i Sverige eller på västkusten. Och så det där att det tar TVÅ MÅNADER att få ut sitt pass :crazy::down: Så även i bästa bästa fall så kan han inte vara här för än Juni....
Men är de så hopplösa att han måste till ambassaden? Konsulaten duger inte eller? Finns ju i tom i San Diego, och även i san fransisco och vegas. Men vet att det kan vara jävla krångel men ambassad/konsulat. De ville för några år sen att min bror + svägerska (bägge svenskar alltså) att de skulle behöva åka till ambassaden för nya pass. Och fattade inte att det inte bara var o göra. Inklusive att föreslå att de tog tåget...... från LA............
 
Fast det handlar om könsnormer. Tror det är extremt sällan någon på riktigt väljer en partner av det rationella skälet att den når till översta hyllan. Isf skulle jag vilja veta hur den definierar attraktion, och varför de flesta kvinnor tycker det är attraktivt med någon som når högt upp medan män gärna vill ha någon som inte mår långt upp..

Jag förnekar inte att det skulle handla om könsnormer men jag tycker det är attraktivt med långa män. Jag är 176 så jag når de flesta saker själv. För hävdade jag att jag dejtade inte karlar som var kortare än mig, hade större bröst eller längre hår. På den tiden hade jag hår till svanken.
 
Noll tålamod ikväll 🙄
Första bilden
Screenshot_20191205_181852.jpg
 
Men är de så hopplösa att han måste till ambassaden? Konsulaten duger inte eller? Finns ju i tom i San Diego, och även i san fransisco och vegas. Men vet att det kan vara jävla krångel men ambassad/konsulat. De ville för några år sen att min bror + svägerska (bägge svenskar alltså) att de skulle behöva åka till ambassaden för nya pass. Och fattade inte att det inte bara var o göra. Inklusive att föreslå att de tog tåget...... från LA............
Japp, måste till ambassaden 🙄😡
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 703
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 807
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 310
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 149
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp