Det här med dejting i dejtingdjungeln.

Jag tror att du kommer att hitta folk som är ute efter enbart sex, och folk som är ute efter något seriöst, på de flesta sidor och appar. Jag säger som @parellikusken att helt enkelt fråga!

Jag fann min sambo på Tinder! (men var enbart ute efter sex)
Jag vet inte hur man kan lägga fram det på ett bra sätt så inte vissa tror att de kan fixa det med sin ”magiska penis”.
Jag gillar inte sex då det mest gjort ont och ej varit skönt. Vill unvika skriva det med tanke på det jag skrev ovan.
Sen är jag väl inte helt emot det, med rätt person å känslor är där visst men inget jag suktar efter vad man ska skriva. Tycker det här är riktigt svårt.
 
Det kan du göra, men också bra att fråga en liten bit in i konversationen vad den andra söker efter. 🙂
Hur aktiv bör man va? Jag har inte så många möjligheter under en jobbdag att va aktiv. Får ju inte rattsurfa. Raster kan det gå att klämma in.
Känner mig som en novis på detta ämne. Troligen därför den där osäkra tjejen kommer fram igen. 🙈
 
Ah, det låter ju ändå lite lovande. Har bara haft HP innan och det kändes väl sådär. Vet inte om det blir annat med t ex Tinder. 🤔
Jag tyckte inte om HP. Mycket mer slemhögar där. Fick mycket meddelanden som bara handlade om utseende. Många bittra snubbar också som hängt på HP i åratal typ. Det känns lite fräschare på Tinder. Tycker jag iaf.
 
Inleder med att berätta att jag inte har något som helst erfarenhet av dagens dejtingsidor. Men i nätdejtingens tidiga barndom (1999, fortfarande tillsammans...) hittade jag min man på "kontaktsajten". Och likt dig ville jag ha kontakt med någon som inte bara var ute efter sex. Skrev därför rakt på sak i min presentation, att jag söker någon som inte sätter sex i första rummet.
Man slipper aldrig helt undan männen som tror sig ha en magisk penis, men tydlighet är en bra grej.
 
Inleder med att berätta att jag inte har något som helst erfarenhet av dagens dejtingsidor. Men i nätdejtingens tidiga barndom (1999, fortfarande tillsammans...) hittade jag min man på "kontaktsajten". Och likt dig ville jag ha kontakt med någon som inte bara var ute efter sex. Skrev därför rakt på sak i min presentation, att jag söker någon som inte sätter sex i första rummet.
Man slipper aldrig helt undan männen som tror sig ha en magisk penis, men tydlighet är en bra grej.
Det jag är rädd för är väl att jag blir för snäll och på så sätt bli utnyttjad, har lite tråkiga erfarenheter i bagaget, men vill egentligen inte att de ska påverka framtiden även om det gör det lite. Ibland önskar jag att jag kunde va den självsäkra tjej jag är på jobbet alltid, men så är inte fallet och det är väl där mina farhågor/oro ligger skulle jag tro.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
.
Det jag är rädd för är väl att jag blir för snäll och på så sätt bli utnyttjad, har lite tråkiga erfarenheter i bagaget, men vill egentligen inte att de ska påverka framtiden även om det gör det lite. Ibland önskar jag att jag kunde va den självsäkra tjej jag är på jobbet alltid, men så är inte fallet och det är väl där mina farhågor/oro ligger skulle jag tro.
Viktigast är att inte glömma bort sitt eget värde. OFTA matas vi tjejer/kvinnor med att vi är för kräsna. Men det är bara att glömma bort det dumma uttrycket. Man SKALL vara kräsen. Det handlar ju om ens framtida liv.

Lyssna gärna på gästen i morgonpasset från 7/10. Där pratas det klokt och roligt om detta.
Länk till avsnitt

Jag har varit singel större delen av mitt liv, mycket på grund av dåligt självförtroende och att det är långt mellan guldkornen.* Jag vill vara med någon som jag tycker är så läcker att jag vill ta på den hela tiden, har massor att prata om med, och som respekterar mig och tar mig för den jag är. Med allt mitt mörker och ljus! Och inte minst att vi tillsammans skall göra varandras vardag bättre och kunna skratta mycket ihop! Nu har jag hittat en sån, och jag hoppas verkligen innerligt att det varar. För det har inte känts så självklart och bra på väldigt länge!

Jag har ägnat mycket av livet åt att tro att jag inte riktigt duger för de jag varit intresserad av, och inte vågat satsa när jag egentligen haft möjlighet på grund av låg självkänsla. Men jag har jobbat mycket med den och insett att jag ju är ett KAP! ;) Och det är med stor sannolikhet du med.

*Vad som är ett guldkorn eller kap för mig är kanske inte det för andra. Men det är ju ens egen lycka man skall skapa. Inte någon annans.
 
Alltså... Jag vill träffa någon, men jag vill fan inte ut och söka efter någon på tinder, badoo eller liknande. Och ärligt talat, vill hellre ha någon som tar steget och frågar mig än tvärtom. Gärna någon som jag förstår blir intresserad av. Jag vet inte hur man gör, om det inte är omedvetet, för uppenbarligen finns det ju flera som tror att jag flirtar med dem fast att jag bara är mig själv. Och dessa killar är jag oftast inte intresserad av. Jag går inte ut särskilt ofta, träffar mest grabbarna på jobbet och när jag är hemma stänger jag in mig i min ensamhet.

Så, dömd att leva själv för alltid tror jag..
 
Och ärligt talat, vill hellre ha någon som tar steget och frågar mig än tvärtom.

Mitt råd, kanske mest till TS då eftersom du själv inte har efterfrågat något, är att göra helt tvärtom. Jag tror att jag har träffat de allra flesta som jag ansett som intressanta på olika sätt genom att själv ta initiativen. Det är klurigt nog som det är att hitta intressanta personer som man vill dejta, så när de väl dyker upp vill jag inte missa chansen för att jag sitter på en pall i hörnet och väntar på att bli upptäckt.
 
Jag tror en nyckel är att vara till freds med det man har, att söka nya bekantskaper på ett lugnt sätt, att inte se alla som potentiella partners utan dejta utan baktankar. Det är lätt annars att man blir "desperat" och det är aldrig attraktivt. Utan mer inställning att lära känna lite nya människor.
Var inte rädd för att bli dissad, han var ändå inte rätt för dig! Sök inte någon, vem som helst, sök Den rätte, och man vet aldrig när den dyker upp. Nöj dig inte med förste bäste som blir intresserad av dig, DU ska vara intresserad av honom. Annars blir det troligtvis bara dumt i slutändan iallafall.
@TheRedLightning
 
.

Viktigast är att inte glömma bort sitt eget värde. OFTA matas vi tjejer/kvinnor med att vi är för kräsna. Men det är bara att glömma bort det dumma uttrycket. Man SKALL vara kräsen. Det handlar ju om ens framtida liv.

Lyssna gärna på gästen i morgonpasset från 7/10. Där pratas det klokt och roligt om detta.
Länk till avsnitt

Jag har varit singel större delen av mitt liv, mycket på grund av dåligt självförtroende och att det är långt mellan guldkornen.* Jag vill vara med någon som jag tycker är så läcker att jag vill ta på den hela tiden, har massor att prata om med, och som respekterar mig och tar mig för den jag är. Med allt mitt mörker och ljus! Och inte minst att vi tillsammans skall göra varandras vardag bättre och kunna skratta mycket ihop! Nu har jag hittat en sån, och jag hoppas verkligen innerligt att det varar. För det har inte känts så självklart och bra på väldigt länge!

Jag har ägnat mycket av livet åt att tro att jag inte riktigt duger för de jag varit intresserad av, och inte vågat satsa när jag egentligen haft möjlighet på grund av låg självkänsla. Men jag har jobbat mycket med den och insett att jag ju är ett KAP! ;) Och det är med stor sannolikhet du med.

*Vad som är ett guldkorn eller kap för mig är kanske inte det för andra. Men det är ju ens egen lycka man skall skapa. Inte någon annans.
Hur gjorde du för att hitta självförtroende eller kom det via rätt partner?
 
Jag tror en nyckel är att vara till freds med det man har, att söka nya bekantskaper på ett lugnt sätt, att inte se alla som potentiella partners utan dejta utan baktankar. Det är lätt annars att man blir "desperat" och det är aldrig attraktivt. Utan mer inställning att lära känna lite nya människor.
Var inte rädd för att bli dissad, han var ändå inte rätt för dig! Sök inte någon, vem som helst, sök Den rätte, och man vet aldrig när den dyker upp. Nöj dig inte med förste bäste som blir intresserad av dig, DU ska vara intresserad av honom. Annars blir det troligtvis bara dumt i slutändan iallafall.
@TheRedLightning
Nu hänger jag inte med alls, har inte ens skapat någon profil än någon dejtingsida. Just nu efterforskar jag lite för att våga ta steget, är rätt nöjd med min tillvaro som jag har nu, känner mig varken desperat eller har bråttom.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Nu hänger jag inte med alls, har inte ens skapat någon profil än någon dejtingsida. Just nu efterforskar jag lite för att våga ta steget, är rätt nöjd med min tillvaro som jag har nu, känner mig varken desperat eller har bråttom.
Det var väl mer ett svar på din ursprungsfråga :)
Hur dejtar man? Är verkligen kass på sånt här då jag aldrig gjort det.
Något annat jag missat?
 
.

Viktigast är att inte glömma bort sitt eget värde. OFTA matas vi tjejer/kvinnor med att vi är för kräsna. Men det är bara att glömma bort det dumma uttrycket. Man SKALL vara kräsen. Det handlar ju om ens framtida liv.

Lyssna gärna på gästen i morgonpasset från 7/10. Där pratas det klokt och roligt om detta.
Länk till avsnitt

Jag har varit singel större delen av mitt liv, mycket på grund av dåligt självförtroende och att det är långt mellan guldkornen.* Jag vill vara med någon som jag tycker är så läcker att jag vill ta på den hela tiden, har massor att prata om med, och som respekterar mig och tar mig för den jag är. Med allt mitt mörker och ljus! Och inte minst att vi tillsammans skall göra varandras vardag bättre och kunna skratta mycket ihop! Nu har jag hittat en sån, och jag hoppas verkligen innerligt att det varar. För det har inte känts så självklart och bra på väldigt länge!

Jag har ägnat mycket av livet åt att tro att jag inte riktigt duger för de jag varit intresserad av, och inte vågat satsa när jag egentligen haft möjlighet på grund av låg självkänsla. Men jag har jobbat mycket med den och insett att jag ju är ett KAP! ;) Och det är med stor sannolikhet du med.

*Vad som är ett guldkorn eller kap för mig är kanske inte det för andra. Men det är ju ens egen lycka man skall skapa. Inte någon annans.
Jag tror en nyckel är att vara till freds med det man har, att söka nya bekantskaper på ett lugnt sätt, att inte se alla som potentiella partners utan dejta utan baktankar. Det är lätt annars att man blir "desperat" och det är aldrig attraktivt. Utan mer inställning att lära känna lite nya människor.
Var inte rädd för att bli dissad, han var ändå inte rätt för dig! Sök inte någon, vem som helst, sök Den rätte, och man vet aldrig när den dyker upp. Nöj dig inte med förste bäste som blir intresserad av dig, DU ska vara intresserad av honom. Annars blir det troligtvis bara dumt i slutändan iallafall.
@TheRedLightning

WORD!
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 436
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 614
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 757
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 203
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp