Det som inte sägs

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får då och då höra positiva saker om mig själv. Men den andra sidan av myntet då? Vad är det som inte sägs? Eftersom jag inte vet så diktar jag upp en egen verklighet; att jag är ganska tråkig, är obehaglig, har en konstig världsbild o.s.v. Något måste det ju vara. Annars skulle mitt liv inte se ut som det gör.
 

Ja jag bara svarade angående att du skriver att ingen tycker om dig ? Vilket jag absolut inte tror stämmer, däremot vet jag att vissa inkl mig själv bara inte klarar med att ha kontakt med människor som är nere i längden för vi suger åt oss för mycket av negativitet och det betyder inte att vi ogillar den som mår dåligt :) krya på dig :heart
Människor som ständigt är pessimister, trackar ner på allt och säger och gör negativa saker utan minsta eftertanke och utan någon som helst vilja att förändra och förbättra, ja de är jobbiga att umgås med och ja de drar energi. Så även de som springer sin väg när en vän behöver hjälp men inte drar sig en sekund för att utnyttja andra människor och ser det som självklart att alla ska hjälpa dem. Det "lustiga" är att dessa två brukar vara samma personer och de älskar att "förklara" för den som mår dåligt att de inte ska vara något offer för då vill ingen vara med dem och det gör de för att de själva vill ha den rollen. Att skriva att någon gör sig till ett offer och är pessimist när hen mår som @Magiana gör just nu, det är bara så inbilskt och så elakt. @Magiana gör sig verkligen inte till något offer. Hon är en jäkla superhjälte som reser sig upp gång på gång oavsett hur hårt livet slår.
 
Ramla ner i gropen gör du nog tyvärr igen, dock kommer du nog snabbare ur den.

Har insett mer och mer sanningen i den här bilden.
hftf2bv0gt8y.jpg
Ja, jag vet. Den där stämmer nog ganska bra.

Jag kan f.ö. fortfarande få panikångest. Däremot kan jag lösa det på några sekunder numera. Så därför får jag det nästan aldrig.
 
Ja jag bara svarade angående att du skriver att ingen tycker om dig ? Vilket jag absolut inte tror stämmer, däremot vet jag att vissa inkl mig själv bara inte klarar med att ha kontakt med människor som är nere i längden för vi suger åt oss för mycket av negativitet och det betyder inte att vi ogillar den som mår dåligt :) krya på dig :heart
Kan du inte bara skippa att kommentera i @Magiana s dagbok när du inte har något att tillföra?
 
Tack.

Jag har fortfarande rätt mycket obearbetad skit i mitt bagage. Ångesten, som var den största biten, tog sin tid. Nu är det resten kvar.
Okej härligt, ber om ursäkt för mitt tidigare inlägg,visste inte din historik. Reagerade bara på att du skrev att ingen tyckte om dig. Jag vet själv att jag har en vän jag tycker oerhört mycket om när hon mår bra,men hon tar så extremt mycket energi från mig när hon har dåliga perioder och allt är bara svart. Om vi ses kan hon prata oavbrutet i två timmar om sitt dåliga förhållande tex. Drog nog dig över samma kant.
Förlåt !! Läste mer om din historia i tråden nu,hoppas du mår bättre framöver !!
 
@Magiana försök hitta en psykolog/psykiatriker i Örebro, eller i din närhet som har avtal med FK/landstinget så att det går på högkostnadsskyddet?
Själv gick jag i psykoanalys hos en sådan i fem år, två till fem gånger i veckan.
 
@Magiana försök hitta en psykolog/psykiatriker i Örebro, eller i din närhet som har avtal med FK/landstinget så att det går på högkostnadsskyddet?
Själv gick jag i psykoanalys hos en sådan i fem år, två till fem gånger i veckan.

Som Magiana beskrivit har tydligen region Örebro stendumma regler. Det måste bli godkänt först för att få psykoterapi. Sen får man 20 ggr, kan utökas till 50 ggr om terapeuten anser det nödvändigt. Behöver man mer anses man behöva "psykiatrins samlade insatser" och då antar jag det ska skötas via dem. Helt horribla regler.

https://www.regionorebrolan.se/sv/H...i/Vanliga-fragor-och-svar-om-LOV-psykoterapi/
 
Men jag har inte övervunnit den obotbara panikångesten, skaffat ett bra jobb efter över 10 års sjukskrivning och utan bra utbildning, samt skaffat ett hus helt på egen hand inom loppet av några år från att jag varit barskrapad, genom att vara negativ och se mig som offer. Jag har gått in med tanken att "där det finns en vilja finns det en väg" och sen har jag banne mig kavlat upp ärmarna. Det finns några som har kallat mig för Fantomen och jag är stolt över det jag lyckats klara av trots uppförsbacken.

Det där är så himla mäktigt. Jag var borta från Buke ett par år och du var nog riktigt, riktigt dålig i slutet där. Sen när jag kom tillbaka till Buke hade du vänt alltihop och det tog ett tag innan jag fattade att det var samma människa. Som sagt, mäktigt! Jag hoppas att du hittar superkrafterna snart igen!
 
@Magiana jag tycker också att du är en jäkla fighter och jag ser liksom många andra här människan bakom din depression.
Jag har själv haft en depression och jobbar med människor med psykisk ohälsa så jag vet att det kan förändra en människa ganska mycket. För sjukdomstillfället, alltså. Det hänger ihop.

Jag hade gärna umgåtts med dig om jag hade bott närmre. :heart
Vi har väldigt många gemensamma intressen och jag är också riktigt tjurskallig och driver på mig själv för att prestera. Med det menar jag att jag kan förstå att andra även är på det viset.
Dessutom är du intelligent och bra på att utrycka dig. :)
Du är också väldigt öppen även om du själv tycker att du inte släpper folk in på livet. Du har ju ändå blottat dig ganska mycket här på buke. Det tycker jag är både starkt och konstruktivt. :)
Det där negativa kan jag se igenom. Det finns en stark och positivt driven person bakom det. Jag menar, du har ju ändå åstadkommit massor.
Sen kanske du vill ha saker på ditt sätt, men det ser jag faktiskt inget fel i alls. ;) Alla behöver inte vara så djäkla ”flexibla”. Fördelen är ju att du vet vad du vill och att du har en plan som du följer även om det går upp och ner.

Du kommer fixa det här också. Kan ta lite tid bara. :heart
 
Det där är så himla mäktigt. Jag var borta från Buke ett par år och du var nog riktigt, riktigt dålig i slutet där. Sen när jag kom tillbaka till Buke hade du vänt alltihop och det tog ett tag innan jag fattade att det var samma människa. Som sagt, mäktigt! Jag hoppas att du hittar superkrafterna snart igen!
Den resan jag gjorde var rätt makalös för det gick så fort. Och med fort menar jag några år. Då hade jag ändå haft panikångest mer eller mindre sedan jag var 13 år.

Det har tagit ytterligare några år att vänja sig vid att inte ha problemet längre. Sådant som är självklarheter för andra, har aldrig varit det för mig och nu kan jag plötsligt göra samma saker som andra. Hela ens världsbild ändrades.
 
Måste det vara ett mänskligt sällskap? Jag vet att du gillar kaniner, är det otänkbart att köpa en?
Inte måste men ibland kan det ju vara en fördel att kunna prata med varandra också.

Jag har ibland tänkt på att skaffa en kanin, men då är det ju det där joxet med att jag ofta reser bort. Kaninen kan säkert följa med ibland, men det är inte alltid praktiskt, så jag tvekar av den anledningen. Undrar hur det funkar att ha kaninen med sig på tältsemestern?
 
Inte måste men ibland kan det ju vara en fördel att kunna prata med varandra också.

Jag har ibland tänkt på att skaffa en kanin, men då är det ju det där joxet med att jag ofta reser bort. Kaninen kan säkert följa med ibland, men det är inte alltid praktiskt, så jag tvekar av den anledningen. Undrar hur det funkar att ha kaninen med sig på tältsemestern?
Måste ju finnas någon här på buke som kan passa en kanin åt dig när du måste åka iväg? Om du hade bott närmare mig hade jag hjälpt till med det utan minsta tvekan :) !
 
Måste ju finnas någon här på buke som kan passa en kanin åt dig när du måste åka iväg? Om du hade bott närmare mig hade jag hjälpt till med det utan minsta tvekan :) !
Jag känner till två varav @Sonic76 redan tidigare erbjudit sig att vara kaninvakt, men jag tvekar ändå. Jag behöver nog en plan C och D också.
 
Inte måste men ibland kan det ju vara en fördel att kunna prata med varandra också.

Jag har ibland tänkt på att skaffa en kanin, men då är det ju det där joxet med att jag ofta reser bort. Kaninen kan säkert följa med ibland, men det är inte alltid praktiskt, så jag tvekar av den anledningen. Undrar hur det funkar att ha kaninen med sig på tältsemestern?
Jag känner till två varav @Sonic76 redan tidigare erbjudit sig att vara kaninvakt, men jag tvekar ändå. Jag behöver nog en plan C och D också.
finns det inget djurpensionat i någorlunda närheten?
 
Tycker du om akvariefiskar? Så mycket till sällskap kan de inte påstås vara, men jag tycker det är rogivande att sitta och titta på dem och kan bli sittande ganska länge fast jag inte tänkt det.

De kan inte följa med på tältsemester - men behöver å andra sidan noll passning om du åker bort en vecka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
10 704
Senast: Lobelia
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 482
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 831
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp