Dressyrsnack 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig går det lite upp och ner. Jag är som inte frisk och ibland blir det väldigt tydligt. Vill orka så mycket mera! Zacke har varit halt I veckan men det var en söm som störde och han blev ok på ett par dagar efter vi drog den. Dio är pigg som tusan men sköter sig ganska bra😅. Ser fram mot nästa tävling med honom om två veckor! Första utetävlingen och det var där han gick suveränt förra året. Ska bla rida nya LA4 vilket jag ser fram mot, tycker om att rida nya program😁.
20240419_190419.jpg
 
Om du gillar Adelinden har jag en sadel inne som jag tror du gillat, men i lägre prisklass😁. Att sitta i rätt sadel för en själv kan verkligen göra helt otrolig skillnad! En elev hsr just bytt sadel och sånt vi kämpat med rätt länge med sitsen bara fungerar nu. Är så fint att se och det ger som ryttaren ett helt annat självförtroende!

Hmm, spännande, du får gärna berätta vad det är för modell. :) Sen är vi ju inte precis i samma landsända så tror det blir svårt att komma och testa den. ;)
 
Gjorde årets första start idag i en intermediare 1 i Lidköping. Bollen skötte sig och stöka inte eller vela en enda gång, kändes väldigt ovant måste jag säga. Var trots allt solkatter på hela en kvartslinjen typ och han brydde sig inte. Men dock väldigt skönt! Med facit i hand kunde ja snurrat upp honom på framridningen men valde att behålla det lugna. Hade behövt lite mer energi inne på banan men är så nöjd att han gör allt snällt och lugnt.

Lite slarv, gjorde ett steg för lite i ryggningen och fick hjärnsläpp och höll på att rida till fel bokstav i skritten men räddade upp det i sista sekund, dock blev vägen sådär 😂🙈 märkligt att det alltid är på tävling jag går hjärnsläpp i skritten men aldrig när jag tränar hemma.

Lidköping är en superfin anläggning och man blir ju allt avundsjuk hur fint och smart de lagt upp sin anläggning på, men jag tror inte fiber är Bollens melodi. Tycker inte han bjuder till på fiberunderlag på samma sätt som på gammalt hederligt sand/flis eller stenmjöl. Någon mer som upplever samma? På vintertid åker ja till ridhus med fiber och tycker han går ok där men i tränarens ridhus med sand/flis och på banor med stenmjöl tycker ja det blir en växel till i honom. Bättre bjudning helt enkelt.

Dagens procent 61,8 får jag vara nöjd med. Bara att jobba på och hoppas att stökigheten inte kommer tillbaks mer nu 😂
 
Gjorde årets första start idag i en intermediare 1 i Lidköping. Bollen skötte sig och stöka inte eller vela en enda gång, kändes väldigt ovant måste jag säga. Var trots allt solkatter på hela en kvartslinjen typ och han brydde sig inte. Men dock väldigt skönt! Med facit i hand kunde ja snurrat upp honom på framridningen men valde att behålla det lugna. Hade behövt lite mer energi inne på banan men är så nöjd att han gör allt snällt och lugnt.

Lite slarv, gjorde ett steg för lite i ryggningen och fick hjärnsläpp och höll på att rida till fel bokstav i skritten men räddade upp det i sista sekund, dock blev vägen sådär 😂🙈 märkligt att det alltid är på tävling jag går hjärnsläpp i skritten men aldrig när jag tränar hemma.

Lidköping är en superfin anläggning och man blir ju allt avundsjuk hur fint och smart de lagt upp sin anläggning på, men jag tror inte fiber är Bollens melodi. Tycker inte han bjuder till på fiberunderlag på samma sätt som på gammalt hederligt sand/flis eller stenmjöl. Någon mer som upplever samma? På vintertid åker ja till ridhus med fiber och tycker han går ok där men i tränarens ridhus med sand/flis och på banor med stenmjöl tycker ja det blir en växel till i honom. Bättre bjudning helt enkelt.

Dagens procent 61,8 får jag vara nöjd med. Bara att jobba på och hoppas att stökigheten inte kommer tillbaks mer nu 😂
Jag tycker det beror mycket på hur det är vattnat. På Strömsholm nu för några veckor sen ville ena hästen inte gå alls på den blöta framridningen men tyckte banan var ok. Mirre är inte lika känslig.

Har en kompis som letar ställe där det finns unghästtest på "vanligt" underlag (inte fiber), för hennes treåring gillar inte alls fiber och blir stoppig.
 
Gjorde årets första start idag i en intermediare 1 i Lidköping. Bollen skötte sig och stöka inte eller vela en enda gång, kändes väldigt ovant måste jag säga. Var trots allt solkatter på hela en kvartslinjen typ och han brydde sig inte. Men dock väldigt skönt! Med facit i hand kunde ja snurrat upp honom på framridningen men valde att behålla det lugna. Hade behövt lite mer energi inne på banan men är så nöjd att han gör allt snällt och lugnt.

Lite slarv, gjorde ett steg för lite i ryggningen och fick hjärnsläpp och höll på att rida till fel bokstav i skritten men räddade upp det i sista sekund, dock blev vägen sådär 😂🙈 märkligt att det alltid är på tävling jag går hjärnsläpp i skritten men aldrig när jag tränar hemma.

Lidköping är en superfin anläggning och man blir ju allt avundsjuk hur fint och smart de lagt upp sin anläggning på, men jag tror inte fiber är Bollens melodi. Tycker inte han bjuder till på fiberunderlag på samma sätt som på gammalt hederligt sand/flis eller stenmjöl. Någon mer som upplever samma? På vintertid åker ja till ridhus med fiber och tycker han går ok där men i tränarens ridhus med sand/flis och på banor med stenmjöl tycker ja det blir en växel till i honom. Bättre bjudning helt enkelt.

Dagens procent 61,8 får jag vara nöjd med. Bara att jobba på och hoppas att stökigheten inte kommer tillbaks mer nu 😂
Fina % ändå! Du rider liksom svår klass🤩! Upplever att fiber kan påverka ganska mycket. Barb kändes som på moln på fiber men Zacke kan bli lite bromsig. Jag föredrar traditionella grusutebanor! Är dom inte för djupa och lagom vattnade är de det bästa.
 
Gjorde årets första start idag i en intermediare 1 i Lidköping. Bollen skötte sig och stöka inte eller vela en enda gång, kändes väldigt ovant måste jag säga. Var trots allt solkatter på hela en kvartslinjen typ och han brydde sig inte. Men dock väldigt skönt! Med facit i hand kunde ja snurrat upp honom på framridningen men valde att behålla det lugna. Hade behövt lite mer energi inne på banan men är så nöjd att han gör allt snällt och lugnt.

Lite slarv, gjorde ett steg för lite i ryggningen och fick hjärnsläpp och höll på att rida till fel bokstav i skritten men räddade upp det i sista sekund, dock blev vägen sådär 😂🙈 märkligt att det alltid är på tävling jag går hjärnsläpp i skritten men aldrig när jag tränar hemma.

Lidköping är en superfin anläggning och man blir ju allt avundsjuk hur fint och smart de lagt upp sin anläggning på, men jag tror inte fiber är Bollens melodi. Tycker inte han bjuder till på fiberunderlag på samma sätt som på gammalt hederligt sand/flis eller stenmjöl. Någon mer som upplever samma? På vintertid åker ja till ridhus med fiber och tycker han går ok där men i tränarens ridhus med sand/flis och på banor med stenmjöl tycker ja det blir en växel till i honom. Bättre bjudning helt enkelt.

Dagens procent 61,8 får jag vara nöjd med. Bara att jobba på och hoppas att stökigheten inte kommer tillbaks mer nu 😂
Min glider runt som smör på fiber men gillar INTE vår stenmjöl/klenflis-bana. Men sand går bra (hon är dalkulla och är uppvuxen på moränmark).

Här laddar jag inför att ta mig ut på en tur. I kraftig nordanvind och typ minusgrader. Fy SATAN så kallt det är! 😬😬😬
 
Fumo går bra på det mesta men extra bra på lite sand/spånblandning med bra svikt i upplever jag. Idag var det sånt underlag och han växlade nog upp tre-fyra växlar när han kom in på banan 😆
 
Lidköping är en superfin anläggning och man blir ju allt avundsjuk hur fint och smart de lagt upp sin anläggning på

Nu var det ett tag sedan jag var där men vad jag minns är den rätt gammal och sliten? Eller menar du att ridhusen sitter ihop?

Kul ändå med start i Svår klass. Är det första gången?
 
Nu var det ett tag sedan jag var där men vad jag minns är den rätt gammal och sliten? Eller menar du att ridhusen sitter ihop?

Kul ändå med start i Svår klass. Är det första gången?
De har totalrenoverat anläggningen! Så himla fint. Måste va tacksamt med en kommun som satsar på föreningar. Inte alls bitter på min egen, vi ska ju va glada för vår nya sarg 😂

Det va femte gången 😊 ja det är superkul! Finns mycket att förbättra men jag tycker det är så roligt att få chansen att göra detta så jag kör på ✨💪🏻
 
Ponnyn har format om sig sen han kom. Insåg här om dagen att dressyrsadeln börjat glappa väldigt mycket bak samt att den rör sig i sidled också. Alldeles för vid alltså. Har en annan sadel vi ska prova med hjälp av tränaren på torsdag men tänkte låna hem en till för att ha fler alternativ. Visade den andra för mamma som tyckte att det var väldigt dyrt. Det är en Santa Cruz Leopold för 6000:- 😅 hon har verkligen ingen uppfattning om vad sadlar kostar 🙈
 
Läser bara tråden lite sporadiskt så har inte riktigt koll; är det någon som tävlar dressyr bland stora hästar med welsh cob? Har fått erbjudande att köpa och på vissa sätt passar individen nog hur bra som helst, men jag har också varit bortskämd med att rida välutbildat halvblod senaste åren och är lite rädd att vägen blir onödigt svår om jag köper coben.
 
Sitter med en besviken känsla efter dagens tävling. La2 til 61,6 och la3 til 60.0 jag tycker vi har utvecklats I vinter men lyckas fortfarande inte med att få en stabil kontakt och fortsätter att få kommentarer om avsaknaden av bäring och hamnar långt ner i resultat listan. Får väl inse att vi inte är bättre och kanske aldrig bliver bättre än så här. :grin: hade iaf dottern på 6 med som märkte jag var besviken och utbrast att hon tyckte iaf jag och Snow var duktiga. Älskade unge! :heart
20240421_180700.jpg
 
Läser bara tråden lite sporadiskt så har inte riktigt koll; är det någon som tävlar dressyr bland stora hästar med welsh cob? Har fått erbjudande att köpa och på vissa sätt passar individen nog hur bra som helst, men jag har också varit bortskämd med att rida välutbildat halvblod senaste åren och är lite rädd att vägen blir onödigt svår om jag köper coben.
Vet ingen just nu som tävlar welsh cob men ex Armanis Mr O'Malley gjorde det med den äran! Så länge du har en häst med bra grundtakt så går register och bärighet att utveckla. Trivs du med hästen så köp den!
 
Läser bara tråden lite sporadiskt så har inte riktigt koll; är det någon som tävlar dressyr bland stora hästar med welsh cob? Har fått erbjudande att köpa och på vissa sätt passar individen nog hur bra som helst, men jag har också varit bortskämd med att rida välutbildat halvblod senaste åren och är lite rädd att vägen blir onödigt svår om jag köper coben.
Jag dömer ganska ofta cobar här i Stockholm bland häst. De jag har sett gör sig väldigt bra upp i LA:3 iallafall OM de har en bra galopp. De har ju en tendens ibland att gå i tralopp (trav bak galopp fram typ)
Jag älskar personligen när det kommer cobar in på banan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 087
Senast: Blossi
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
617
Senast: tuaphua
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 880
Senast: corzette
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 205
· Visningar
44 861
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp