Den siarlösa ulvleken

Du röstar på mig för att jag inte fått en enda röst?
Nej, nu känns det som att du bara läst delar av det jag skrev. Citerar in resten (och har fetat lite i det översta citatet):
Niyama är också en av dem som inte fått en enda röst på sig genom hela leken. Upplever inte heller att hon varit så misstänkt genom leken (vilket troligen är anledningen till att hon inte heller fått några röster - man röstar ju på den man misstänker). Funderar på om vi kanske kan ha en ulv som smyger med här? Fast nu ser jag att hon är top 4 på antal inlägg i tråden… samtidigt som jag typ inte minns att hon skrivit något? Hmm.
Så jag tänker nog faktiskt testa att gå en annan väg nu och istället rösta på någon som jag tycker gjort det motsatta - inte gjort så mycket väsen av sig och inte varit på tapeten så mycket.
känner ändå att det är dags att testa något nytt… om inte annat för att se vad som händer/om det blir några reaktioner

Och ja… lite reaktioner blev det ju, för nu har det kommit en röst på Q och en på cirkus…

(Om det faktiskt betyder något vet jag inte…)
 
Problemet är ju att goda måste vara överens om vem vi ska samla rösterna på. Och alla verkar ju misstänka väldigt spretigt?
 
Men vad sjutton! Här känns det ju som onda verkligen försöker splittra rösterna denna dl? 👀
Det är ju det säkraste sättet för ulvarna att vinna om rösterna splittras så de kan avgöra med sin dolda röst ?eller har jag ett tankefel här ?😅
Håller med dig. Har du själv bestämt hur du ska rösta?
 
Men vad sjutton! Här känns det ju som onda verkligen försöker splittra rösterna denna dl? 👀
Det är ju det säkraste sättet för ulvarna att vinna om rösterna splittras så de kan avgöra med sin dolda röst ?eller har jag ett tankefel här ?😅

Ja jag undrar ju lite om det här nu är de onda som försöker få goda att vackla och rösta på olika. Det räcker ju antagligen att de får en god att vackla en gång så har de det.

Jag vet inte om jag orkar med att ha det såhär i 2-3 lyncher till :arghh:
 
Nej det stämmer väl? 🤔
För mig betyder kilas röst på Cirkus att Kila är god eller fårulv.

Hur som helst så lägger jag också min röst där eftersom jag uppfattat att fler kommer rösta på cirkus. Villig att ändra om det behövs för att samla rösterna.

Harrysen röstar på cirkus
 
Men vad sjutton! Här känns det ju som onda verkligen försöker splittra rösterna denna dl? 👀
Det är ju det säkraste sättet för ulvarna att vinna om rösterna splittras så de kan avgöra med sin dolda röst ?eller har jag ett tankefel här ?😅
Nej, jag får det till samma sak. En splittrad röstning ger ulvarna möjlighet att styra med dolda rösten.
 
Röstlista DL4
20.24 Heffaklumpen röstar på Niyama
20.37 Kilauea röstar på cirkus
cirkus röstar på qitis
Harrysen röstar på cirkus


cirkus 2
Niyama 1
qitis 1
 
Nej, nu känns det som att du bara läst delar av det jag skrev. Citerar in resten (och har fetat lite i det översta citatet):




Och ja… lite reaktioner blev det ju, för nu har det kommit en röst på Q och en på cirkus…

(Om det faktiskt betyder något vet jag inte…)
Jo jag läste.
"Funderar på om vi kanske kan ha en ulv som smyger med här? Fast nu ser jag att hon är top 4 på antal inlägg i tråden… samtidigt som jag typ inte minns att hon skrivit något? Hmm."
Så jag smyger genom att skriva mycket, och är misstänkt för att du inte minns vad jag skriver?

"Så jag tänker nog faktiskt testa att gå en annan väg nu och istället rösta på någon som jag tycker gjort det motsatta - inte gjort så mycket väsen av sig och inte varit på tapeten så mycket."

Fast jag tycker väl jag gjort väsen av mig?

Det med reaktionerna håller jag dock med om, men i och med att du skrev det så kanske inte onda vågar nappa. Om nu inte du är ond och försöker skapa nåt emot mig.
 
Gabby_Ossi röstar på cirkus

För hon är helt enkelt för skum för att vara god. Och inte god känns som prio just nu. Exempel på skumma saker: bygger teorier på antaganden som inte stämmer (tex att fårulven måste ha röstat på fio eller BSF i DL1), ignorerar när jag försöker få henne att utveckla.
 
Gabby_Ossi röstar på cirkus

För hon är helt enkelt för skum för att vara god. Och inte god känns som prio just nu. Exempel på skumma saker: bygger teorier på antaganden som inte stämmer (tex att fårulven måste ha röstat på fio eller BSF i DL1), ignorerar när jag försöker få henne att utveckla.
Men. Hur vet du vart fårulven röstat??!!
 
Jo jag läste.
"Funderar på om vi kanske kan ha en ulv som smyger med här? Fast nu ser jag att hon är top 4 på antal inlägg i tråden… samtidigt som jag typ inte minns att hon skrivit något? Hmm."
Så jag smyger genom att skriva mycket, och är misstänkt för att du inte minns vad jag skriver?

"Så jag tänker nog faktiskt testa att gå en annan väg nu och istället rösta på någon som jag tycker gjort det motsatta - inte gjort så mycket väsen av sig och inte varit på tapeten så mycket."

Fast jag tycker väl jag gjort väsen av mig?

Det med reaktionerna håller jag dock med om, men i och med att du skrev det så kanske inte onda vågar nappa. Om nu inte du är ond och försöker skapa nåt emot mig.
Jo, jag såg att du är på plats 4 över mest antal inlägg. Men sa också någonstans i det inlägget att jag typ inte minns något specifikt som du sagt. Det var väl främst det jag menade med "inte gjort så mycket väsen av sig" eller "smygit med", att jag helt enkelt inte minns något specifikt trots antalet inlägg. Och att jag inte känner att jaghar något grepp om dig eller vart jag har dig.

Jag försöker inte skapa något emot dig. Men tänkte att ulvarna nog ändå kunde räkna ut själva att det var litegrann för att se om/vilka reaktioner det får - speciellt eftersom jag pratat om det tidigare. Jag tycker helt enkelt inte att det var så oväntat att jag skulle gå den vägen och rösta som jag gjorde.
 
Jag vill bara påpeka att det var du som fick mig kolla lite mer på cirkus. Håller du inte med om det längre alltså? Känns ju inte ett dugg skumt....
Det som får mig lite förvirrad är varför inte cirkus röstar på dig ?

Hon har framfört synpunkter på att du borde vara ängeln(eller möjligen då)pga du varit uppe till lych någon DL

Alltså ÄR du ängeln så är det ju superskumt att hon framför det så rakt ut. Liksom vilka vet om vem som(troligen ) är ängeln förutom ulvarna (som misslyckades med käket första natten )
Alltså nr 2. Är du inte ängeln känns det som ett försök att godförklara dig så du ska lita på henne ?
Något här skaver.
Alltså nr 3. Ni kan ju vara onda tillsammans

Kanske är det ändå cirkus som är den springande punkten här
Näverbäver att hon kan vara god ur vilken synvinkel jag än ser det på

Qitis röstar på cirkus
 
Jag kommenterade samma sak till cirkus några sidor bak, men fick som vanligt inget svar :cautious:
Det är mycket undanglidande där. Jag fick inte heller rätt på misstankarna vid DL 3 om vem som kunde vara fårulv. Om jag inte tänker helt fel kan typ alla vara fårulv där då det inte behövdes en fårulvsröst och alla skulle kunnat rösta som de öppna rösterna.
 
Jag känner ändå att det blev någon form av reaktion på min röst på Niyama. Men jag förstår och vet också att vi behöver samla rösterna, så Heffaklumpen ändrar röst till cirkus för att samla rösterna men också pga en del saker jag inte får ihop helt (se citatet nedan).
Okej, ja cirkus var snabb på att ifrågasätta/kommentera mitt inlägg där jag funderade över fördelningen goda/onda. Jag skrev:
"Funderar lite över rollistan. 13 deltagare går inte jämnt ut, 1/4 blir 3.25 onda och 1/3 blir 4.33 onda. Oftast brukar det väl ligga runt 1/3 och med tanke på att vi är 13 deltagare så känns 3 onda lite för lite."
Och cirkus svarade med att hon inte håller med om att 3 onda är för lite med tanke på hur få specialförmågor goda har.

Vet att jag reagerade på det redan då, men kan inte riktigt sätta fingret på det. Tror mest att det var att jag, rent speltekniskt, hade svårt att se att det skulle vara totalt 3 onda på 13 deltagare, eftersom 4 ofta är rätt perfekt på 12 deltagare. Så en mindre men med en deltagare till - det var där jag inte fick ihop det.

Däremot är jag som sagt beredd att äta upp det uttalandet nu. 4 känns för mycket. Men samtidigt var ju detta ett "experiment" för att ge onda en chans. Då tänker jag att det blir tokigt att börja mixa med balansen? Vet inte, men skulle det kanske möjligtvis kunna vara ett försök att vilseleda oss till att tro att de är tre när de egentligen är 4?

Sedan rösten i DL1. Pga den tror jag inte att hon är fårulven, men hon skulle kunna vara vanlig ulv. Rösten blev på LenaH, lekens allra första röst med en enkel teori. Jag vet att någon (Gabby_Ossi, tror jag?) påpekade angående det tidigare och jag ser poängen. Samtidigt är det DL1 och jag brukar inte vilja dra på för stora växlar på hur bra/dålig röstmotiveringen är i DL1 eftersom allt mer eller mindre är förtäckta BOPar. I så fall är det, för mig, mycket mer intressant vem rösten landar på (DL2 och framåt är motiveringen däremot mer intressant, men detta är bara min åsikt).

Sent i söndags kväll var cirkus snabb att påpeka att hon i alla fall inte räddat LenaH (förlåt, sitter med mobilen så orkar inte försöka citera men ska försöka skriva vilka inläg, detta är #195), vilket nog de flesta av oss tyckte var ganska uopenbart. Funderar… ett sätt att försöka friskriva sig och rikta blickarna någon annan stans?

Sedan röstade hon på mig i DL2 och ja, jag förstår teorin. Men den rösten la upp mig på 3 röster mot fios 4 (G_O hade inte röstat ännu). Så i teorin gjorde den rösten att jag kunde fått majoriteten av rösterna. Jag jag vet inte vad jag ska tolka det som, men vet min egen roll så jag vet att hon i alla fall var fel ute där. Frågan är bara om det säger något mer. Orkar inte tänka riktigt just nu.

Dock backade hon också angående mig igår och sa att hon nog inte tänkte rösta på mig igen. Jag käbde i alla fall att det vände väldigt snabbt där 🤔 Var det för att hon såg att det skulle vara svårt/kört att få ut mig i lynch? Och helt enkelt backade för att inte dra till sig misstankar? Eller bara en omvärdering av åsikten efter natten? Den tål att tänkas på.

Cirkus la första rösten på Jfrelin igår. Och ja, inte vet jag, men jag kan ju inte låta bli att fundera trots allt på om det kunde vara så att lyan såg Jfrelin som ett "enkelt offer" med tanke på fio-rösten dagen innan, den relativt enkla rösten på Q igår och dessutom att hon inte skulle ha möjlighet att vara inne. Om det säger något om Kilauea vet jag inte… men tänker att de kanske helt enkelt såg Jfrelin som ett enkelt offer?


Ja, detta är väl ungefär vad jag kommit fram till när jag läst ikapp. Ber om ursäkt om det är saker som redan tagits upp. Har bara kunnat skumläsa lite under dagen. Onsdagar är egentligen skitdåligt för mig ulvleksmässigt eftersom jag slutar min sista lektion vid 18. Kom hem för ca 20 min sen så har liksom inte så mycket tid på onsdagar :crazy:
 
Röstlista DL4
20.24 Heffaklumpen röstar på Niyama
20.37 Kilauea röstar på cirkus
20.43 cirkus röstar på qitis
20.52 Harrysen röstar på cirkus
20.59 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21.01 qitis röstar på cirkus
21.05 Heffaklumpen ändrar röst till cirkus


cirkus 5
qitis 1



Edit: Lägger till klockslagen
 
Senast ändrad:
Det vet jag inte, men cirkus påstår ju att det måste vara en av 4 som röstade så i DL1 medan jag menar att det teoretiskt kan vara precis vem som helst förutom möjligtvis cirkus själv.
Då är jag med dig.

Ja i en lek utan spioninfo kan ju fårulven röstat hur som helst. Tror det är svårt utläsa av röstningarna vem det är.
 
Det vet jag inte, men cirkus påstår ju att det måste vara en av 4 som röstade så i DL1 medan jag menar att det teoretiskt kan vara precis vem som helst förutom möjligtvis cirkus själv.
Jag håller med och kom fram till det oberoende av dig, med reservation att det teoretiskt är möjligt att BSF faktiskt röstade på LenaH och därmed gjorde att fårulfsrösten inte var absolut nödvändig. Det är lite låmngsökt dock. Är cirkus ulv är det förmodligen en vanlig.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 397
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 008
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 913
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 726
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp