Och varför hörs det att du inte är Pitebo?

Vet inte eg 🤷‍♀️
Många i vår umgängeskrets pratar ett visst mått pitbondska till vardags så att jag pratar noll sådant och förstår intet är en rätt tydlig ledtråd i de sammanhangen iaf. Inte så språkbegåvad så har inte lärt mig på snart 6år 😅

Rikssvenska. Jag är född i Värmland, uppvuxen söder om Stockholm, bott 10 år i Sörmland och nu drygt 10 år i Småland.
I stort sett de flesta jag träffar utbrister efter någon mening: Du är inte härifrån va???
Nope, helt korrekt..

Liknande trådar

Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 080
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
1 940
Senast: ameo
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 933
Senast: Palermo
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur