Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är väl jättestor skillnad på att säga att man tycker att någon är fin ifall den har lite av ett bekräftelsebehov och att stötta någon helt ifall de är mentalt kassa?

Jag är väldigt självständig och har bra självkänsla och bra självförtroende i det mesta, men även jag vill ha komplimanger ibland och känna att jag är uppskattad.
Fast att ge komplimanger har inget att göra med att fixa ett trasigt självförtroende. :) Komplimanger är ju sällan något som fixar någonting alls. Speciellt inte om man har sådana tankar.
 
Fast det han säger där bygger ju upp dig? Inte som i att vara en "mental krycka" (vet inte helt vart @Tonto fick det från att jag tyckte någon skulle vara det), men genom att visa att han tycker bra om dig och har förtroende för dina val?

Absolut! Men inte som i att "du är fin som du är" osv om man tex har komplex för något i sitt utseende. Sådant har jag svårt för. Vet inte om skillnaden blev tydligare dock men det kändes annorlunda iaf att få den typen av respons.
 
Fast att ge komplimanger har inget att göra med att fixa ett trasigt självförtroende. :) Komplimanger är ju sällan något som fixar någonting alls. Speciellt inte om man har sådana tankar.
Men vem snackar om att fixa någons självförtroende? (i detta fallet handlar det dock om självkänsla) Att någon är aningens missnöjd med sin kropp eller osäker i början av ett förhållande är väl snarare rätt så normalt tänker jag och inget som behöver fixas. Jag kommenterar ofta min tjocka mage, men jag kan lova att hade någon dejt reagerat och sagt kommentarer såsom att det är mitt problem att fixa, att den inte kan stötta mig i min osäkerhet etc så hade den personen åkt ut med huvudet före. Nej, det går inte att fixa en annan människa, men det går att stötta och pusha. Trösta om det är så. Att höra att man är älskad och att man är attraktiv är viktigt för de allra flesta människorna! Att helt stöta bort det tyder på att man liksom inte bryr sig om deras mående. Man ska givetvis inte gå med i det för det hjälper ju inte alls utan späder bara på, men att säga fina saker bygger en människa.

Ens egna osäkerheter är absolut ens egna, men man behöver ju inte späda på dem genom att vara dryg.
 
Men vem snackar om att fixa någons självförtroende? (i detta fallet handlar det dock om självkänsla) Att någon är aningens missnöjd med sin kropp eller osäker i början av ett förhållande är väl snarare rätt så normalt tänker jag och inget som behöver fixas. Jag kommenterar ofta min tjocka mage, men jag kan lova att hade någon dejt reagerat och sagt kommentarer såsom att det är mitt problem att fixa, att den inte kan stötta mig i min osäkerhet etc så hade den personen åkt ut med huvudet före. Nej, det går inte att fixa en annan människa, men det går att stötta och pusha. Trösta om det är så. Att höra att man är älskad och att man är attraktiv är viktigt för de allra flesta människorna! Att helt stöta bort det tyder på att man liksom inte bryr sig om deras mående. Man ska givetvis inte gå med i det för det hjälper ju inte alls utan späder bara på, men att säga fina saker bygger en människa.

Ens egna osäkerheter är absolut ens egna, men man behöver ju inte späda på dem genom att vara dryg.

Men det är väl ingen som pratar om att "helt stöta bort" heller? Eller att vara dryg? :confused: Förstår inte alls varför det blev så väldigt svartvitt - givetvis kan jag ge min sambo en komplimang och säga att jag älskar honom som han är. Det betyder inte att jag tänker ta så pass mycket ansvar att "bygga upp" honom om det är så att självförtroendet är dåligt. Sånt finns det professionell hjälp för.
 
Men vem snackar om att fixa någons självförtroende? (i detta fallet handlar det dock om självkänsla) Att någon är aningens missnöjd med sin kropp eller osäker i början av ett förhållande är väl snarare rätt så normalt tänker jag och inget som behöver fixas. Jag kommenterar ofta min tjocka mage, men jag kan lova att hade någon dejt reagerat och sagt kommentarer såsom att det är mitt problem att fixa, att den inte kan stötta mig i min osäkerhet etc så hade den personen åkt ut med huvudet före. Nej, det går inte att fixa en annan människa, men det går att stötta och pusha. Trösta om det är så. Att höra att man är älskad och att man är attraktiv är viktigt för de allra flesta människorna! Att helt stöta bort det tyder på att man liksom inte bryr sig om deras mående. Man ska givetvis inte gå med i det för det hjälper ju inte alls utan späder bara på, men att säga fina saker bygger en människa.

Ens egna osäkerheter är absolut ens egna, men man behöver ju inte späda på dem genom att vara dryg.
Fast nu var det faktiskt så att den användare som drog igång den här diskussionen ville fixa/hjälpa sin dejt/partners känsla om sin kropp. Bara för att jag tycker att det är killens ansvar så behöver jag alltså inte säga det direkt till den personen. Komplimanger har inget med saken att göra alls, men ska man ge komplimanger ska det vara för att man vill och känner så och inte för att man känner ett tvång i stil med att om jag inte säger något så kommer jag sänka min partners självkänsla. Jag ser det tyvärr som en kvinnofälla att man tar på sig ansvaret för mannens känslor.
 
Men det är väl ingen som pratar om att "helt stöta bort" heller? Eller att vara dryg? :confused: Förstår inte alls varför det blev så väldigt svartvitt - givetvis kan jag ge min sambo en komplimang och säga att jag älskar honom som han är. Det betyder inte att jag tänker ta så pass mycket ansvar att "bygga upp" honom om det är så att självförtroendet är dåligt. Sånt finns det professionell hjälp för.
Precis så.
 
Fast nu var det faktiskt så att den användare som drog igång den här diskussionen ville fixa/hjälpa sin dejt/partners känsla om sin kropp. Bara för att jag tycker att det är killens ansvar så behöver jag alltså inte säga det direkt till den personen. Komplimanger har inget med saken att göra alls, men ska man ge komplimanger ska det vara för att man vill och känner så och inte för att man känner ett tvång i stil med att om jag inte säger något så kommer jag sänka min partners självkänsla. Jag ser det tyvärr som en kvinnofälla att man tar på sig ansvaret för mannens känslor.
Ja, man frågade specifikt efter råd för att hjälpa någon fixa deras dåliga självförtroende/självkänsla liksom.
 
Fast nu var det faktiskt så att den användare som drog igång den här diskussionen ville fixa/hjälpa sin dejt/partners känsla om sin kropp. Bara för att jag tycker att det är killens ansvar så behöver jag alltså inte säga det direkt till den personen. Komplimanger har inget med saken att göra alls, men ska man ge komplimanger ska det vara för att man vill och känner så och inte för att man känner ett tvång i stil med att om jag inte säger något så kommer jag sänka min partners självkänsla. Jag ser det tyvärr som en kvinnofälla att man tar på sig ansvaret för mannens känslor.

Så bra förklaring :)
 
@Lillefrun
I princip alla mina pojkvänner och kks har/haft bilder på mig.

Jag är inte så nojjig över det, jag litar på att dom inte sprider dom vidare.
Det har inte hänt ännu så vitt jag vet.
 
Hmm, jag tror att det antingen blivit missförstånd i vad jag menade eller att jag nog uttryckt mig fel för jag känner inte riktigt igen mig i dom scenarion och kommentarer som kommit. Vet inte riktigt hur jag ska förklara och orkar inte heller gör det. Det har aldrig varit ett så stort problem som det målas upp som nu.
 
@Lillefrun
I princip alla mina pojkvänner och kks har/haft bilder på mig.

Jag är inte så nojjig över det, jag litar på att dom inte sprider dom vidare.
Det har inte hänt ännu så vitt jag vet.
Tack, jag skämdes så mycket att jag tog bort inlägget men redan nu känns det lite bättre med ditt svar. Det kanske är vanligt?
 
Varför är dejting så himla jobbigt? Har bara haft otur på dejtingappar och chansen att jag kommer hitta någon "naturligt" är minimal. Är i princip bara på jobbet, hemma och i affären. Har kollat runt vad som finns i stan vad gäller gruppaktiviteter men det är antingen dött och ointressant eller för dyrt. Egentligen har jag väl det helt okej själv men vissa kvällar blir det fruktansvärt ensamt. Har ändå svept runt lite på Tinder men så fort jag börjar skriva med någon som vill träffas så tar det bara stopp. Jag orkar/vill inte engagera mig med en ny när risken att det inte kommer fungera är så stor. Sätter jag käppar i hjulet för mig själv? Vill jag ens träffa någon? Hur hanterar ni konflikten mellan att vilja men ändå inte vilka dejta?
Jag känner igen mig så enormt i det du skriver och har tyvärr inget bra svar. Jag hanterar min ovilja/rädsla eller vad man ska kalla det på ett allt annat än bra vis. Kärar ner mig i mina kollegor till höger och vänster och lyckas på något vis dra till mig alla upptagna män som har lust att ha någon vid sidan av (både med och utan min vetskap om att de redan är upptagna)...
Av tinder har jag bara dåliga erfarenheter. Inte klickat med någon jag träffat där tbh.. :/
Nej ibland känns det som man borde prata med en psykolog om sina relationsvanor. Eller ovanor :facepalm:
 
Jag har abstinens, vi sågs igår men kunde inte ses idag eller imorgon så jag får inte träffa honom förrän torsdag. Dagen har känts lite tom utan att han kommer hit. Men vi klarar oss så klart men jag har saknat honom hela dagen.

Och jag får inte träffa den jag träffade förra tisdagen förrän tidigast på måndag.
Vi visste att det skulle bli så länge och det verkar som om båda lider av det.
Å andra sidan vill jag nog inte ses mer än max 2 ggr/vecka ändå men 1 g varannan vecka är lite för trist.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 873
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
363
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 819
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp