Den siarlösa ulvleken

Allra bäst vore ju om vi kunde få fårulven ikväll… men en vanlig ulv funkar också! Speciellt eftersom vi mest troligt har en avgörande lynch precis bakom hörnet så är det bättre att i så fall ta en som är säker (säkrare) ond, än chansa och råka lyncha en god (= game over).

Tycker det är flera som misstänkt cirkus idag och jag hänger ju inte riktigt med på det så ska börja med att gå igenom cirkus inlägg lite noggrannare igen…
Har du någon säkrare ond på lager då :D

Jag känner mig lost och börjar känna mig stressad eftersom jag ska till gymmet ikväll.
 
Du och jag har samma två i topp på listan
Jag tänker att kanske är kilauea lite säkrare ulv än cirkus då -om du börjar misstänka att hon kan vara fåret ?
Jag är dock med på vem som av de två 👍
allt enligt devisen en ulv i taget detta

Ja alltså jag är ju nojig för Kila också men cirkus kan ju t.ex. inte vara fårulv medan Kila kan. cirkus är jag mest säker på som ond men Kila är kanske mer trolig som ulv och kanske tom fårulv.
 
Ja alltså jag är ju nojig för Kila också men cirkus kan ju t.ex. inte vara fårulv medan Kila kan. cirkus är jag mest säker på som ond men Kila är kanske mer trolig som ulv och kanske tom fårulv.
Ja jag hade lite det i bakhuvudet att just cirkus kan vi ju avföra att vara ulv i fårakläder. Medans Kilaeua kan vara det.
 
Ja alltså jag är ju nojig för Kila också men cirkus kan ju t.ex. inte vara fårulv medan Kila kan. cirkus är jag mest säker på som ond men Kila är kanske mer trolig som ulv och kanske tom fårulv.
Där har du fel. Varken ulv eller fårulv. Du får leta vidare där om vi ska ha chans få ut en ulv ikväll.
 
Här känns det bara som att hon försöker vända så många hon kan till att rösta på Jfrelin. Och nu när vi vet att Jfrelin var god får det mig att tro att cirkus och @Kilauea är ulvar tillsammans. Om jag hinner innan DL eller lever efteråt ska jag försöka gå igenom Kila själv också.
Det här hittade jag i din genomgång av cirkus, mycket intressant läsning, men vet katten om jag läser in fullt så mycket som du i den. Jag reagerade på detta. Den Cirkus jag känner skulle glatt offra en lyakompis och lika glatt leda ett drev mot en god hon tror är ond. Hon har fått mig lynchad flera gånger när vi båda varit goda och även fått en hel del ular lynchade på samma sätt. Jag har svårt att se om cirkus är god eller ond utifrån detta, det är liksom sån hon är.

Jag skulle önska det fanns lite mer klara indikationer på att någon är ulv eller god. Jag sitter och kliar mig i huvudet och håller med, om vad folk skriver. För att sen hålla med någon annan som skriver något annat. Eller så verkar någon ulvig i ena minuten och god i nästa.
 
Okej, ja cirkus var snabb på att ifrågasätta/kommentera mitt inlägg där jag funderade över fördelningen goda/onda. Jag skrev:
"Funderar lite över rollistan. 13 deltagare går inte jämnt ut, 1/4 blir 3.25 onda och 1/3 blir 4.33 onda. Oftast brukar det väl ligga runt 1/3 och med tanke på att vi är 13 deltagare så känns 3 onda lite för lite."
Och cirkus svarade med att hon inte håller med om att 3 onda är för lite med tanke på hur få specialförmågor goda har.

Vet att jag reagerade på det redan då, men kan inte riktigt sätta fingret på det. Tror mest att det var att jag, rent speltekniskt, hade svårt att se att det skulle vara totalt 3 onda på 13 deltagare, eftersom 4 ofta är rätt perfekt på 12 deltagare. Så en mindre men med en deltagare till - det var där jag inte fick ihop det.

Däremot är jag som sagt beredd att äta upp det uttalandet nu. 4 känns för mycket. Men samtidigt var ju detta ett "experiment" för att ge onda en chans. Då tänker jag att det blir tokigt att börja mixa med balansen? Vet inte, men skulle det kanske möjligtvis kunna vara ett försök att vilseleda oss till att tro att de är tre när de egentligen är 4?

Sedan rösten i DL1. Pga den tror jag inte att hon är fårulven, men hon skulle kunna vara vanlig ulv. Rösten blev på LenaH, lekens allra första röst med en enkel teori. Jag vet att någon (Gabby_Ossi, tror jag?) påpekade angående det tidigare och jag ser poängen. Samtidigt är det DL1 och jag brukar inte vilja dra på för stora växlar på hur bra/dålig röstmotiveringen är i DL1 eftersom allt mer eller mindre är förtäckta BOPar. I så fall är det, för mig, mycket mer intressant vem rösten landar på (DL2 och framåt är motiveringen däremot mer intressant, men detta är bara min åsikt).

Sent i söndags kväll var cirkus snabb att påpeka att hon i alla fall inte räddat LenaH (förlåt, sitter med mobilen så orkar inte försöka citera men ska försöka skriva vilka inläg, detta är #195), vilket nog de flesta av oss tyckte var ganska uopenbart. Funderar… ett sätt att försöka friskriva sig och rikta blickarna någon annan stans?

Sedan röstade hon på mig i DL2 och ja, jag förstår teorin. Men den rösten la upp mig på 3 röster mot fios 4 (G_O hade inte röstat ännu). Så i teorin gjorde den rösten att jag kunde fått majoriteten av rösterna. Jag jag vet inte vad jag ska tolka det som, men vet min egen roll så jag vet att hon i alla fall var fel ute där. Frågan är bara om det säger något mer. Orkar inte tänka riktigt just nu.

Dock backade hon också angående mig igår och sa att hon nog inte tänkte rösta på mig igen. Jag käbde i alla fall att det vände väldigt snabbt där 🤔 Var det för att hon såg att det skulle vara svårt/kört att få ut mig i lynch? Och helt enkelt backade för att inte dra till sig misstankar? Eller bara en omvärdering av åsikten efter natten? Den tål att tänkas på.

Cirkus la första rösten på Jfrelin igår. Och ja, inte vet jag, men jag kan ju inte låta bli att fundera trots allt på om det kunde vara så att lyan såg Jfrelin som ett "enkelt offer" med tanke på fio-rösten dagen innan, den relativt enkla rösten på Q igår och dessutom att hon inte skulle ha möjlighet att vara inne. Om det säger något om Kilauea vet jag inte… men tänker att de kanske helt enkelt såg Jfrelin som ett enkelt offer?


Ja, detta är väl ungefär vad jag kommit fram till när jag läst ikapp. Ber om ursäkt om det är saker som redan tagits upp. Har bara kunnat skumläsa lite under dagen. Onsdagar är egentligen skitdåligt för mig ulvleksmässigt eftersom jag slutar min sista lektion vid 18. Kom hem för ca 20 min sen så har liksom inte så mycket tid på onsdagar :crazy:
 
Faktiskt just nu så tycker jag nån av de senaste inläggen från cirkus luktar lite "uppgiven ulv".
Inget försvar från henne, utan mest uppgiven.
 
Har du någon säkrare ond på lager då :D

Jag känner mig lost och börjar känna mig stressad eftersom jag ska till gymmet ikväll.
Nej, det har jag inte. I så fall hade jag väl sagt det? Jag har ju redan sagt att jag tycker att ulvarna kan börja räcka upp handen och att jag funderar på att köra ole dole doff och bara bestämma mig för någon jag litar på tills motsatsen är bevisad. Så någon säker ond har jag inte :D

Jag är bara allmänt skeptisk och nojjig åt alla håll och kanter (… och har en tendens att övertänka… vilket leder till att jag får tusen om, men och kanske) 😅
 
Vill gärna gå igenom sen: Q-Cirkus-Niyama-Lobelia - (Kilauea?) som inte, vad jag minns ur minnet misstänkt varandra åt något håll direkt? Annat än att Cirkus väl skrivit att det är skumt att ingen följt rösterna på Q.
Här vill jag protestera, Q har varit misstänkt en hel del, däremot har Gabby och du gått ganska fria från misstankar.
 
Men har inte ulvarna guldläge just nu? Jag känner mig ganska uppgiven.
Jo det har de. Vi är nog alla rätt uppgivna, därav att det gäller att vi samarbetar och väljer rätt.

Tillägg: men hon, cirkus, tycks inte alls vilja försvara sig. Till skillnad från andra. Därför jag tycker det känns mer uppgiven ulv.
 
Nej, jag måste äta middag. Och göra klart det sista inför min presentation imorgon. Så jag kommer faktiskt rösta nu. Jag funderar på Gabby_Ossi pga rösten på fio i DL2, samtidigt tycker jag att hon teoriat och gjort omfattande genomgångar och fortfarande igår och idag. Det är alltid ett plus i kanten, så kanske inte så misstänkt ändå? Jag vet fasen inte. Men ett som är säkert är att jag inte kan rösta på er alla så jag måste börja sortera bort kandidater att rösta på. Med det sagt tänker jag inte lägga min röst på G_O idag, i alla fall inte i nuläget.

Sedan har vi Kilauea som jag och misstänker pga DL2 och framför allt för att jag upplevde att hon var så följsam med sin röst där. Känner inte att jag har något riktigt grepp om henne faktiskt? Samtidigt ändrade jag ju röst från henne till Jfrelin igår, pga just den anledningen (att jag ofta misstänker henne för just samma sak). Jag vet inte, men hittills har vi inte haft särskillt mycket framgång när vi lynchat de som varit på tapeten/mest misstänkta pga tidigare lyncher. Så kanske kan tänka mig att avvakta här också.

Cirkus har jag inget riktigt grepp om känner jag. Skulle kunna vara en möjlig ulv. Har skrivit mer i inlägg #709. Men sedan har vi också det där med att cirkus är en av fyra som faktiskt inte fått en enda röst på sig genom hela leken. Det känns lite… skumt?

Q vet jag inte vart jag har henne. Men vill nog faktiskt inte rösta där idag. Tycker att hon, liksom G_O gjort genomgångar och grävt bra genom leken. Så jag VILL att hon är god pga det, men är inte säker. Sedan har vi ju sett en del försök genom leken till att få Q misstänkt och visst skulle det kunna vara från goda som misstänker Q, men det skulle också kunna vara från onda som vill så frön och sprida misstankar. Dessutom är det ju även som Q säger, hon har relativt lätt att få misstankar mot sig pga hon ofta skriver mycket.

Harrysen är ytterligare en jag inte har något riktigt grepp om. Men tycker ändå att hon försökt teoria efter bästa förmåga? Dock möjlig fårulv. Eller vanlig ulv. Men det är det ju fler som är…

Niyama är också en av dem som inte fått en enda röst på sig genom hela leken. Upplever inte heller att hon varit så misstänkt genom leken (vilket troligen är anledningen till att hon inte heller fått några röster - man röstar ju på den man misstänker). Funderar på om vi kanske kan ha en ulv som smyger med här? Fast nu ser jag att hon är top 4 på antal inlägg i tråden… samtidigt som jag typ inte minns att hon skrivit något? Hmm.

Sist men inte minst Lobelia som även hon är en av dem som inte fått en enda röst på sig genom leken. Upplever också att hon inte gjort så stort väsen av sig? Skrev en del innan DL1 men sen tycker jag inte att det varit så mycket? Kanske en ulv som ligger lågt?


Ja, jag vet inte. Jag vill nog i alla fall inte lägga min röst på Q eller G_O just nu. Kan tänka mig att vänta med Harrysen och Kilauea också. Så då har vi cirkus, Niyama och Lobelia kvar.

Hittills har vi inte haft så stor framgång i att rösta på de som varit misstänkta pga tidigare röster/utfall i tidigare DLs. Så jag tänker nog faktiskt testa att gå en annan väg nu och istället rösta på någon som jag tycker gjort det motsatta - inte gjort så mycket väsen av sig och inte varit på tapeten så mycket. Dessutom känner jag mig lite skeptisk över det där med att inte ha fått en enda röst på sig genom hela leken. Jag kan så klart vara fel ute, men känner ändå att det är dags att testa något nytt… om inte annat för att se vad som händer/om det blir några reaktioner, så Heffaklumpen röstar på Niyama.

Men jag är så klart öppen för att ändra om någon kommer på något bättre..!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 021
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 945
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 734
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp