Bukefalos 28 år!

Det här med eventuella syskon...

Man får inte äta sån påläggsskinka heller har jag förstått. Om den inte precis är packad eller nåt sånt (samma som med gravlax).

Stoppa maten i frysen 3 dygn gör tydligen varken till eller från på delar av de farliga bakterierna enligt det sista jag läste. Bestämde mig någonstans längs vägen att jag väljer att bry mig om det som känns OK att avstå från i några månader. Det är så mycket man ska och inte ska göra i alla fall när man bygger nya människor.
 
Drömmen var att få barn ung och ha tätt mellan dom. Fick första när jag var 23 andra kom 2.5 år senare. Två pojkar som varit krävande på olika sätt. Den ena sov nästan aldrig men var ganska nöjd överlag. Sov dock inte om nätterna förrän han var närmre 3... Andra var en missnöjd liten knatte som vägrade vagn, vägrade andra personer, bara jag som dög. Samtidigt kämpade jag med att försöka jobba lite för att inte tappa kontakten med min ev framtida arbetsplats.
Nu är barnen 6 och 9, båda har början skolan och mitt liv är helt annorlunda. Dom har lekt extremt mycket tillsammans under åren och det är verkligen värt allt slit. Sen att jag blev totalt utmattad nästan snudd på deprimerad det hade även andra anledningar till. Storebror tjatar om ett syskon till men kan till 99% säga att det blir inte fler.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: Praefatio
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 352
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 069
Senast: Soapbubble
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp