Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner likadant. Fast jag får väl skylla mig själv, jag söker ju inte ens aktivt. Men jag träffar så jäkla mkt karlar i min vardag så det borde rent statistiskt inte vara svårt. Men det är det. Iofs är jag inte så sugen på att "träffa" nån dvs lär känna, dejta osv. Jag är mer intresserad av att ha en partner att dela livet med, där man redan passerat de där jobbiga faserna. Det är ju såklart svårt att hamna där om man inte vill dejta....

Ja tänk om man bara kunde hoppa fram ett halvår direkt! 💁🏻‍♀️
 
Jag är ju själv trädgårdsintresserad men det flesta män jag träffat är väl mer intresserade av att odla grönsaker (det är inte jag) eller så är dom mer för träd. Jag vill gärna dela mitt intresse för naturen men skulle nog bli tokig om nån la sig i vad jag ville plantera
Tänkte ta mig själv som exempel på man med trädgårdsintresse, men så läste jag ditt inlägg och jo, jag är definitivt mest intresserad av träd:o:laugh: Men jag har ju lite rosor och slåtteräng också.
 
Tänkte ta mig själv som exempel på man med trädgårdsintresse, men så läste jag ditt inlägg och jo, jag är definitivt mest intresserad av träd:o:laugh: Men jag har ju lite rosor och slåtteräng också.

Har träffat enstaka män som är mer inriktade på blommor, och en hel del som kan en massa om både blommor och träd men oftast ligger intresset mer mot träd. För mig så känns det som en perfekt grej just eftersom jag skulle tycka det va jobbigt om någon hade åsikter om blommorna jag vill ha samtidigt som jag verkligen skulle uppskatta att kunna dela ett såpass stort intresse som trädgård ändå är
 
Har träffat enstaka män som är mer inriktade på blommor, och en hel del som kan en massa om både blommor och träd men oftast ligger intresset mer mot träd. För mig så känns det som en perfekt grej just eftersom jag skulle tycka det va jobbigt om någon hade åsikter om blommorna jag vill ha samtidigt som jag verkligen skulle uppskatta att kunna dela ett såpass stort intresse som trädgård ändå är
Som min bror sa till mig: "Du är en alv (trädintresserad) och behöver alltså en hob (någon som odlar saker på marken)." En ska ju komplettera varandra:D
 
Jag känner likadant. Fast jag får väl skylla mig själv, jag söker ju inte ens aktivt. Men jag träffar så jäkla mkt karlar i min vardag så det borde rent statistiskt inte vara svårt. Men det är det. Iofs är jag inte så sugen på att "träffa" nån dvs lär känna, dejta osv. Jag är mer intresserad av att ha en partner att dela livet med, där man redan passerat de där jobbiga faserna. Det är ju såklart svårt att hamna där om man inte vill dejta....
Jag känner exakt samma. Jag skulle vilja ha ett förhållande med rätt man där det gått ett tag och allt det där jobbiga i början är över. Avskyr att dejta. Avskyr fasen när man är ny på jobbet och inte känner någon också.

Har framför allt jobbat på mansdominerade arbetsplatser även om min nuvarande grupp är till största delen kvinnor. Det har varit flera män som visat intresse, på flera olika arbetsplatser och avdelningar. Minst en var helt normal och en sån person jag skulle önska att jag kunde bli kär i. Men icke. Det händer ingenting för mig. Och då är det ju svårt att träffa någon. (Den sista snubben som dessutom var helt normal träffade jag via jobbet före covid så vi träffades åtta timmar om dagen, fem dagar i veckan i ett års tid, så det var inte så att vi inte umgicks och pratade heller och att det hade kunnat utvecklas med tiden.)
 
Fast din profil ska inte göras för att passa andra, den ska spegla vem du är och passa dig först och främst.

Jag tänker tvärtom som dig dock. Jag tänker att har de inget att skriva i en profil där tanken är att marknadsföra sig själv så har de antagligen inget att säga irl heller.
Jag har skrivit vad jag är intresserad av och vad jag vill, hur jag bor, att jag har katter, att jag äter 90% vegetariskt. Lite sånt typ. Grundläggande information om mig själv helt enkelt. Och så står det vilka jag INTE är intresserad av.

Det är sällan jag klickar gilla på någon som inte har skrivit något om sig själv, men har börjat göra det om han är trädgårdsintresserad. När jag liksom aldrig matchar med någon alls så får jag försöka vidga vyerna lite.
 
Jag och kökssnubben (bra namn där :laugh:) har setts två gånger men vi pratar och skriver till varandra varje dag. Det är lite anmärkningsvärt för antingen blir jag less eller den andra efter ett tag men här är det snarare tvärtom 😅 sen har jag en annan som bor ganska nära men som jag känner mig mer osäker på. Han verkar supertrevlig osv. Men jag vet inte.
 
Han var absolut supertrevlig, men jag är för bekväm, snål och lat för att kunna ha detta avstånd emellan oss. :angel: Tänkte att 4,5 mil inte är så farligt. JO! Det är det! :meh:

Synd nog, annars så hade iallafall jag gärna sets igen!

Men 4,5 mil är ju typ ingenting? Hade vart jätteglad om jag träffade någon så nära 😅

Vad olika det kan vara! Jag tycker det är alldeles för långt avstånd. Man skulle ju bara ha tid att ses på helgerna typ 😅
 
Vad olika det kan vara! Jag tycker det är alldeles för långt avstånd. Man skulle ju bara ha tid att ses på helgerna typ 😅

Exakt! Tar liksom 45-50 minuter att åka. Fram och tillbaka är 1,5 timme.

På sommaren går det väll, men jag som inte tycker om att köra i snö/snöstorm ställer till det då. Plus att det kostar typ 200 spänn varje gång att åka fram och tillbaka.

Som sagt, för snål, lat och bekväm för att det skulle vara rimligt. :angel::o:p

Speciellt när jag inte en vet om jag vill ha någon överhuvudtaget! Ska det vara ”värt” det så ska åtminstone omständigheterna vara enkla! 😂

Sen, självklart så skulle jag säkerligen kunna ha detta avstånd, om jag blev helt upp över öronen. Men det händer inte så ofta så då blir det omotiverat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
324
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
539
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
606
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
425
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp