Bukefalos 28 Ă„r!

Deklaration 2020

Jag fattar inte? Jag ska plötsligt betala MER till svenska kyrkan efter uttrÀde Àn innan. Eller har de glömt meddela skatteverket att jag gÄtt ut? 6300 kr kÀndes vÀldigt saftigt.
 
Jag fattar inte? Jag ska plötsligt betala MER till svenska kyrkan efter uttrÀde Àn innan. Eller har de glömt meddela skatteverket att jag gÄtt ut? 6300 kr kÀndes vÀldigt saftigt.

Har du gÄtt ur före november 2018 eller efter? Har för mig att det Àr november Äret innan som Àr deras brytdatum...
 
Har du gÄtt ur före november 2018 eller efter? Har för mig att det Àr november Äret innan som Àr deras brytdatum...

Attans. Efter sÄklart. :( DÄ Àr det bara att bita i det sura Àpplet och betala. Fast förhoppningsvis borde jag slippa det dÄ jag gÄtt back minst 300' pÄ husförsÀljning.
 
Jag fattar inte? Jag ska plötsligt betala MER till svenska kyrkan efter uttrÀde Àn innan. Eller har de glömt meddela skatteverket att jag gÄtt ut? 6300 kr kÀndes vÀldigt saftigt.
SEXTUSEN?
Nu mÄste jag kolla min noggrannare :cautious:
 
Jag fattar inte? Jag ska plötsligt betala MER till svenska kyrkan efter uttrÀde Àn innan. Eller har de glömt meddela skatteverket att jag gÄtt ut? 6300 kr kÀndes vÀldigt saftigt.
Jag rÀknade pÄ mitt nu och bÄde kyrkoavgiften och begravningsavgiften blir ca 2000 kr.
SĂ„ jag upprepar - SEXTUSEN? :confused:
 
Hur kommer det sig? :confused:
Behöver man betala i förvĂ€g för det kommande Ă„ret (dĂ„ plus förra Ă„ret) nĂ€r man gĂ„r ur efter november? đŸ€”

Jag kikade pÄ den jag lÀmnade in förra Äret och stÄr:

Avgift till registrerad trossamfund- 4329kr
Begravningsavgift- 707kr
 
Det Àr baserat pÄ inkomst. :)

Har slutsiffra 7, sÄ ingen deklaration Àn..
Fast det stÄr pÄ min att from 2019 januari (rabblar ur minnet just nu sÄ jag kan minnas fel datum) sÄ Àr det antingen 1% av ens inkomst eller max ca 1300 kr (minns inte den exakta siffran). Jag har max siffran.

Edit: Fel, se nÀsta inlÀgg.
 

Liknande trÄdar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för mÄnga av oss. Man fÄr reda pÄ om fÄr tillbaka pÄ skatten eller om man behöver betala. Jag brukar fÄ...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
23 856
Senast: Unafraid
·
Kropp & SjÀl Jag Àr inne i Ànnu en (egentligen flera) omgÄng i vÄrden och jag kÀnner mig i sÄnt jÀvla underlÀge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 491
Senast: Hazel
·
HundhÀlsa Hej dÀr, Jag har en shiba som Àr okastrerad pÄ nÀstan sÄ exakt 2 Är, han har betett sig vÀldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: ryujaneiro
·
HÀsthantering Detta Àr en ganska lÄng historia och jag kan ha svÄrt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 492
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp