Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 624

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Det har varit skönt med paus från fixandet, istället har jag flyttat mer grejer från ponnyns stall till hästens. Grejer som jag ändå inte använder särskilt ofta, så de kan lika gärna flyttas redan nu. Har lite ångest över hur jag ska få vagnen och lastpallen till nya stallet. Jag har ingen bil med dragkrok längre. :( Men kanske ryms vagnen i lastbilen som kör ponnyn. Får se. Lastpallen borde rymmas i bilen om jag fäller sätena. Hoppas…

Jobbigt bara att gå uppför och nerför alla trappor (en hos ponnyn, två hos hästen). För givetvis finns ingen plats för grejer där alla andra har sina grejer. Sist in, sämst plats. :( Ont i benen har jag fått också, men det går förhoppningsvis över snart.

Ikväll har jag förberett för visning. Rengjort mikro och kylskåp, ställt i ordning allt som går att ställa i ordning i förväg och packat undan allt jag inte behöver imorgon (medicinförpackningar…).

Imorgon har jag avsatt två timmar för att dammsuga och ställa i ordning det sista, hoppas det räcker! Nervöst är det iaf…

Idag rengjorde jag badrumsskåpet (om nu nån tittar) och gjorde klart allt för visning. Börjar bli van vid att flytta runt grejer och fixa. Det blir dock inga böcker i fönstret, där drar jag gränsen. Tyckte det var så fult och ännu fulare med hål i bokhyllan där böckerna skulle stå.

Nu åker jag iväg till hästen och försöker andas lugnt. :crazy:

Ingen kom. Går och gräver ner mig.
Jag fick inte heller något intresse på min första visning, så fick skjuta på visningsdagen till veckan efter. Då kom 1. Nästa visning är på söndag, då har det gått två veckor sedan senaste visningen. Jag märker av ett större intresse på Hemnet denna helgen, MÅNGA fler som tittat på annonsen. Kanske det fina vädret som gör det? Hur som helst, det lossnar säkert snart med tanke på att 1/4 närmar sig :)

Jag fick inte heller något intresse på min första visning, så fick skjuta på visningsdagen till veckan efter. Då kom 1. Nästa visning är på söndag, då har det gått två veckor sedan senaste visningen. Jag märker av ett större intresse på Hemnet denna helgen, MÅNGA fler som tittat på annonsen. Kanske det fina vädret som gör det? Hur som helst, det lossnar säkert snart med tanke på att 1/4 närmar sig :)
Håller med. Känns generellt som att de flesta "håller andan" lite fram till 1/4 faktiskt. Det gör en himla skillnad för hur mycket man kan köpa för.

Har gått igenom min ekonomi lite och påmint mig själv om att det går ihop sig även om lägenheten inte säljs direkt. Mest bara jag som är otålig och vill flytta så fort allt är klart i nya lägenheten.

Jag får överbryggningslån av banken oavsett, det är det viktigaste. Dessutom är räntan låg just nu.

Tror mäklaren blev stressad över att påsklovet börjar nästa helg, så ingen kommer gå på nån visning då. Lägenheten har helt enkelt legat ute för kort tid, kanske var det flera som redan hade söndagen uppbokad.

Får se om det kommer nån på tisdag. :) Annars blir det nya tag efter påsk.

Har gått igenom min ekonomi lite och påmint mig själv om att det går ihop sig även om lägenheten inte säljs direkt. Mest bara jag som är otålig och vill flytta så fort allt är klart i nya lägenheten.

Jag får överbryggningslån av banken oavsett, det är det viktigaste. Dessutom är räntan låg just nu.

Tror mäklaren blev stressad över att påsklovet börjar nästa helg, så ingen kommer gå på nån visning då. Lägenheten har helt enkelt legat ute för kort tid, kanske var det flera som redan hade söndagen uppbokad.

Får se om det kommer nån på tisdag. :) Annars blir det nya tag efter påsk.
Den typen av lägenhet i den staden är väl nåt som alltid går att sälja, även om det skulle ta lite tid ❤️

Ja, jag hoppas verkligen det. Kikar jag på statistiken är det många fler som kollat på den igår jämfört med tidigare dagar, så kanske var det bara visning för tidigt efter publicering.

Eller så väntar folk in första april…
Jag tror folk väntar in, men sen tror jag som någon skrev att den kommer säljas fortare än smör i solsken smälter så fort antagningsbeskedet kommer i sommar om inte tidigare och då vill de ha snabbt tillträde i augusti så har du möjlighet (vilket det lät som) att ha dubbla boenden några månader så ha lite is i magen.

Nu vill jag tänka på nåt roligare. Möblera nya lägenheten!

Jag vill ha en tresitsig soffa eventuellt med schäslong, men enda väggen som jag tycker passar är den som är mittemot uteplatsen. Känns som det blir trevlig utsikt. Men då blir det kanske trångt/konstigt med schäslong?

Sen bokhyllor… Jag är sugen på lite finare Billys, typ ekfärgade. Drömmen vore såklart platsbyggt, men det beror lite på hur mycket tid jag har på mig innan jag ska flytta in i lägenheten också.

Tänkte ha bokhyllor på väggen mittemot sovalkoven, men kanske även vid arbetsplatsen?

:rofl: Jag kan verkligen inte rita. Det bruna är iaf bokhyllor och det turkosa (?) är soffan. Absolut inte skalenligt och min pappa skulle bli tokig om han såg det här.

IMG_8625.webp

Ja exakt så. Var inte så allvarligt menat men jag tycker det är sjukt irriterande i längden när man inte bara kan lassa ut/in rakt från bänken utan måste runda dörren.

Jag ska nog be snickaren justera dörrarna tror jag. Om de inte måste öppnas ”fel” pga skafferiet?

Det passar inte att ha den fritt i mitten? Tänkt ha någon TV och var i sådana fall?

Jag har inte haft tv:n igång på fyra år… Men om jag ställer fram den behövs det nog en möbel också.

Tyckte det såg så konstigt ut med den blåa soffan i mitten på visningen. Men man kanske vänjer sig?

Jag har inte haft tv:n igång på fyra år… Men om jag ställer fram den behövs det nog en möbel också.

Tyckte det såg så konstigt ut med den blåa soffan i mitten på visningen. Men man kanske vänjer sig?

Jag har alltid velat bo så jag kan ha en soffa mera fritt men inte lyckats 😆 Tyckte det såg häftigt ut! Men du ska ju såklart göra vad som känns hemma för dig, var bara alternativ att testa i tanken liksom 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat