This!!Då är det inte rätt person för dig.
Det bästa är att vara sig själv, speciellt om du tänker dig en långvarig relation.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
This!!Då är det inte rätt person för dig.
Det bästa är att vara sig själv, speciellt om du tänker dig en långvarig relation.
Men, är det en sån man du söker? En man som inte vill ha en relation med en person bara för de hade sex ”för tidigt”? Jag tror inte det om du tänker efter, så spela inte efter dessa stenåldersmäns spelregler. Win win liksomDet finns även svenska dejtingcoacher som pratar om detta bland annat Happy dejting.
Det beror säkert på vilken sorts män som man har träffat/dejtat, jag upplever att många säger att de vill ha någonting seriöst och sedan kommer det fram dejt 4 att de inte vill det eller de visat det på annat sätt men jag inte varit uppmärksam. Jag är för min del trött på att ge min kropp eller känslor till någon som inte är seriös. Detta med att vänta eller dejta långsamt är också ett sätt att lära känna personen mer och upptäcka röda flaggor i tid. Narcissister och liknande är duktiga på att ”love bomba,” låtsas vara kära och få kvinnor att gå fram för snabbt och binda sig vid dem. Det är med andra ord bra att ta det långsamt på flera sätt. Detta är definitivt inget amerikanskt problem, har hört om många som gått fram väldigt fort och hamnat med män som inte är snälla.
Detta förutsätter ju att man vill ha ett seriöst förhållande, jag skriver nu inte till alla dem som vill ha KK, ONS eller andra oseriösa förhållanden.
Så länge inte @anonymys22 inte har barn. För då ska de helst ses på allmänna platser minst 10 gånger eller mer först!Men, är det en sån man du söker? En man som inte vill ha en relation med en person bara för de hade sex ”för tidigt”? Jag tror inte det om du tänker efter, så spela inte efter dessa stenåldersmäns spelregler. Win win liksom![]()
Tja, det beror väl på en hel massa saker? Hur långt man bor ifrån varandra. Vad man har för intressen som kanske tar tid. Ens jobbsituation. Eventuella barn som man också vill spendera tid med. Och så vidare. Fyra träffar på en månad - om man håller kontakten på annat vis emellan - är väl på inga vis LITEHur ofta vill ni träffa killen som ni dejtar? Jag tycker 4 träffar på en månad är lite men de är kanske bara jag.. Kommer bli mindre nu när han börjar jobba igen. Vi prata lite idag och jag sa jag har ganska mycket planerat denna veckan att han får höra av sig när han kan. Så svarar han vi ses nästa årJag blev faktiskt lite irriterad av den kommentaren och svarade inte. Känns inte som man prioterar att dejta någon om man inte vet när man kan ses nästa gång. Har snart gått en vecka sen vi sågs sist.. Visst vi pratar dagligen men har svårt att se vad detta ska leda till när tiden inte finns..
Vi bor bara 10 min ifrån varandra. Han har en dotter när han är ledig och de respekterar jag såklart att vi inte ses då. Kanske är bra för mig dock att inte ses lika intensivt som jag annars brukar när jag dejtar..Tja, det beror väl på en hel massa saker? Hur långt man bor ifrån varandra. Vad man har för intressen som kanske tar tid. Ens jobbsituation. Eventuella barn som man också vill spendera tid med. Och så vidare. Fyra träffar på en månad - om man håller kontakten på annat vis emellan - är väl på inga vis LITE?
Hur ofta vill ni träffa killen som ni dejtar? Jag tycker 4 träffar på en månad är lite men de är kanske bara jag.. Kommer bli mindre nu när han börjar jobba igen. Vi prata lite idag och jag sa jag har ganska mycket planerat denna veckan att han får höra av sig när han kan. Så svarar han vi ses nästa årJag blev faktiskt lite irriterad av den kommentaren och svarade inte. Känns inte som man prioterar att dejta någon om man inte vet när man kan ses nästa gång. Har snart gått en vecka sen vi sågs sist.. Visst vi pratar dagligen men har svårt att se vad detta ska leda till när tiden inte finns..
Håller med tidigare talare, det beror på. Både hur livet ser ut för övrigt med jobb, fritidsintressen, eventuella barn, avstånd och liknade. Men även om det är en person man träffat under en längre tid, jag hade velat träffa personen mer ju mer vi lär känna varandra. Tänker också att i dessa semestertider kan det finnas en miljard saker inplanerade sen länge. Särskilt om han då har barn på halvtid = hälften av tiden att hitta på semesteraktiga saker med barnet än familjer som har barn på heltid.Hur ofta vill ni träffa killen som ni dejtar? Jag tycker 4 träffar på en månad är lite men de är kanske bara jag.. Kommer bli mindre nu när han börjar jobba igen. Vi prata lite idag och jag sa jag har ganska mycket planerat denna veckan att han får höra av sig när han kan. Så svarar han vi ses nästa årJag blev faktiskt lite irriterad av den kommentaren och svarade inte. Känns inte som man prioterar att dejta någon om man inte vet när man kan ses nästa gång. Har snart gått en vecka sen vi sågs sist.. Visst vi pratar dagligen men har svårt att se vad detta ska leda till när tiden inte finns..
Oj. Du behöver terapi, inte dejtingappar. Mindler kanske är en bra start?Jag vet inte hur jag ska göra med denna kille jag inte är direkt attraherad av. Vi hörs ju varje dag flera gånger och det gillar jag. Men har ju varit i relationer förut där jag inte varit attraherad av killen och druckit alkohol när vi ska ha sex. Vet inte hur jag ska göra? Han kanske är en kille som inte vill ha så mycket sex?
Varför behöver jag terapi?Oj. Du behöver terapi, inte dejtingappar. Mindler kanske är en bra start?
För du väljer att gå in I relationer med män som du inte är attraherad av och dricker alkohol för att klara av att ha sex med dom. Det är inte ett hälsosamt beteende.Varför behöver jag terapi?
Ok, så då ska jag leva ensam resten av livet då? det är inte heller hälsosamtFör du väljer att gå in I relationer med män som du inte är attraherad av och dricker alkohol för att klara av att ha sex med dom. Det är inte ett hälsosamt beteende.
Jag tycker att en gång i veckan låter rätt rimligt för vuxna människor med egen vardag. Kanske till och med lite ofta om det finns barn, djur eller annat i ekvationen också.Hur ofta vill ni träffa killen som ni dejtar? Jag tycker 4 träffar på en månad är lite men de är kanske bara jag.. Kommer bli mindre nu när han börjar jobba igen. Vi prata lite idag och jag sa jag har ganska mycket planerat denna veckan att han får höra av sig när han kan. Så svarar han vi ses nästa årJag blev faktiskt lite irriterad av den kommentaren och svarade inte. Känns inte som man prioterar att dejta någon om man inte vet när man kan ses nästa gång. Har snart gått en vecka sen vi sågs sist.. Visst vi pratar dagligen men har svårt att se vad detta ska leda till när tiden inte finns..
Jag vet inte hur jag ska göra med denna kille jag inte är direkt attraherad av. Vi hörs ju varje dag flera gånger och det gillar jag. Men har ju varit i relationer förut där jag inte varit attraherad av killen och druckit alkohol när vi ska ha sex. Vet inte hur jag ska göra? Han kanske är en kille som inte vill ha så mycket sex?
Bättre ensam än i en destruktiv relation. Det är ju inte första gången det är flera både här i tråden och i andra delar av forumet som reagerar på att din approach till dejtande inte verkar sund.Ok, så då ska jag leva ensam resten av livet då? det är inte heller hälsosamt
Jag tycker inte det är schysst mot någon att fortsätta träffa en person (som har förhoppningar om en kärleksrelation som inkluderar sex) om man inte är attraherad av personen. Absolut kan attraktion växa fram med tid men här låter det som att du håller kontakt för att det är trevligt att ha någon att höras med, inte för att du kan tänka dig något annat än en vänskapsrelation med personen.Jag vet inte hur jag ska göra med denna kille jag inte är direkt attraherad av. Vi hörs ju varje dag flera gånger och det gillar jag. Men har ju varit i relationer förut där jag inte varit attraherad av killen och druckit alkohol när vi ska ha sex. Vet inte hur jag ska göra? Han kanske är en kille som inte vill ha så mycket sex?
Ok, så då ska jag leva ensam resten av livet då? det är inte heller hälsosamt
Men herregud... Du tar alltså ett tips om att jobba på dig själv, kanske med terapi, som att man tycker att du ska leva ensam resten av livet?Ok, så då ska jag leva ensam resten av livet då? det är inte heller hälsosamt