Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy, hade sagt att han kunde fetglömma att vi någonsin chattat och blockat. Vilken otroligt obehaglig konversation från hans sida O_o
Har inte hört något mera från honom, förutom ett "Hej" sent i går kväll som jag inte svarade på, så förhoppningsvis inser han att jag inte föll för hans, eh.... charm... :p


Jag förstår att detta är pretty privilige men vad är grejen med att bara vara intresserad av utseende. Jo, att jag är "fantastiskt söt" beror till 95% på gener och är ingen bedrift. Jag är mer än bara lite gullig att kolla på 😭

Sen dör konversationen eller är skitstel typ "jaha vädret då" eller "är det kul på jobbet då". Buhu. Varje tindervända jag tar gör mig ju bara omotiverad på dejting, det är nog inte syftet.

Usch, sådant är värdelöst. Vad har du för typ av text på din profil? (om du har någon) Jag håller på att klura ut en ny till min nu, gillar one-liners.... Funderar på något i stil med: "Om du inte vet vem Nancy Pelosi är, dra vänster" :angel: för att initiera lite mer spännande konversationer... (men skulle väl knappast funka, de flesta killar verkar ju inte bry sig så mycket om vad man skriver)
 
Jag förstår att detta är pretty privilige men vad är grejen med att bara vara intresserad av utseende. Jo, att jag är "fantastiskt söt" beror till 95% på gener och är ingen bedrift. Jag är mer än bara lite gullig att kolla på 😭

Sen dör konversationen eller är skitstel typ "jaha vädret då" eller "är det kul på jobbet då". Buhu. Varje tindervända jag tar gör mig ju bara omotiverad på dejting, det är nog inte syftet.
Jag löste det med att ha massa skumma bilder på min profil. Nu frågar folk direkt om intressen osv istället.
 
Jag förstår att detta är pretty privilige men vad är grejen med att bara vara intresserad av utseende. Jo, att jag är "fantastiskt söt" beror till 95% på gener och är ingen bedrift. Jag är mer än bara lite gullig att kolla på 😭

Sen dör konversationen eller är skitstel typ "jaha vädret då" eller "är det kul på jobbet då". Buhu. Varje tindervända jag tar gör mig ju bara omotiverad på dejting, det är nog inte syftet.

Jättetydligt fel killar om de bara kommenterar ditt utseende och sedan inte ens kan konversera på vuxen nivå. Lär dig känna igen dem (ingen/väldigt grund/emojig presentationstext kanske) och välj bort dem. Det går!
 
Jag förstår att detta är pretty privilige men vad är grejen med att bara vara intresserad av utseende. Jo, att jag är "fantastiskt söt" beror till 95% på gener och är ingen bedrift. Jag är mer än bara lite gullig att kolla på 😭

Sen dör konversationen eller är skitstel typ "jaha vädret då" eller "är det kul på jobbet då". Buhu. Varje tindervända jag tar gör mig ju bara omotiverad på dejting, det är nog inte syftet.

Håller med dig fullständigt. Har samma problem. Men det är ju lite tabu på nåt vis, ungefär som att vara smal och klaga på det (jag är inte smal av naturen, men tog det som exempel på såt man inte ska gnälla över för att man råkar vara priviligerad). Tur jag inte har tinder... skulle bli fullständig vansinnig på ytlighten. Jag känner verkligen sådär att ja, jag är mer än ögongodis.
 
Jättetydligt fel killar om de bara kommenterar ditt utseende och sedan inte ens kan konversera på vuxen nivå. Lär dig känna igen dem (ingen/väldigt grund/emojig presentationstext kanske) och välj bort dem. Det går!

Jag förstår poängen, men jag blir ändå uppgiven över hur verkligheten är. Det säger väldigt mkt om samhället i stort. Jag känner tyvärr att när det kommer till kritan, så vill de flesta ha en docka och inte en människa. Blir så lessen av det. Men som sagt, det är tabu.
Råkad slå på teven igår och det var ett program om lesbiska tjejer, och de fick väldigt ofta höra kommentaren "synd på en så fin tjej" från killar när de sa att de var gay. Vadå synd?! För vem?! Jag blir så arg.
 
Jag förstår att detta är pretty privilige men vad är grejen med att bara vara intresserad av utseende. Jo, att jag är "fantastiskt söt" beror till 95% på gener och är ingen bedrift. Jag är mer än bara lite gullig att kolla på 😭

Sen dör konversationen eller är skitstel typ "jaha vädret då" eller "är det kul på jobbet då". Buhu. Varje tindervända jag tar gör mig ju bara omotiverad på dejting, det är nog inte syftet.
Har absolut ingen aning om hur du framställer dig på tinder eller så, men har du testa att bara ha bilder där du gör saker? När jag hade konto på tinder så hade jag en profilbild först som typ... tredje bild? Innan det var det bild på när jag klättrade och när jag höll på med mina hundar. Hade också välskriven presentation och svepte bara höger på andra som hade någon typ av presentationstext samt mer än bara en enda selfie där de försökte se så snygga ut som möjligt. Det blev inte många högersvep, men jag upplevde att jag väldigt sällan fick kommentarer om utseendet iaf (vilket jag annars brukar få från män, både sådana jag träffar irl och som jag får kontakt med över nätet).
 
Har absolut ingen aning om hur du framställer dig på tinder eller så, men har du testa att bara ha bilder där du gör saker? När jag hade konto på tinder så hade jag en profilbild först som typ... tredje bild? Innan det var det bild på när jag klättrade och när jag höll på med mina hundar. Hade också välskriven presentation och svepte bara höger på andra som hade någon typ av presentationstext samt mer än bara en enda selfie där de försökte se så snygga ut som möjligt. Det blev inte många högersvep, men jag upplevde att jag väldigt sällan fick kommentarer om utseendet iaf (vilket jag annars brukar få från män, både sådana jag träffar irl och som jag får kontakt med över nätet).

Så gjorde jag med. Bilder med hästen, hunden, med kompisar. Hade en bild där jag såg vettig ut, resten osminkad och schleten.
Det är ju så jag ser ut 90% av tiden 😁
 
Har inte hört något mera från honom, förutom ett "Hej" sent i går kväll som jag inte svarade på, så förhoppningsvis inser han att jag inte föll för hans, eh.... charm... :p




Usch, sådant är värdelöst. Vad har du för typ av text på din profil? (om du har någon) Jag håller på att klura ut en ny till min nu, gillar one-liners.... Funderar på något i stil med: "Om du inte vet vem Nancy Pelosi är, dra vänster" :angel: för att initiera lite mer spännande konversationer... (men skulle väl knappast funka, de flesta killar verkar ju inte bry sig så mycket om vad man skriver)
Tror att de som bara berömmer utseende kanske hoppar över att läsa oavsett. Jag har en 4-5 rader ganska intetsägande men som kan tolkas lite olika. (Dock måste man nog anstränga sig som fan för att tolka den sexuellt) Har haft lite olika stuk på presentation genom tiderna och visst, får ibland beröm av matchningar att det är en bra presentation så, jag vet inte. Sveper bort de som utstrålar fuckboy men det gömmer sig en del tråkiga personligheter/oflyt i kommunikationsskillsen även bland människor som ser reko ut 😬
 
Har absolut ingen aning om hur du framställer dig på tinder eller så, men har du testa att bara ha bilder där du gör saker? När jag hade konto på tinder så hade jag en profilbild först som typ... tredje bild? Innan det var det bild på när jag klättrade och när jag höll på med mina hundar. Hade också välskriven presentation och svepte bara höger på andra som hade någon typ av presentationstext samt mer än bara en enda selfie där de försökte se så snygga ut som möjligt. Det blev inte många högersvep, men jag upplevde att jag väldigt sällan fick kommentarer om utseendet iaf (vilket jag annars brukar få från män, både sådana jag träffar irl och som jag får kontakt med över nätet).
Jag har 5-6 bilder, ett par selfies och resten där jag är i någorlunda farten så att säga.
 
Jag förstår poängen, men jag blir ändå uppgiven över hur verkligheten är. Det säger väldigt mkt om samhället i stort. Jag känner tyvärr att när det kommer till kritan, så vill de flesta ha en docka och inte en människa. Blir så lessen av det. Men som sagt, det är tabu.
Råkad slå på teven igår och det var ett program om lesbiska tjejer, och de fick väldigt ofta höra kommentaren "synd på en så fin tjej" från killar när de sa att de var gay. Vadå synd?! För vem?! Jag blir så arg.

Jag förstår hur du menar men väljer att inte ha det perspektivet, det blir så negativt.
 
Jag förstår hur du menar men väljer att inte ha det perspektivet, det blir så negativt.

Håller med. @_Taggis_ "synd på en så fin tjej" låter ju onekligen som en komplimang, jag förstår att det kan vara tröttsamt, men livet blir så mycket trevligare om man utgår ifrån att folk flest har goda intentioner, och försöker tolka saker positivt.
 
Håller med. @_Taggis_ "synd på en så fin tjej" låter ju onekligen som en komplimang, jag förstår att det kan vara tröttsamt, men livet blir så mycket trevligare om man utgår ifrån att folk flest har goda intentioner, och försöker tolka saker positivt.

Jag menade inte riktigt så. Jag tänker mer att ja, det finns idioter, men dom vill jag inte lägga energi eller tankekraft på.
 
Träffade honom igår. Nu har han ju återuppstått och velat ses både mån och tis, men tis kunde jag inte så vi sågs igår. Jag tror han heter Av/På i mellannamn men jag orkar inte lägga nån ork på att övertänka kring det än. Det var i vilket fall en mysig kväll. Kändes direkt avslappnat, inget "sitt två meter bort första timmarna så kanske du får en kram när du går hem" från min sida, utan mest som det då brukar kännas när det inte går för lång tid mellan att vi ses dvs bra från start.

Jag trivs väldigt bra med honom, det går inte att neka till. Däremot känner jag att nånting av det jag kände innan saknas, jag kan inte sätta fingret på det men det är som en tomhet som inte gått över. Det är som att jag kan inte kasta mig in i detta igen helhjärtat och må så pass dåligt när det skiter sig igen, eller när jag inser att vi har olika intentioner. Så istället är jag halvhjärtad, resonerar rätt kyligt och bara väntar på att det inte blir nåt mer. Jag visar det nog inte utåt men inuti känns det så. Men jag sa åt honom igår att jag tänker aldrig bli din knullkompis, rakt ut helt ofiltrerat. Han såg lite överraskad ut, han hade inte väntat sig det. Men jag tänker att vi ser väl om det föll i god jord. Hör han av sig igen får jag väl utgå från att han har andra intentioner än kk, och gör han det inte så har jag svaret där och då vill jag ändå inte fortsätta ses.
 
Jag och S gick från appen vi träffades (som laggade mycket) till snapchat och ja, det är fortfarande bara där vi skriver.. 😅 Gillar verkligen snaps funktioner där det är smidigt att skicka bilder som inte tar upp stor plats i konversationen (typ om jag skickar selfies för att jag vet att han gillar det, medan jag avskyr att se mig själv på bild) och att saker försvinner så om man diskuterar något känsligt behöver man inte känna att det är jobbigt att det ligger kvar. Jag skickar också otroligt mycket bilder på allt möjligt så i typ messenger skulle det bli hopplöst när jag skickar så mycket onödigt.. 😅

S gillar inte snapchat så mycket och vill gärna att vi byter till messenger, men det slutar alltid med att jag trillar tillbaka på snap. Gillar inte förändringar riktigt 😬 Och så har vi ett så fint streak på 845 dagar som jag vill behålla.. Hehe
Hur går det för er med allt? Visst var tanken att han skulle flytta hit?
 
Hur går det för er med allt? Visst var tanken att han skulle komma hit?
Ja, tanken var att han skulle komma hit och så är det väl fortfarande, men corona har ju inte direkt gjort det enklare. Nu är väl planen lite mer att han ska jobba i Amerika något år innan han kommer hit, även om det såklart känns tråkigt.

Sen skulle jag ljuga om jag sa att det senaste året inte har varit tufft för relationen. Vi skulle ha träffats minst tre gånger, men nu blev det ju inte en enda gång istället. Han har behövt vara hemma mycket och är då mycket upptagen så att vi inte har kunnat prata, och så har jag varit upptagen med att skriva examensarbete. Vi har inte bråkat eller något, det är mer att man känner att det inte är så bra som det kan vara och att det blir ansträngt. Mycket känns så himla självklart när vi träffas och är tillsammans, och när man inte fått känna den känslan på över ett år blir det tufft. Men vi jobbar på och ingen av oss är redo att ge upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 032
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp