Men vill du verkligen vara med någon som du egentligen inte känner dig trygg med (för det gör du inte, det är ju något som skaver, annars hade du inte postat i tråden om det) bara för att du har så svårt att bli kär i någon annan? Jag har också varit där, så jag
vet att det är jättesvårt. Men tro mig, det är bättre för alla att bryta med den här killen. Du
kommer bli kär i någon annan, men det kommer kanske ta längre tid än för en del andra.
Och jag tycker verkligen du ska läsa
@QueenLilith inlägg längre ner i tråden riktigt noga. Jag har också en hyfsat nära anhörig, ett syskon till en av mina föräldrar, som har ett långt gånget alkoholmissbruk, men som både hen själv och familjen försöker dölja. Även min förälder är medberoende delux och känner inte ens när personen stinker alkohol eller är helt dimmig i blicken. Jag har sett vad det gör med en människa och med de människor som står den personen närmast. Jag ser hur illa personen gör sin gamla förälder och hur maktlösa syskonen är. Man vill inte ha ett sånt problem om man kan slippa.