Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Hoppar in med en fråga :) jag är gift men tänker att ni har koll på ”oskrivna regler”.

Min man fick ett meddelande från en kvinna som han träffade i helgen i ett sammanhang som hade med barnen att göra. Hon hörde av sig till min man och skrev att det var roligt att träffas och frågar om han vill ta en promenad.

Jag menar att det är en tydlig invit, han tror att det bara är en promenad. Vad säger ni?
Håller med de andra. Jag hade definitivt tolkat det som en invit, särskilt om han inte haft kontakt med denna kvinnan tidigare.

Hoppar in med en fråga :) jag är gift men tänker att ni har koll på ”oskrivna regler”.

Min man fick ett meddelande från en kvinna som han träffade i helgen i ett sammanhang som hade med barnen att göra. Hon hörde av sig till min man och skrev att det var roligt att träffas och frågar om han vill ta en promenad.

Jag menar att det är en tydlig invit, han tror att det bara är en promenad. Vad säger ni?
Invit!

Jag kan tycka det är svårt det där. Jag personligen har killkompisar och kollegor. Och ibland har vi gått på promenad men ingen av oss har varit intresserade av något mer än vänskap. Sen kanske jag hade tyckt det varit lite konstigt om min sambo gjort det men ändå inte. Tror det beror på hur öppen man är, hur den andre beter sig kring kontakten (om de smyger eller är öppna) osv. Jag kan förstå att man ibland klickar med nya bekantskaper som i att man förstår varandra men det behöver inte vara en sexuell attraktion för det.

Och för att va helt ärlig, jag behöver ha någon att ventilera mina samboproblem med för att få ett annat perspektiv på problemet. Killkompisar är perfekta för det 😊

Jag tänker att det beror helt på vad de pratade om när det träffades. Om de har gemensamma intressen eller annat som hon vill prata mer om.
Om inte så kan det absolut vara en invit.
Jag har ju ett gäng manliga vänner som jag träffat genom jobbet som jag även umgås med och skriver en hel del med på min fritid.

Om man kollar hur olika oskrivna regler folk har (tex skuld vid otrogenhet-tråden) så är det säkraste kortet att vara tydlig. Typ, ”tänker du detta helt vänskapligt är jag intresserad.” Eller om han vill vara ännu mer direkt (jag blev just utpekad i en annan tråd för att vara för direkt vilket väl är lite i linje med min personlighet) ”min fru blev orolig att det här är en invit men jag tolkade det inte alls så, och vill fråga hur det var tänkt för att förstå situationen”.

Jag har inga problem med att han har kvinnliga vänner eller går på promenaden om han tydliggör att det bara är en promenad :) han har varit helt öppen med att han fått frågan.

Det jag tyckte var intressant är hur jag direkt tolkade det som en invit till något mer medan han inte alls fattade att en promenad kunde betyda något alls. Så jag var nyfiken på om det var jag som övertolkade eller om han är naiv :p

Jag har inga problem med att han har kvinnliga vänner eller går på promenaden om han tydliggör att det bara är en promenad :) han har varit helt öppen med att han fått frågan.

Det jag tyckte var intressant är hur jag direkt tolkade det som en invit till något mer medan han inte alls fattade att en promenad kunde betyda något alls. Så jag var nyfiken på om det var jag som övertolkade eller om han är naiv :p
Det var ju han som var där och träffade kvinnan innan och kanske gav hon helt enkelt bara kompisvibbar? Det finns rätt många människor (jag skulle säga de flesta oavsett kön) som hade kunnat messa mig och fråga om en promenad utan att jag hade tolkat det på något annat vis överhuvudtaget. :)

Jag hade kunnat skicka ett liknande mess själv också och absolut inte menat det som en invit. Hur frågar man annars en ny bekantskap om den vill hänga egentligen? :D

Det var ju han som var där och träffade kvinnan innan och kanske gav hon helt enkelt bara kompisvibbar? Det finns rätt många människor (jag skulle säga de flesta oavsett kön) som hade kunnat messa mig och fråga om en promenad utan att jag hade tolkat det på något annat vis överhuvudtaget. :)

Jag hade kunnat skicka ett liknande mess själv också och absolut inte menat det som en invit. Hur frågar man annars en ny bekantskap om den vill hänga egentligen? :D

Jag tänker likadant och blev förvånad över hur många som direkt drog invit utan att veta något om varken samtal eller vibes.
Och ja, hur ska man kunna bli kompis med någon om allt direkt ska tolkas som inviter 😅

Jag tror hon frågar om de kan träffas och ta en promenad varken mer eller mindre.

Jag har också killkompisar och jag kan definitivt fråga dem om en promenad eller en fika eller whatever utan att på något sätt mena något annat. Men det är ju befintliga bekantskaper, män jag redan känner.

Har så många gånger blivit anklagad av snubbens flickvän (även i fall där jag inte en enda sekund tänkt något annat än vänskap med mannen ifråga) att jag dock aldrig skulle ställa den frågan till en ny bekantskap. I alla fall inte direkt.

Jag tänker likadant och blev förvånad över hur många som direkt drog invit utan att veta något om varken samtal eller vibes.
Och ja, hur ska man kunna bli kompis med någon om allt direkt ska tolkas som inviter 😅
Det där verkar vara beroende på umgängeskrets, bostadsort eller något. Efter många år i Stockholm, där jag hade många manvänner, flyttade jag hit och glad i hågen försökte närma mig både män och kvinnor för vänskap. Med männen var det helt omöjligt. Antingen trodde de att jag stötte på dem eller så sa de att deras flickvänner/fruar skulle bli arga. Så trist att det ska vara så.

Det där verkar vara beroende på umgängeskrets, bostadsort eller något. Efter många år i Stockholm, där jag hade många manvänner, flyttade jag hit och glad i hågen försökte närma mig både män och kvinnor för vänskap. Med männen var det helt omöjligt. Antingen trodde de att jag stötte på dem eller så sa de att deras flickvänner/fruar skulle bli arga. Så trist att det ska vara så.

Verkligen, jag bor ju dock på liten ort och det är inga konstigheter alls för mig.
Folk behöver verkligen slappna av lite 😅
Skulle min partner säga att han vill följa med på en promenad med en ny bekantskap hade jag undrat om han tappat förståndet.
Jag hade heller aldrig sagt samma till honom oavsett kön. Är varken paranoid eller kontrollerande och förväntar mig samma av min partner.

Det är exakt min erfarenhet. Har tyvärr faktiskt bara stött på en flickvän som inte trott att mitt mission är att sno hennes pojkvän. Och majoriteten av dessa män är såna som jag absolut inte haft de känslorna för.

Verkligen, jag bor ju dock på liten ort och det är inga konstigheter alls för mig.
Folk behöver verkligen slappna av lite 😅
Skulle min partner säga att han vill följa med på en promenad med en ny bekantskap hade jag undrat om han tappat förståndet.
Jag hade heller aldrig sagt samma till honom oavsett kön. Är varken paranoid eller kontrollerande och förväntar mig samma av min partner.
Fattar inte riktigt, hur menar du?

Det kom som förslag tidigare att hen skulle följa med på promenaden.
Hade min partner sagt att han ska följa med om jag ska ta rn promenad med en ny bekantskap hade jag sagt nej.
Hade det varit omvänt hade jag aldrig föreslagit att jag skulle gå med på promenaden.
För mig hade det varit kontrollerande och obehagligt .
Aha, fattar och håller helt med!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka