Det här med dejting i dejtingdjungeln.

just dejtingen känns så väldigt personlig, använder inte alls andra appar på samma vis och för mig känns det mer integritetsinträngande eller va man ska säga, fast förvisso när ja läste verkade det mer gälla om man kopplade ihop med fb, kunde inte läsa något om man använde telefonnumret.

Vet fortfarande inte va ja vill och om det ens är lönt att lägga upp en profil när ja inte ens vet va ja letar efter. :(
Att våga ta steget att starta en profil och kravlöst börja utforska kanske kan leda till att du så småningom får en mer klar bild av vad du letar efter!😊
 
just dejtingen känns så väldigt personlig, använder inte alls andra appar på samma vis och för mig känns det mer integritetsinträngande eller va man ska säga, fast förvisso när ja läste verkade det mer gälla om man kopplade ihop med fb, kunde inte läsa något om man använde telefonnumret.

Vet fortfarande inte va ja vill och om det ens är lönt att lägga upp en profil när ja inte ens vet va ja letar efter. :(

Man måste inte leta efter något speciellt, jag vet aldrig vad jag vill, bara vad jag inte vill 😅
Har alltid dejtat väldigt kravlöst, utan förväntningar och låtit tiden utvisa. Tror faktiskt det är svårare om man har en väldigt fast bild och risken att bygga luftslott känns betydligt större.
Se det som en möjlighet att lära känna nya människor och ge dig själv tid att fundera över vad du vill ha.
 
Även jag var livrädd och skeptisk mot nätdejting i början.
Jag började på HP förra gången jag var singel. Utan profilbild, ett nickname som inte alls liknade mitt eget och utgick från grannstaden.
Blev med tiden modigare och hade lite bilder.
Denna gången insåg jag att HP var helt annoglunda mot för 5 år sen och jag gick ur efter ett par dagar. Tänkte att då får jag ge det där Tinder en chans. Jag fick panik redan under registreringen och tog bort allt :D
Några dagar senare fick jag ihop en profil men fick kalla fötter efter lite svepande och tog bort igen. Det var först vid tredje försöket som jag kom in i det och började känna att det trots allt var ju inte så märkvärdigt :)
 
Skaffat appen Tinder men den funkar ju inte, försöker lägga in min info men när ja klickar på "redigera information" händer ingenting... kan heller inte lägga in plats där jag befinner mig för den kan inte ansluta till "app store" wtf......känns som hela skiten hängt sig... hittar ingenstans där ja kan skriva in lite info om mig själv....
 
Tycker mig känna igen mycket i det du skriver, kan väl inte direkt säga att jag är livrädd för dejtingsidorna förvisso, men väldigt osäker och nojjig.
När jag hade happypancake var det en kund jag träffar via jobbet som hörde av sig å sen fick ja kommentarer om det när vi sågs nästa gång... kändes sådär... bor ju inte direkt i någon större ort så vete tusan, känns så hopplöst.

Hade velat hitta någon via gemensamma vänner, men det blir svårt när jag knappt har några vänner och knappt ens går utanför ytterdörren mer än till stallet, därav ja funderade på att våga mig på dejtingsidor på lite mer allvar, men känner mig så osäker på vad det ens är jag letar efter och vad jag vill.... :S
Jag var också väldigt nojig i början. Mindre efter ett tag. Jag tänkte att det var mer utlämnande än det var. Jag använde bara bilder jag inte visade någon annanstans för att kunna vara mer anonym.

Jag var också osäker på vad jag sökte. Men jag tror att man har mycket att vinna på att vara öppen med sina tankar.

Så när jag fick matcher med folk som verkade så pass vettiga att jag ville träffa dem så skrev jag som det var, typ att jag tycker att hela nätdejtinggrejen känns lite konstig och det här med att gå på dejt med en främling för att se om vi ”skall bli ihop” känns pressande, men att jag gärna ses helt förutsättningslöst och antingen flyter det på bra och det blir ett trevligt möte, som kanske leder till att vi vill ses igen, eller så stoppar det där. Det är ju i princip alltid trevligt att möta nya människor som är nyfikna på en!

just dejtingen känns så väldigt personlig, använder inte alls andra appar på samma vis och för mig känns det mer integritetsinträngande eller va man ska säga, fast förvisso när ja läste verkade det mer gälla om man kopplade ihop med fb, kunde inte läsa något om man använde telefonnumret.

Vet fortfarande inte va ja vill och om det ens är lönt att lägga upp en profil när ja inte ens vet va ja letar efter. :(
Användarvillkoren handlar som @Sharpless skrev i huvudsak om att du godkänner att de bilder och den text du laddar upp visas i appen/på hemsidan på din användare.
 
Jag var också väldigt nojig i början. Mindre efter ett tag. Jag tänkte att det var mer utlämnande än det var. Jag använde bara bilder jag inte visade någon annanstans för att kunna vara mer anonym.

Jag var också osäker på vad jag sökte. Men jag tror att man har mycket att vinna på att vara öppen med sina tankar.

Så när jag fick matcher med folk som verkade så pass vettiga att jag ville träffa dem så skrev jag som det var, typ att jag tycker att hela nätdejtinggrejen känns lite konstig och det här med att gå på dejt med en främling för att se om vi ”skall bli ihop” känns pressande, men att jag gärna ses helt förutsättningslöst och antingen flyter det på bra och det blir ett trevligt möte, som kanske leder till att vi vill ses igen, eller så stoppar det där. Det är ju i princip alltid trevligt att möta nya människor som är nyfikna på en!


Användarvillkoren handlar som @Sharpless skrev i huvudsak om att du godkänner att de bilder och den text du laddar upp visas i appen/på hemsidan på din användare.
just nu sitter ja å försöker knåpa ihop lite text på stycket "om mig", vete tusan va ja ska skriva egentligen " hej, jag är inte som alla andra och gillar inte sex" känns ju sådär att skriva... jag suger på att beskriva mig själv....
 
Skaffat appen Tinder men den funkar ju inte, försöker lägga in min info men när ja klickar på "redigera information" händer ingenting... kan heller inte lägga in plats där jag befinner mig för den kan inte ansluta till "app store" wtf......känns som hela skiten hängt sig... hittar ingenstans där ja kan skriva in lite info om mig själv....

Prova att ta bort den helt och starta om från början :)
 
Nej, kanske inte så. Någon rad om dig själv och vad du gillar att göra är väl en lite mer optimistisk början. :)
Å där kör jag fast det blir bara blankt i huvudet, jag vet inte va ja ska skriva... det enda jag hittills skrivit är "oftast glad och positiv" sen är det bara blankt.

Jobbtiteln var nog lättast:
"yrkeschaufför inom godstransporter" 🙈 😅
 
  • Gilla
Reactions: ptr
just nu sitter ja å försöker knåpa ihop lite text på stycket "om mig", vete tusan va ja ska skriva egentligen " hej, jag är inte som alla andra och gillar inte sex" känns ju sådär att skriva... jag suger på att beskriva mig själv....

Skriv lite intressen du har, vad som gör dig glad osv. Sexet behöver du inte nämna.

Såhär ungefär hade jag:
Hej, jag är en social naturälskare som trivs lika bra på en uteservering. Gillar musik, irish coffe efter skidåkningen och tycker weekends är roligare än charter. Sjunger högt och falskt i bilen 🙉
Du som jag är kommunikativ, har nära till skratt, bjuder på dig själv och har ordning i livet.
👎 SD och rökare. Ej KK/ONS
Son vv och vovve ingår.

Jag försökte få in sånt som kunde få igång något att starta ett samtal runt och samtidigt spegla mig och vad jag söker/går fetbort. Sen tycker jag inte man ska ta profiler 100% hugget i sten. Det är inte lätt att få det helt rätt. Lite ödmjuk får man vara :)
 
Skriv lite intressen du har, vad som gör dig glad osv. Sexet behöver du inte nämna.

Såhär ungefär hade jag:
Hej, jag är en social naturälskare som trivs lika bra på en uteservering. Gillar musik, irish coffe efter skidåkningen och tycker weekends är roligare än charter. Sjunger högt och falskt i bilen 🙉
Du som jag är kommunikativ, har nära till skratt, bjuder på dig själv och har ordning i livet.
👎 SD och rökare. Ej KK/ONS
Son vv och vovve ingår.

Jag försökte få in sånt som kunde få igång något att starta ett samtal runt och samtidigt spegla mig och vad jag söker/går fetbort. Sen tycker jag inte man ska ta profiler 100% hugget i sten. Det är inte lätt att få det helt rätt. Lite ödmjuk får man vara :)
Tycker det är skitsvårt, just nu har jag skrivit:

"(under uppbyggnad)

Estet
Foto
Hästar
Lastbilar

Söker endast seriöst."

men det känns inte riktigt bra och känns inte som mig.... försöker googla mig till lite tips och hjälp, så svårt.
 
Tycker det är skitsvårt, just nu har jag skrivit:

"(under uppbyggnad)

Estet
Foto
Hästar
Lastbilar

Söker endast seriöst."

men det känns inte riktigt bra och känns inte som mig.... försöker googla mig till lite tips och hjälp, så svårt.

Välj "visa tjejer" och kolla andra tjejers presentationer för inspiration.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Tycker det är skitsvårt, just nu har jag skrivit:

"(under uppbyggnad)

Estet
Foto
Hästar
Lastbilar

Söker endast seriöst."

men det känns inte riktigt bra och känns inte som mig.... försöker googla mig till lite tips och hjälp, så svårt.

Du kan tex skriva att du är ny på Tinder och söker långsamt men seriöst en vän där det kan utvecklas till något mer. Typ.
 
Yes, fick in lite av min humor nu, inte för att ja vet hur väl den lyser igenom i text men. :p

"Tough enough to be a Truckergirl, crazy enough to love it.

Ny på Tinder, skyndar långsamt men seriöst i sökandet efter en vän, där det kan utvecklas till något mer.

Ej kk/ons."

Jag tycker det låter som en bra start.
Jag ändrade typ 30 ggr allt eftersom :D
 
Asså nu tror jag att jag får krupp på appen... la in kilometer hur långt bort ja kan sträcka mig å får upp en där det står "25 kilometer bort", ah det är ju inte långt bort 2,5 mil... kollar närmare Ronneby.... ja jo tjena det är typ 200 kilometer härifrån, så hur appen får det till 25 kilometer vete tusan..... blir ju inte rätt då...
 
  • Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 386
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 562
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 645
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 140
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp