Dresscode mörk kostym

Venus_in_Furs

Trådstartare
Vad anser Ni om att ha en fin, knälång och långärmad klänning när dresscoden är mörk kostym - är det för casual?

Det är en mossgrön i 100% viskos från Filippa K
 
Det beror på hur hårda kraven är på att man följer vett-och-etikett-reglerna. En klänning till mörk kostym ska sluta under knäna har jag lärt mig.
Annars lät den fin :)
 
Det beror på hur hårda kraven är på att man följer vett-och-etikett-reglerna. En klänning till mörk kostym ska sluta under knäna har jag lärt mig.
Annars lät den fin :)


Tack för svar! Tänkte mer på att den har lång ärm. Knälängden på den är okej :-)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad står det i invitationen anående dress codel? I min bok respekterar man brudparets önskemål.
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 675
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 383
Senast: Voeux
·
Äldre Jag ska på en lite finare fest om ett par veckor, där klädkoden är kostym/långklänning. Att bara hitta en (någorlunda) "långklänning"...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
23 244
Kropp & Själ någon klädintresserad med lite tid över? Nästa vecka har jag möte i fyra dagar, jobbmöte på hotell. Jag har många plagg jag gillar men...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp