Dragbil- hjälp!

Jag har avtagbar krok på min passat, fälls in under bilen. Lösningen med en lucka man ska skruva av/på suger men annars funkar det smidigt.

passat har alltrack om man vill ha högre markfrigång, är att jämföra med XC70n.
 
Problemet med Dacia är inte lullullet utan säkerheten. de är de enda som inte får 5 stjärnor i ncap idag. Jag hade inte riskerat livet för så liten mellanskillnad.

Att det inte finns automatisk varning om man inte satt på sig bältet ser jag bara som en fördel. Det väsentliga finns som tillval. Den fick med de tilläggen 4 stjärnor för vuxensäkerhet och 5 stjärnor för barnsäkerhet.
 
Det är fortfarande för klent. Alla andra får 5 rakt över, det är standard. De flesta hade troligen fått högre om det gick. Att då få lägre är otroligt dåligt.
 
Senast ändrad:
Ja just det, det har jag nog hört också. Jag föredrar fast krok men om rätt bil dyker upp och den har avtagbar får jag väl se till att inte vara lat :)
Huvudsaken att det inte är någon risk att typ tappa kroken.
Jag hade precis samma tankar innan! Var lite nervös första resan att det skulle sitta kvar:angel:


På volvo finns det olika lösningar, på min s60 "klickade" jag bara dit kroken, losade genom att vrida ett reglage och "klicka" av igen. Lite meckigt första gångerna men när jag fick in tekniken var det enkelt. På den nya V70n fälls den ut elektriskt, tar bara bort en "lucka/skiva" och trycker sen på en knapp.
Hade avtagbar på ena passaten med, men minns inte om den var elektrisk eller klick-variant...
 
Det är fortfarande för klent. Alla andra får 5 rakt över, det är standard. De flesta hade troligen fått högre om det gick. Att då få lägre är otroligt dåligt.
Håller med! Har jag inte råd att köpa en säker bil ny, så leter jag hellre efter en äldre säker modell, än att köpa en ny av sämre kvalitet.
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 071
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Då vi seriöst överväger att skrota våran Skoda Octavia Combi -14 inom en relativt överskådlig framtid, då den inte lär gå igenom...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 424
Äldre Jag har bestämt mig för att dumpa min nuvarande Volvo V70 -08 som med sina dryg 32 000 mil nästan kostar mig mer i reparationer än den...
2
Svar
32
· Visningar
2 349
Senast: skerper
·
Hästmänniskan Behöver lite tips på hur jag enklast gör. Dragbilen är paj. Jag har en Volvo v70 som inte på b kort får dra mer än 1400kg och släpet...
Svar
14
· Visningar
978
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp