Och varför hörs det att du inte är Pitebo?

Vet inte eg 🤷‍♀️
Många i vår umgängeskrets pratar ett visst mått pitbondska till vardags så att jag pratar noll sådant och förstår intet är en rätt tydlig ledtråd i de sammanhangen iaf. Inte så språkbegåvad så har inte lärt mig på snart 6år 😅
 
Rikssvenska. Jag är född i Värmland, uppvuxen söder om Stockholm, bott 10 år i Sörmland och nu drygt 10 år i Småland.
I stort sett de flesta jag träffar utbrister efter någon mening: Du är inte härifrån va???
Nope, helt korrekt..
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 286
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 351
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 677
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 431
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp