Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är man medlem i SKK är det bara deras avtal som gäller.
Gäller inte det bra uppfödare? Menar du att det gäller alla som är medlemmar i SKK??
Gäller bara uppfödare, du måste logga in för att få tillgång till det. Nedan saxat från SKKs hemsida:

Jag är inte uppfödare, kan jag ändå använda SKKs köpeavtal?
Svenska Kennelklubbens köpeavtal är endast avsett att användas av våra uppfödare. Är du inte uppfödare ska du inte använda detta avtal.
 
Varken Google eller jordbruksverket är vän med mig idag :mad: Tror du att du skulle kunna PM:a länken?
Det var över två år sedan jag använde den men om jag googlar köpeavtal hund kommer pdf:en upp som första alternativ och jag kan öppna den. Men kan konstigt nog inte hitta den via hemsidan...
26911
 
HDED.jpg

Förra veckan var jag och Qain iväg till uppfödaren för röntgen. Så skönt att få resultatet idag! Även ryggen röntgades och var ua. Nu är det bara en kvar ur kullen som ska röntgas, resten är samtliga fria på både höfter, armbågar och rygg. Qains syster som röntgades samtidigt som honom slog till med A- höfter :D
 
Besökte Ultuna - vilket alltid är perspektivskapande. Här fjomsar jag med min lille hund. Beaglarna i hundgårdarna är inte patienter utan testobjekt och läromedel. Priset för kunskap är högt och det borde innebära stor respekt och djupt alvar. Och en seriös diskussion om hur avancerad veterinärvård det är vettigt att erbjuda och i vilka situationer.

(Halva jag vill plocka fram bultsaxen fylla bilen med beaglar och ta hem dem och fjomsa med dem också :cry: Samtidigt finns det ankor och kaniner i en annan del av världen som kommer att bli mat till min lille hund. Allt här i livet har ett pris och måste ges ett värde)
 
Nu börjar det märkas att vi har en wachtel i huset :D

Igår smakade hon lite på grabbens skor, jag glömde att stänga mellan hall och tvättstuga när jag åkte till jobbet, så när mannen gick upp en halvtimma senare så hade hon tuggat lite på en sko. Grabben överlycklig då vi ett par dagar innan sagt att han inte fick nya förrän dessa var för små, nu var det svårt att neka honom nya :meh:

Vi brukar hänga kopplen på hundgårdarna och idag hade Ata lyckats få tag i ett och gjort ett halsband oanvändbart. Det tar sig :pVisa bifogad fil 26898

:D
Även Finn har börjat härja lite - häromnatten slaktade han ett sandpapper (ett stort ark, i tusen bitar) och en växt (blomjord över hela ovanvåningen.....) och förra veckan tuggade han sönder fästet till dammsugarstången :p
 
:D
Även Finn har börjat härja lite - häromnatten slaktade han ett sandpapper (ett stort ark, i tusen bitar) och en växt (blomjord över hela ovanvåningen.....) och förra veckan tuggade han sönder fästet till dammsugarstången :p

En ny Otis i huset?
 
:D
Även Finn har börjat härja lite - häromnatten slaktade han ett sandpapper (ett stort ark, i tusen bitar) och en växt (blomjord över hela ovanvåningen.....) och förra veckan tuggade han sönder fästet till dammsugarstången :p
Han kan han också :D

Det där med att slakta papper har hon nästan slutat med, innan gick det inte att ha öppet till kontoret utan att hon hämtade 25 brev, 12 tidningar och några räkningar i pappersinsamlingen och strimlade i småbitar... Men nu var det ett tag sen *peppar,peppar* :p

Tidigare så lekte inte hon & Sara om de var själva tillsammans men nu när det bara är dom två så har Atan faktiskt lyckats få igång Sara. Tycker allt att Ata bygger på sig mer och mer självförtroende, så roligt att se :up:
 
Han kan han också :D

Det där med att slakta papper har hon nästan slutat med, innan gick det inte att ha öppet till kontoret utan att hon hämtade 25 brev, 12 tidningar och några räkningar i pappersinsamlingen och strimlade i småbitar... Men nu var det ett tag sen *peppar,peppar* :p

Tidigare så lekte inte hon & Sara om de var själva tillsammans men nu när det bara är dom två så har Atan faktiskt lyckats få igång Sara. Tycker allt att Ata bygger på sig mer och mer självförtroende, så roligt att se :up:

Plötsligt händer det :D

Vad kul! Kan det ha att göra med att Lyran flyttat tror du, eller är det en mognadsgrej?
 
Känslan när man är ute i skogen och hunden dyker in under en gran och kommer fram med en dummy :confused::D Mycket beröm och sen la jag tillbaka den och hoppas att vi inte har stört någon annans träning allt för mycket. :angel:

@AraSlei och @attheedge Ville roar sig bara med att slakta mjukdjur och bäddmaterial. Jag har fått tagit bort en del och del har jag helt enkelt överseende med att han tuggar på, även om jag inte förstår varför det nödvändigtvis ska tuggas på filtar när det finns mängder med tuggleksaker, tuggben och horn? I övrigt så är det mest fokus som vi har det lite tungt med, det känns som om fokusspannet är ca 10 sek och han verkar helt glömt bort vad ord som sitt, ligg, stanna osv har för betydelse, kommer på sitt, är på väg att sätta sig, nämen oj det fladdrade i ett löv, det måste jag kolla. :banghead::banghead:
 
Känslan när man är ute i skogen och hunden dyker in under en gran och kommer fram med en dummy :confused::D Mycket beröm och sen la jag tillbaka den och hoppas att vi inte har stört någon annans träning allt för mycket. :angel:

@AraSlei och @attheedge Ville roar sig bara med att slakta mjukdjur och bäddmaterial. Jag har fått tagit bort en del och del har jag helt enkelt överseende med att han tuggar på, även om jag inte förstår varför det nödvändigtvis ska tuggas på filtar när det finns mängder med tuggleksaker, tuggben och horn? I övrigt så är det mest fokus som vi har det lite tungt med, det känns som om fokusspannet är ca 10 sek och han verkar helt glömt bort vad ord som sitt, ligg, stanna osv har för betydelse, kommer på sitt, är på väg att sätta sig, nämen oj det fladdrade i ett löv, det måste jag kolla. :banghead::banghead:

Duktig kille, dummysar ska man ju hämta :D Men det är bra att lägga tillbaka dem som du gjorde, om det inte är ens egna :angel:

Finn kan inte ha något bäddmaterial i hundgården, det slaktas totalt :p Är så glad över Kurandasängen, den är verkligen tålig och han ligger bra på den trots att det inte är något bäddmaterial!

Börjar han bli lite tonåring kanske? ;)

Jag har satt husse på att lära Finn att gå i koppel ( :angel: ) och de hade varit ute och tränat igår, vilket hade gått jättebra. Tanken är ju att de ska bli ett team så småningom, just nu är Finn mest en mattegris :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 173
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 535
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 213
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp