Detta med lyckliga förhållanden....igen....

Jag verkligen tragiskt! Den mamman kan inte under flickornas uppväxt varit så värst engagerad. I min värld är det lika viktigt att lära sina barn att oberoende betyder frihet, som att lära sig säga tack så mycket när man får något.....
gulan
Är det bara mammans jobb?
 
Jag verkligen tragiskt! Den mamman kan inte under flickornas uppväxt varit så värst engagerad. I min värld är det lika viktigt att lära sina barn att oberoende betyder frihet, som att lära sig säga tack så mycket när man får något.....
gulan

Vad menar du?
 
Jag verkligen tragiskt! Den mamman kan inte under flickornas uppväxt varit så värst engagerad. I min värld är det lika viktigt att lära sina barn att oberoende betyder frihet, som att lära sig säga tack så mycket när man får något.....
gulan

visst är det härligt att det alltid är moderns fel!

En närvarande (kvävande kontrollerande) mor

En arbetande (frånvarande som inte prioriterar barnen) mor

En mor som har många intressen (och bortprioriterar) sina barn




I nästa liv ska jag bli man. Då kan jag bli hjälte om min fru talar om för mig vad barnet har för klädstorlek, hon guidar mig till exakt rätt plagg och skickar med klubbkortet på Polarn & Pyret. Gör man det får man beundrande kommentarer från personalen nämligen ( vis av erfarenhet)
 
visst är det härligt att det alltid är moderns fel!
Är det bara mammans jobb?


Nej det är naturligtvis inte bara mammornas uppgift att uppfostra sina barn och informera om vilka konsekvenser vissa beslut kan få i liver. Men jag är av åsikten att vissa saker kan det vara en klar fördel om mamman eller pappan trycker lite extra på.
I detta fall nämnde jag mamman eftersom det var hon som nämndes i tråden. Om jag får ta mig själv som exempel har jag sedan barnen börjat i skolan när tillfälle ges påtalat vikten av att aldrig tillåta att någon slår eller på annat sätt skadar dem. INGEN får göra något med era kroppar som Ni inte vill. (jo doktorn måste ibland få göra saker som gör ont). Det är liksom basic. När de sedan blev äldre har jag blivit mer tydlig. (ja i vår familj har det varit jag som mamma).
 
Jag behövde inte ta beslutet med mannen. Det tog han, med ursäkten att jag är för ambitiös och har för höga krav på livet. Han är rädd att jag kommer att tröttna på honom efter några år och vill inte utsätta sig för det. Dessutom gjorde han en grej av att inte vilja spendera tid på någonting som ändå kommer att ta slut när jag tröttnat.
Ibland löser sig saker av sig självt.

Nu ska jag bara ta tag i nytt jobb så är vi kanske ett steg i rätt riktning. Och köpa en häst. Jag behöver ett projekt.
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 686
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 048
Senast: starcraft
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 255
Relationer Efter 10 år som upptagen och i en trygg samborelation så har jag varit singel ett tag. Har inte alls känt ett behov av att ha en man...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
24 423
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp