Deklaration 2020

Det vet du ju inte än eftersom du inte deklarerat din försäljning ännu. Du deklarerar med blankett K6 och då bör du få fram samma uträkning som du fick innan. Sedan skickar du in och inväntar besked.
Ah, tack! Har ju fyllt i allt med mäklarvode och renoveringar etc med mäklaren redan så trodde allt var klart då men det var bara en preliminär uträkning för att veta ungefär för att kunna sätta in innan 12/2?
Letade i mejlen nu och såg att mäklaren skickat en färdigifylld K6 som PDF, det är den som ska in när jag deklarerar alltså.

Senast ändrad:
Kom på att jag använde rutavdraget förra året, hoppas det inte kommer påverka allt för mycket.
Är i grunden emot rut, men ack så skönt det var att betala typ 1500 istället för 4000 för min flyttstäd!

Jag har alltid behövt betala något sedan liten pga en 1/3 fastighet som jag ärvde från en faster som liten.
Det skulle vara roligt att någon gång, bara en gång, få liiite tillbaka... :arghh:

Jag har alltid behövt betala något sedan liten pga en 1/3 fastighet som jag ärvde från en faster som liten.
Det skulle vara roligt att någon gång, bara en gång, få liiite tillbaka... :arghh:
Be din arbetsgivare att dra mer skatt än enligt tabellen så ordnar det sig.

Vill också se ju! Gjorde snabbuträkning på Skatteverket och borde då få ca 2-3000 tillbaka + ska göra avdrag på en del så kanske kan komma upp i 7-8000. Men jag får väl i december tror jag pga företag 🙈

Mamma fick nyss sin iallafall, men inte jag!

Hon får tillbaka 550kr ca, så hon är nöjd då hon var rädd att hon skulle få restskatt som första helåret som pensionär.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 904
Senast: Unafraid
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 823
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 944
Senast: malumbub
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
1 001
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka