Den siarlösa ulvleken

Hm det där kändes lite oväntat. men visst fattar jag teorin om att testa en av de minst misstänkta, har själv tänkt likadant. Men som sagt ändå oväntat.

Det som talar emot Heffas röst känner jag är är hon inte pratar om att samla rösterna, alls? Alla goda måste ju rösta på samma för att ha en chans.
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Lynchas: LenaH - bybo
ingen käkas

DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20: 27 Jfrelin röstar på fio
20:29 Glimra röstar på fio
20:40 Lobelia röstar på BSF
20: 50 qitis röstar på BSF
20:50 Harrysen röstar på Kilauea
21:12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21:19 fio röstar på heffaklumpen
21:21 cirkus röstar på heffaklumpen
21:26 Gabby_Ossi röstar på fio

Fio lynchas bybo
Glimra käkas bybo

DL3
16:06 Jfrelin röstar på qitis
16:13 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.22 Heffaklumpen röstar på Kilauea
18.57 Harrysen röstar på Kilauea
19.10 cirkus röstar på Jfrelin
19.26 Niyama röstar på Jfrelin
20.30 Gabby_Ossi röstar på Kilauea
20.33 Kilauea röstar på Harrysen
20.46 Lobelia röstar på Kilauea
20.48 qitis röstar på Jfrelin
21.01 Heffaklumpen ändrar röst till Jfrelin




Då kan alltså fårulven vara Harry, q, Lobelia eller Gabby med avseende på DL1
Med avseende på DL2 tror jag inte vi kan dra någon slutsats faktiskt.
Däremot är 2 av 5 som röstade på fio borta och då är det Heffas, Kila och Gabby kvar som ev ulvar
Så DL3 där röstar Harry, Lobelia och Gabby på Kila om då Kila är ulv är det ett väldigt högt spel av lyan tänker jag. Alltså blir det bara Gabby och Heffa kvar av de som röstade på fio i DL2 som ulv. Heffa ändrar sin röst från Kila
Hur lyckas du få till vilka som kan vara fårulven DL1 - du nämner Harry, q, mig eller Gabby

Kvar finns förutom de du nämner Niyama, kil och Heffa och dig själv. Varför kan de inte vara fårulven? Niyama röstar på Jfrelin, kil på Harrysen och heffa på kil. Jag kan inte så något som helst hinder att rösta dolt på LenaH?

Jag bortser då från den lilla möjligheten att BSF röstat på LenH, då behövdes inte fårulvsrösten och då kan den ligga som i röstlistan och alla skulle kunna vara fårulv inklusive du själv, även om du inte kan det om BSF inte röstat på LenaH. Det är väl inte så troligt men ändå inte uteslutet.
 
Om både Kila och Jfrelin är goda varför skulle lyan försökt just med Kila?
Det finns inte så mycket att förlora nu, men jag tror de försökte med den som de tror/vet är ängel.
Med det sagt, jag har ingen aning om det är så utan det är bara en teori. Nu har det ju gått så bra för dom hela tiden att ängeln inte är så viktig längre, får de ut en god i denna lynch vinner de. Men de har nog ändå försökt dra åt det hållet
 
Hm det där kändes lite oväntat. men visst fattar jag teorin om att testa en av de minst misstänkta, har själv tänkt likadant. Men som sagt ändå oväntat.

Det som talar emot Heffas röst känner jag är är hon inte pratar om att samla rösterna, alls? Alla goda måste ju rösta på samma för att ha en chans.
Fast jag tycker inte att det var så oväntat? Jag har ju pratat sedan i alla fall igår om att titta närmare på de som legat lågt/inte gjort så mycket väsen av sig.

Tex här:
Detta är ju även en lek där onda kan luta sig tillbaka mer än vanligt mycket och gå under radarn med tanke på den icke-existerande infon, icke-existerande risken att bli siad och antalet bybor att "gömma sig bakom". Så jag tänker att det kanske kan vara intressant/läge att börja kolla på de som gått under radarn.

Och nej, jag sa inget om att samla rösterna. Däremot sa jag att jag är öppen för att ändra om någon kommer på något bättre och jag tänker att samla rösterna på en och samma person ingår där :)
 
Hur lyckas du få till vilka som kan vara fårulven DL1 - du nämner Harry, q, mig eller Gabby

Kvar finns förutom de du nämner Niyama, kil och Heffa och dig själv. Varför kan de inte vara fårulven? Niyama röstar på Jfrelin, kil på Harrysen och heffa på kil. Jag kan inte så något som helst hinder att rösta dolt på LenaH?

Jag bortser då från den lilla möjligheten att BSF röstat på LenH, då behövdes inte fårulvsrösten och då kan den ligga som i röstlistan och alla skulle kunna vara fårulv inklusive du själv, även om du inte kan det om BSF inte röstat på LenaH. Det är väl inte så troligt men ändå inte uteslutet.

Jag kommenterade samma sak till cirkus några sidor bak, men fick som vanligt inget svar :cautious:
 
Fast jag tycker inte att det var så oväntat? Jag har ju pratat sedan i alla fall igår om att titta närmare på de som legat lågt/inte gjort så mycket väsen av sig.

Tex här:


Och nej, jag sa inget om att samla rösterna. Däremot sa jag att jag är öppen för att ändra om någon kommer på något bättre och jag tänker att samla rösterna på en och samma person ingår där :)
Aha okej då är jag med 😊
 
Att rösta på nån som inte fått röst hittills bara för att känns sådär tycker jag.
Jag går hellre på nån jag tycker känns lite misstänkt.

Om du har fel nu Harrysen så ska vi ta varsin stekpanna, men Kilauea röstar på cirkus

Q kan visserligen lura mig rejält, det har hon gjort förut.
Och absolut, niyama har inte riktigt "synts" men känner inte att det är anledning till röst i det här viktiga läget.
Gabby_Ossi och heffaklumpen (utöver heffas röst nu då) känns genuina. Kan ha fel dock.

Harrysen har jag röstat på tidigare, men är enig med henne i att cirkus är lite skum. Och som sagt det är en viktig lynch.
 
Faktiskt just nu så tycker jag nån av de senaste inläggen från cirkus luktar lite "uppgiven ulv".
Inget försvar från henne, utan mest uppgiven.
Och varför skulle en ulv var uppgiven? Herregud de behöver bara få ut en god nu så är leken över. Får vi ut en ulv nu behöver de ett käk och sen en god till. Jag är mer en uppgiven god.
 
För att jag brukar vara lätt få ut i lynch?
Det är ofta det blir rena drev mot mig.
Jo, det är ju sant.
Nej, jag måste äta middag. Och göra klart det sista inför min presentation imorgon. Så jag kommer faktiskt rösta nu. Jag funderar på Gabby_Ossi pga rösten på fio i DL2, samtidigt tycker jag att hon teoriat och gjort omfattande genomgångar och fortfarande igår och idag. Det är alltid ett plus i kanten, så kanske inte så misstänkt ändå? Jag vet fasen inte. Men ett som är säkert är att jag inte kan rösta på er alla så jag måste börja sortera bort kandidater att rösta på. Med det sagt tänker jag inte lägga min röst på G_O idag, i alla fall inte i nuläget.

Sedan har vi Kilauea som jag och misstänker pga DL2 och framför allt för att jag upplevde att hon var så följsam med sin röst där. Känner inte att jag har något riktigt grepp om henne faktiskt? Samtidigt ändrade jag ju röst från henne till Jfrelin igår, pga just den anledningen (att jag ofta misstänker henne för just samma sak). Jag vet inte, men hittills har vi inte haft särskillt mycket framgång när vi lynchat de som varit på tapeten/mest misstänkta pga tidigare lyncher. Så kanske kan tänka mig att avvakta här också.

Cirkus har jag inget riktigt grepp om känner jag. Skulle kunna vara en möjlig ulv. Har skrivit mer i inlägg #709. Men sedan har vi också det där med att cirkus är en av fyra som faktiskt inte fått en enda röst på sig genom hela leken. Det känns lite… skumt?

Q vet jag inte vart jag har henne. Men vill nog faktiskt inte rösta där idag. Tycker att hon, liksom G_O gjort genomgångar och grävt bra genom leken. Så jag VILL att hon är god pga det, men är inte säker. Sedan har vi ju sett en del försök genom leken till att få Q misstänkt och visst skulle det kunna vara från goda som misstänker Q, men det skulle också kunna vara från onda som vill så frön och sprida misstankar. Dessutom är det ju även som Q säger, hon har relativt lätt att få misstankar mot sig pga hon ofta skriver mycket.

Harrysen är ytterligare en jag inte har något riktigt grepp om. Men tycker ändå att hon försökt teoria efter bästa förmåga? Dock möjlig fårulv. Eller vanlig ulv. Men det är det ju fler som är…

Niyama är också en av dem som inte fått en enda röst på sig genom hela leken. Upplever inte heller att hon varit så misstänkt genom leken (vilket troligen är anledningen till att hon inte heller fått några röster - man röstar ju på den man misstänker). Funderar på om vi kanske kan ha en ulv som smyger med här? Fast nu ser jag att hon är top 4 på antal inlägg i tråden… samtidigt som jag typ inte minns att hon skrivit något? Hmm.

Sist men inte minst Lobelia som även hon är en av dem som inte fått en enda röst på sig genom leken. Upplever också att hon inte gjort så stort väsen av sig? Skrev en del innan DL1 men sen tycker jag inte att det varit så mycket? Kanske en ulv som ligger lågt?


Ja, jag vet inte. Jag vill nog i alla fall inte lägga min röst på Q eller G_O just nu. Kan tänka mig att vänta med Harrysen och Kilauea också. Så då har vi cirkus, Niyama och Lobelia kvar.

Hittills har vi inte haft så stor framgång i att rösta på de som varit misstänkta pga tidigare röster/utfall i tidigare DLs. Så jag tänker nog faktiskt testa att gå en annan väg nu och istället rösta på någon som jag tycker gjort det motsatta - inte gjort så mycket väsen av sig och inte varit på tapeten så mycket. Dessutom känner jag mig lite skeptisk över det där med att inte ha fått en enda röst på sig genom hela leken. Jag kan så klart vara fel ute, men känner ändå att det är dags att testa något nytt… om inte annat för att se vad som händer/om det blir några reaktioner, så Heffaklumpen röstar på Niyama.

Men jag är så klart öppen för att ändra om någon kommer på något bättre..!
Du röstar på mig för att jag inte fått en enda röst?
 
Jag kommer inte rösta på Niyama för att det skulle kunna rädda mig, jag tror nämligen inte att hon är ulv utan det är de som drivit på mot mig jag tror som ulvar och nu har de fått Kila (en som inte heller ligger överst på min lista) att rösta på mig. Jag ska äta upp mina skor om inte q, Gabby och Harry röstar på mig nu.

Så jag kommer rösta på den jag mest tror är ulv inte minst pga ingen av de jag tror ör ulvar följt bsfs och JFRs röster på henne, Dessutom möjlig fårulv (som flera andra)

cirkus röstar på q
 
Men vad sjutton! Här känns det ju som onda verkligen försöker splittra rösterna denna dl? 👀
Det är ju det säkraste sättet för ulvarna att vinna om rösterna splittras så de kan avgöra med sin dolda röst ?eller har jag ett tankefel här ?😅
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 021
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 945
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 734
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp