Bukefalos 28 år!

När blir dejt ett förhållande?

Jag bestämmer ingenting. Dock ogillar jag starkt fenomenet att plocka russinen ur kakan! Antingen får man äta hela eller också låter man bli.

Blir mycket att kommer överens kring det här känner jag.

Du ser en kaka, jag ser en hög med russin. Det här blir svårt ja... Vem sa det var en kaka med russin i? VAR det en kaka först, eller var det russin som nån gjorde en kaka runt?

Nä, som sagt - det behövs en ordentlig utredning här.
 
Jag tycker dejtande blir förhållande när man pratat om det och bestämt det.
Då får man väl också kolla av lite att man vill ha samma sorts förhållande, ev tvåsamhet och trogenhet varann etc.
Man ser ju lite olika på sånt där. Så bäst är väl att prata om saken.
Vissa tycker ju det är efter viss tid, efter vissa eh.. akter etc..

Jag anser mig obunden sas tills man uttryckligen sagt att man är tillsammans. Och jag ser mig inte ha skyldigheter att vara en trogen innan man sagt sånt. Lika som jag inte kräver sånt av den jag dejtar etc.
 
Jag anser mig obunden sas tills man uttryckligen sagt att man är tillsammans. Och jag ser mig inte ha skyldigheter att vara en trogen innan man sagt sånt. Lika som jag inte kräver sånt av den jag dejtar etc.

Jag ser precis lika på det, men har insett att det är det verkligen inte alla som gör. Men allt sånt reds ju ut av att prata om det, precis som du säger. Men jag tror många drar sig för att prata om det i risk att det ska tas som att man vill "mer än man avsåg"? Vet flera kvinnliga vänner som försökt lite fint ta upp för mannen de träffar att de INTE vill ha ett förhållande i slutänden, och mannen har så fort det ens tagits upp bara tolkat det som att hon vill ha ett förhållande.

Tycks vara minerad mark för många?
 
Jag ser precis lika på det, men har insett att det är det verkligen inte alla som gör. Men allt sånt reds ju ut av att prata om det, precis som du säger. Men jag tror många drar sig för att prata om det i risk att det ska tas som att man vill "mer än man avsåg"? Vet flera kvinnliga vänner som försökt lite fint ta upp för mannen de träffar att de INTE vill ha ett förhållande i slutänden, och mannen har så fort det ens tagits upp bara tolkat det som att hon vill ha ett förhållande.

Tycks vara minerad mark för många?

De jag dejtar märker rätt fort att jag är rätt extremt egen. Så jag har aldrig haft något sånt problem.
Men å andra sidan brukar jag också mest dejta snubbar som är vettiga nog i skallen att fatta att jag inte ljuger.. ;)

Jag vet att nuvarande sambo tänkte olika kring dejtande, förhållande etc. Men iom att vi båda är komunikativa så funkade det fint iaf. Vi har samma tänk kring vad som gäller i ett förhållande. Men vägen dit tänkte vi olika kring och fick enas om något båda kände var ok.
 
De jag dejtar märker rätt fort att jag är rätt extremt egen. Så jag har aldrig haft något sånt problem.
Men å andra sidan brukar jag också mest dejta snubbar som är vettiga nog i skallen att fatta att jag inte ljuger.. ;)

Jag vet att nuvarande sambo tänkte olika kring dejtande, förhållande etc. Men iom att vi båda är komunikativa så funkade det fint iaf. Vi har samma tänk kring vad som gäller i ett förhållande. Men vägen dit tänkte vi olika kring och fick enas om något båda kände var ok.

Nej jag har inte heller problem. Kanske för jag inte drar mig att ta upp det. Jag är lite som en bulldozer rent så, drar mig inte för att ta upp något. Men många verkar göra det - och många verkar få panik om/när frågan lyfts?
 
Nej jag har inte heller problem. Kanske för jag inte drar mig att ta upp det. Jag är lite som en bulldozer rent så, drar mig inte för att ta upp något. Men många verkar göra det - och många verkar få panik om/när frågan lyfts?

Ja, det blir ju så mycket energi-spill och onödig risk för missförstånd av att inte prata. Så jag kör på raka rör. Men håller med om att det verkar vara svårt för många.
 
För att vara lite seriös, jag och särbon blev ett par första gången vi var tillsammans utanför jobbet. Vi träffades första gången 2008 och han kom inte ihåg mig när vi sedan träffades 2010 igen! O_o Vi var båda brända av förhållanden, letade inte efter någon och jag kan fortfarande inte idag säga vad som fick mig att falla. Jag vet bara att när vi träffades civilt så var allt bara rätt. Vi behövde inte ens prata om det även om vi absolut inte har dålig kommunikation. Det var så självklart.

Jag tror att ibland blir det som för oss och ibland behöver man checka av med den andra parten var man är. Inget är mer rätt, det är bara olika.
 
Roliga ni är. :D

Man frågar om man undrar. Så enkelt kan det göras. Får du ett nej så är det lika bra, då behöver du inte slösa tid på någon som inte är intresserad. Alla borde bara säga vad de känner och tänker, inte hålla på och spela spel och vara rädda för att han ska sticka om han får veta att du vill ha ett förhållande. Då är han ändå inte intresserad. Mer Saga Norèn åt folket! :banana:

Jag är inte typen som dejtar i evigheter, för mig har det gått väldigt snabbt från dejt till förhållande och jag har vetat efter 1-2 dejter om han är någon jag vill satsa på. Är han inte det så säger jag bara nej tack och går vidare. Jag fortsätter inte dejta någon jag vet jag inte vill ha. Jag har bara behövt fråga en gång när jag var "liten" (han sa ja!), i mina andra förhållanden så har det varit så självklart och uppenbart att det inte ens varit något vi funderat över.
 
För att vara lite seriös, jag och särbon blev ett par första gången vi var tillsammans utanför jobbet. Vi träffades första gången 2008 och han kom inte ihåg mig när vi sedan träffades 2010 igen! O_o Vi var båda brända av förhållanden, letade inte efter någon och jag kan fortfarande inte idag säga vad som fick mig att falla. Jag vet bara att när vi träffades civilt så var allt bara rätt. Vi behövde inte ens prata om det även om vi absolut inte har dålig kommunikation. Det var så självklart.

Jag tror att ibland blir det som för oss och ibland behöver man checka av med den andra parten var man är. Inget är mer rätt, det är bara olika.
Så tänker jag också. Partner och jag pratar omallting hela tiden, men vi pratade inte tidigt i relationen om vi var ihop eller om vi var exklusiva. Så mycket annat var intressantare.
 
Jag kan tycka att ja, det måste man.

Efterspelet kan man trumma på vid tidsbrist/orkesbrist/känslobrist men förspelet skall till. Hur ska det annars se ut om folk bara kan välja och vraka bland det som passar dem bäst?! Blir ju ingen ordning alls.

Eller om telefonen ringer, ingen som ser i andra änden ändå vad som hänger på den då slaka....
 
Sen till ursprungsfrågan så tycker jag detta inlägget:



beskriver även min syn på saken. Jag kan absolut förstå om en vill ha en definition på sin relation (även om det kanske mer är dejten än du @Alexandra_W som vill ha det ;) ), men vad och när den definitionen kommer tycker jag är helt upp till er :) Så prata om det, hade nog varit mitt bästa tips!

Detta svaret var ju så klart menat till TS ( @Aliide ) sorry för feltaggning :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Har träffat en kille från tinder vi började prata ganska omgående och tog varandras snap. Vi bor väldigt nära varann så vi träffades...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
48 020
Senast: Mineur
·
Relationer Ja, jag kan inte vara den enda? Jag verkar ha träffat en kille, jättefin på alla sätt och vis och jag känner mig faktist alldeles...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 804
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 306
Senast: jemeni
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 179
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp