Dressyrsnackis 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack alla för synpunkter. Jag är bara rädd att jag inte ska lyckas i LB heller nu när känslan inte är på topp. Eller topp o topp, ridkänslan är oftast väldigt bra, men min självkänsla som ryttare, särskilt tävlingsryttare är inte på topp.

Vi är i alla fall anmälda till två LB:2 nu snart :) Sen har jag aldrig fått något bra flyt i just LB:2 så nu är jag livrädd att inte det heller ska bli bra. Men jag ger det två starter så får vi se.
Det roliga är i alla fall att vi har fått till bra skolor på hemmaplan, så även om vi inte sätter dem på tävling ännu så vet jag ju att det kan gå.
Om du är rädd för att misslyckas så håller du på med fel sport. ;)
Ffa då du även har ett sto. :p

Jag har på sistone haft ett par riktigt konstiga rundor där känslan varit bra men poängen jättedåliga och jag har haft ett par starter där känslan varit :wtf: men fått bra (bättre än känslan)betalt. Jag vill ju gärna få bra betalt för en ritt med bra känsla. Men då hästen är lite av en varannandagare så har jag ju blivit 'tvungen' att vissa starter knöa ihop henne trots att jag helst velat kasta in handduken och åka hem.
Jag är riktigt kluven över detta då jag innerligt önskar att dressyr Alltid var 'enkelt och drömmigt'. Men verkligheten ser inte ut så på min häst...

En annan sak jag är kluven inför är att vi nu är kvalade till MSVB. Min hemmatränare tycker 'på med kandaret och ut och starta'. Min andra tränare tycker 'rid säkra rundor och stanna i MSVC'.
Jag vill såklart vidare medan hästen är frisk och jag fortfarande håller ihop i min kropp och ärligt talat... Jag är rätt trött på MSVC nu.
Vad tycker ni? Hur tänker ni?
 
Förlåt men jag fattar inte detta med att gå ner flera klasser för att få en rosett för att få bättre självförtroende? Det är kanske där man hör hemma då från första början? Det tar ändå ett tag att få ihop sin ritt i ett högre program och rider man det tillräckligt mkt så kommer poängen till slut eftersom det är en konst att rida bra på tävling!
 
Apropå Bildtrådens senaste ämne är jag nyfiken på hur många som tar med sig protokollet hem och visar för sin tränare. Jag har efter säsong, eller i halvtid, ägnat mig åt att sammanställa kommentarerna för att se vad som återkommer. Tillfälliga fel kan en ha eller mista men saker som varje domare tar upp kan ju vara bra att jobba på med sin tränare. Om man vill ha bättre poäng dvs...
 
Apropå Bildtrådens senaste ämne är jag nyfiken på hur många som tar med sig protokollet hem och visar för sin tränare. Jag har efter säsong, eller i halvtid, ägnat mig åt att sammanställa kommentarerna för att se vad som återkommer. Tillfälliga fel kan en ha eller mista men saker som varje domare tar upp kan ju vara bra att jobba på med sin tränare. Om man vill ha bättre poäng dvs...
Visar alltid protokollet för min tränare. Har jag haft med mig någon som filmat får hon film också.
 
Jag tar också med protokollet till min tränare och visar. Och vissa kommentarer återkommer ja, så det är det jag lägger mest fokus på.
 
@Corax ja alltså misslyckas någon gång har jag inga problem med (sto som sagt..) men överlag vill man ju förbättras under säsongen. Så känner i alla fall jag :) Jag måste verkligen bli bättre hela tiden annars är jag inte nöjd. Men mycket har ju blivit bättre så jag vet att jag borde vara helt nöjd med utvecklingen. Hästen går fram för skänkeln mer idag än vad hon gjorde tidigt i våras, bara det är ju ett plus.

Sitsen är det jag kämpar mycket med också, häromdagen testade jag det där med att rida med ett spö bakom ryggen, alltså vad konstigt det kändes !? Någon mer som testat det? Det hjälpte mig lite tror jag, hur känslan ska vara med armarna. Jag har problem med för låga händer/raka armar.
 
Apropå Bildtrådens senaste ämne är jag nyfiken på hur många som tar med sig protokollet hem och visar för sin tränare. Jag har efter säsong, eller i halvtid, ägnat mig åt att sammanställa kommentarerna för att se vad som återkommer. Tillfälliga fel kan en ha eller mista men saker som varje domare tar upp kan ju vara bra att jobba på med sin tränare. Om man vill ha bättre poäng dvs...

Efter varje start visas film ihop med protokollet. Oftast är det samma fel som vanligt och då är det bara fortsätta traggla hemma, de höga siffrorna lägger vi inte så stor vikt vid. Det är de låga (och svåra) vi måste träna på.
 
Om du är rädd för att misslyckas så håller du på med fel sport. ;)
Ffa då du även har ett sto. :p

Jag har på sistone haft ett par riktigt konstiga rundor där känslan varit bra men poängen jättedåliga och jag har haft ett par starter där känslan varit :wtf: men fått bra (bättre än känslan)betalt. Jag vill ju gärna få bra betalt för en ritt med bra känsla. Men då hästen är lite av en varannandagare så har jag ju blivit 'tvungen' att vissa starter knöa ihop henne trots att jag helst velat kasta in handduken och åka hem.
Jag är riktigt kluven över detta då jag innerligt önskar att dressyr Alltid var 'enkelt och drömmigt'. Men verkligheten ser inte ut så på min häst...

En annan sak jag är kluven inför är att vi nu är kvalade till MSVB. Min hemmatränare tycker 'på med kandaret och ut och starta'. Min andra tränare tycker 'rid säkra rundor och stanna i MSVC'.
Jag vill såklart vidare medan hästen är frisk och jag fortfarande håller ihop i min kropp och ärligt talat... Jag är rätt trött på MSVC nu.
Vad tycker ni? Hur tänker ni?
Du kan väl rida ett msvbprogram som verkar passa er och så känner man efter lite? Tar det som det kommer liksom.
Du måste ju inte rida endast msvb bara för ni är kvalade tänker jag.
:)
Så gjorde jag iaf, red några msvb här och där men mest msvc i början.
För att det var roligt, och utvecklande. För att se hur det funkade och vart man låg till.
 
Jag har också placerat mig i tävlingsdepphörnan nu. Jag gjorde ett fåtal starter med min häst i höstas, med bra resultat, placeringar och höga procent. När jag skulle börja tävla nu i vår blev två tävlingar inställda pga snöstorm, och sen hade jag lite mycket att göra med fölning och andra uppdrag ett tag. Men för ett par veckor sedan kom jag i alla fall till start. I höstas red jag Lätt C och Lätt B, nu anmälde jag till Lätt B:1 och Lätt A:1. Jag har ridit Lätt A:1 på P&R med över 65%, så det kändes inte alltför wild and crazy.
Min hästs stora problem heter Nytt. Han gillar inte Nytt. Så utmaningen med att tävla är att få honom att gå bra fast allt runtomkring är nytt.
När jag går in för att rida första klassen känns det rätt bra, han är lite spänd och tittig, men inte värre än att det är ridbart. Tidigt i programmet ska man göra en tiometersvolt i trav. Helt plötsligt känner jag hur hästen försvinner under mig. Han halkar med hela bakdelen, tappar fotfästet bak, får tag i det, halkar igen, och sen är han på fötterna. Under tiden såg jag framför mig hur han bröt benet och vi fick ringa nödslakt typ... Jag känner på honom och inser att han är helt ok, frågar domaren vad jag ska göra, och hon svarar "fortsätta?" . Jag gör det, och rider förstås rätt mesigt och försiktigt. Jag trodde jag hade hamnat runt 60 sådär. Nej, 54% hade vi fått.
Jag bestämmer mig i alla fall för att rida Lätt An, nu var det ju äntligen en tävling jag var på, och då måste jag ju rida! Jag bestämmer mig också för att inte mesa. Självklart kommer han inte halka igen, och jag har ju en fin häst, nu ska jag visa upp honom. Framridningen till Lätt An kändes helt fantastisk!
Jag går in igen, och känner att han dessutom är lite mindre tittig den här gången. Det kommer gå toppen! Jag får startsignal, fattar galopp och vänder upp på medellinjen. I svängen känner jag att ena bak tappar fästet något, liksom halkar undan lite. Jag bromsar och säger till domaren att jag verkligen inte vill starta programmet så, eftersom jag blev så rädd förra gången. Jag utgår, men vill ändå rida igenom programmet. Då ger hon mig vad hon menar är ett råd i all välmening: Om du vill ut och tävla måste du först lära dig att rida balanserat istället för att bara flänga runt så hästen inte kan stå på benen. Jag svarar ingenting, mer än typ "jag vill nog gärna börja nu". Jag rider igenom programmet, och tycker att det är riktigt anständigt, ett stopp när jag mentalt bromsar när vi passerar fläcken där vi gick omkull i förra programmet, och ett sidohopp med byte i sista förvända när någon drar i plåtporten vi är på väg mot - men annars inga större grejer. Jag får åter någonstans ca 54% och inte en enda siffra över 6...
När jag kommer ut brister det för mig. Jag, en medelålders och hyfsat erfaren dressyrryttare som precis ridit en oviktig lättklasstävling, bryter ihop totalt och börjar gråta. Det är i alla fall en stor tröst att flera av de andra tävlande kommer fram och säger att de tycker att det var orättvist av domaren och bekräftar att underlaget faktiskt VAR väldigt halt, flera andra har också halkat även om ingen annan tappade fotfästet helt. Jag vet ju att det bara är att jobba på, och att detta var exeptionellt konstigt på alla sätt. Men tävlingssuget finns liksom inte riktigt där.
 
@fio För att alla fungerar olika? Jag behöver ett visst mått självförtroende för att kunna rida ett program bra, annars smyger jag bara runt och vågar inte inverka. Och jag gillar rosetter :p. Tycker även att det är svårt att befinna sig i skarven mellan två klasser. När jag och Barb debuterade MsvB gjorde vi det på våra 60% och jag var kanonnöjd med det. Men i samma veva var mina MsvC -starter de sämsta vi nånsin gjort och jag red flera på 58%. Då gick jag ner och red LA igen hör att hitta självförtroende. Det funkade för mig och sen vände det. Att tävla är svårt mentalt ibland och en får hitta sina egna strategier.
 
Jag har också placerat mig i tävlingsdepphörnan nu. Jag gjorde ett fåtal starter med min häst i höstas, med bra resultat, placeringar och höga procent. När jag skulle börja tävla nu i vår blev två tävlingar inställda pga snöstorm, och sen hade jag lite mycket att göra med fölning och andra uppdrag ett tag. Men för ett par veckor sedan kom jag i alla fall till start. I höstas red jag Lätt C och Lätt B, nu anmälde jag till Lätt B:1 och Lätt A:1. Jag har ridit Lätt A:1 på P&R med över 65%, så det kändes inte alltför wild and crazy.
Min hästs stora problem heter Nytt. Han gillar inte Nytt. Så utmaningen med att tävla är att få honom att gå bra fast allt runtomkring är nytt.
När jag går in för att rida första klassen känns det rätt bra, han är lite spänd och tittig, men inte värre än att det är ridbart. Tidigt i programmet ska man göra en tiometersvolt i trav. Helt plötsligt känner jag hur hästen försvinner under mig. Han halkar med hela bakdelen, tappar fotfästet bak, får tag i det, halkar igen, och sen är han på fötterna. Under tiden såg jag framför mig hur han bröt benet och vi fick ringa nödslakt typ... Jag känner på honom och inser att han är helt ok, frågar domaren vad jag ska göra, och hon svarar "fortsätta?" . Jag gör det, och rider förstås rätt mesigt och försiktigt. Jag trodde jag hade hamnat runt 60 sådär. Nej, 54% hade vi fått.
Jag bestämmer mig i alla fall för att rida Lätt An, nu var det ju äntligen en tävling jag var på, och då måste jag ju rida! Jag bestämmer mig också för att inte mesa. Självklart kommer han inte halka igen, och jag har ju en fin häst, nu ska jag visa upp honom. Framridningen till Lätt An kändes helt fantastisk!
Jag går in igen, och känner att han dessutom är lite mindre tittig den här gången. Det kommer gå toppen! Jag får startsignal, fattar galopp och vänder upp på medellinjen. I svängen känner jag att ena bak tappar fästet något, liksom halkar undan lite. Jag bromsar och säger till domaren att jag verkligen inte vill starta programmet så, eftersom jag blev så rädd förra gången. Jag utgår, men vill ändå rida igenom programmet. Då ger hon mig vad hon menar är ett råd i all välmening: Om du vill ut och tävla måste du först lära dig att rida balanserat istället för att bara flänga runt så hästen inte kan stå på benen. Jag svarar ingenting, mer än typ "jag vill nog gärna börja nu". Jag rider igenom programmet, och tycker att det är riktigt anständigt, ett stopp när jag mentalt bromsar när vi passerar fläcken där vi gick omkull i förra programmet, och ett sidohopp med byte i sista förvända när någon drar i plåtporten vi är på väg mot - men annars inga större grejer. Jag får åter någonstans ca 54% och inte en enda siffra över 6...
När jag kommer ut brister det för mig. Jag, en medelålders och hyfsat erfaren dressyrryttare som precis ridit en oviktig lättklasstävling, bryter ihop totalt och börjar gråta. Det är i alla fall en stor tröst att flera av de andra tävlande kommer fram och säger att de tycker att det var orättvist av domaren och bekräftar att underlaget faktiskt VAR väldigt halt, flera andra har också halkat även om ingen annan tappade fotfästet helt. Jag vet ju att det bara är att jobba på, och att detta var exeptionellt konstigt på alla sätt. Men tävlingssuget finns liksom inte riktigt där.
Underlag påverkar alla hästar olika, men börja med att hitta takten som är grunden i utbildningsskalan så har hästen lättare att klara av varierande underlag. Är den trygg och stark i takten händer missarna allt mer sällan. Domarna utgår ju från utbildningsskalan när de (vi :angel:) dömer. Och är den inte på plats blir procenten inte godkända...
 
Förlåt men jag fattar inte detta med att gå ner flera klasser för att få en rosett för att få bättre självförtroende? Det är kanske där man hör hemma då från första början? Det tar ändå ett tag att få ihop sin ritt i ett högre program och rider man det tillräckligt mkt så kommer poängen till slut eftersom det är en konst att rida bra på tävling!
Själv struntar jag i rosett. Jag räknar inte heller med att få nån. Jag rider inte (den lägre)klassen mest för min skull utan för hästens.
Vi har haft en del tråkiga starter det senaste där ingen bra känsla i funnit sig inne på banan. Hon spänner sig och blänger på saker. Att då bara få 'ratta runt' utan att kräva en högre form och skolor (och ffa förvänd)samtidigt kan gynna min häst.
Det är dessutom bara en kvart till tävlingsplatsen och ju fler hon får se desto bättre. Det hade lika gärna kunna vara en LA men nu blev det en LB för det var vad utbudet bjöd på.
 
Du kan väl rida ett msvbprogram som verkar passa er och så känner man efter lite? Tar det som det kommer liksom.
Du måste ju inte rida endast msvb bara för ni är kvalade tänker jag.
:)
Så gjorde jag iaf, red några msvb här och där men mest msvc i början.
För att det var roligt, och utvecklande. För att se hur det funkade och vart man låg till.
Det är sant.
Men tidigare har jag inte lyckats hålla isär bytena och förvänd så jag inbillar mig att det är likadant fortfarande. Självklart behöver så inte vara fallet då hästen är mycket starkare och stabilare nu. Och jag är väl lite duktigare också kan man hoppas.
Jag får prova över sommaren och se hur träningen går.
 
Jag har också placerat mig i tävlingsdepphörnan nu. Jag gjorde ett fåtal starter med min häst i höstas, med bra resultat, placeringar och höga procent. När jag skulle börja tävla nu i vår blev två tävlingar inställda pga snöstorm, och sen hade jag lite mycket att göra med fölning och andra uppdrag ett tag. Men för ett par veckor sedan kom jag i alla fall till start. I höstas red jag Lätt C och Lätt B, nu anmälde jag till Lätt B:1 och Lätt A:1. Jag har ridit Lätt A:1 på P&R med över 65%, så det kändes inte alltför wild and crazy.
Min hästs stora problem heter Nytt. Han gillar inte Nytt. Så utmaningen med att tävla är att få honom att gå bra fast allt runtomkring är nytt.
När jag går in för att rida första klassen känns det rätt bra, han är lite spänd och tittig, men inte värre än att det är ridbart. Tidigt i programmet ska man göra en tiometersvolt i trav. Helt plötsligt känner jag hur hästen försvinner under mig. Han halkar med hela bakdelen, tappar fotfästet bak, får tag i det, halkar igen, och sen är han på fötterna. Under tiden såg jag framför mig hur han bröt benet och vi fick ringa nödslakt typ... Jag känner på honom och inser att han är helt ok, frågar domaren vad jag ska göra, och hon svarar "fortsätta?" . Jag gör det, och rider förstås rätt mesigt och försiktigt. Jag trodde jag hade hamnat runt 60 sådär. Nej, 54% hade vi fått.
Jag bestämmer mig i alla fall för att rida Lätt An, nu var det ju äntligen en tävling jag var på, och då måste jag ju rida! Jag bestämmer mig också för att inte mesa. Självklart kommer han inte halka igen, och jag har ju en fin häst, nu ska jag visa upp honom. Framridningen till Lätt An kändes helt fantastisk!
Jag går in igen, och känner att han dessutom är lite mindre tittig den här gången. Det kommer gå toppen! Jag får startsignal, fattar galopp och vänder upp på medellinjen. I svängen känner jag att ena bak tappar fästet något, liksom halkar undan lite. Jag bromsar och säger till domaren att jag verkligen inte vill starta programmet så, eftersom jag blev så rädd förra gången. Jag utgår, men vill ändå rida igenom programmet. Då ger hon mig vad hon menar är ett råd i all välmening: Om du vill ut och tävla måste du först lära dig att rida balanserat istället för att bara flänga runt så hästen inte kan stå på benen. Jag svarar ingenting, mer än typ "jag vill nog gärna börja nu". Jag rider igenom programmet, och tycker att det är riktigt anständigt, ett stopp när jag mentalt bromsar när vi passerar fläcken där vi gick omkull i förra programmet, och ett sidohopp med byte i sista förvända när någon drar i plåtporten vi är på väg mot - men annars inga större grejer. Jag får åter någonstans ca 54% och inte en enda siffra över 6...
När jag kommer ut brister det för mig. Jag, en medelålders och hyfsat erfaren dressyrryttare som precis ridit en oviktig lättklasstävling, bryter ihop totalt och börjar gråta. Det är i alla fall en stor tröst att flera av de andra tävlande kommer fram och säger att de tycker att det var orättvist av domaren och bekräftar att underlaget faktiskt VAR väldigt halt, flera andra har också halkat även om ingen annan tappade fotfästet helt. Jag vet ju att det bara är att jobba på, och att detta var exeptionellt konstigt på alla sätt. Men tävlingssuget finns liksom inte riktigt där.
Vad tråkigt ! Jag förstår dig helt och fullt.
Ibland får man bryta ihop och komma igen helt enkelt. Vad är alternativet? att sluta tävla ? Dit har jag inte kommit riktigt än i alla fall.
 
Min häst har en kortare semester nu. Jag tycker hon har förtjänat det då hon har gått några tävlingar nu och varit iväg o tränat mm.
Blir bara en vecka så det är ingen långvila direkt. Jag har lite svårt att få ihop det bra med betet. Hon går tillsammans med en treåring som jag tycker behöver äta ordentligt , samtidigt som hon själv egentligen behöver gå ner lite i vikt.... . Vår minsta ponny går i egen hage då hon haft fång för två år sedan så hon går på minimalt med gräs som jag utökar lite varje dag. Jag vill ju helst inte behöva ha 3 olika hagar, en häst i var hage. Får se om treåringen också kan gå på lite knaprare bete framöver, hon är ju gott hull.
 
Apropå Bildtrådens senaste ämne är jag nyfiken på hur många som tar med sig protokollet hem och visar för sin tränare. Jag har efter säsong, eller i halvtid, ägnat mig åt att sammanställa kommentarerna för att se vad som återkommer. Tillfälliga fel kan en ha eller mista men saker som varje domare tar upp kan ju vara bra att jobba på med sin tränare. Om man vill ha bättre poäng dvs...
Standardkommentar sen alltid är: "Behöver lätta upp mer fram" så jag löste problemet, hoppas jag, genom att köpa en unghäst som är byggd i naturlig uppförsbacke..
👀😇😂
 
Apropå Bildtrådens senaste ämne är jag nyfiken på hur många som tar med sig protokollet hem och visar för sin tränare. Jag har efter säsong, eller i halvtid, ägnat mig åt att sammanställa kommentarerna för att se vad som återkommer. Tillfälliga fel kan en ha eller mista men saker som varje domare tar upp kan ju vara bra att jobba på med sin tränare. Om man vill ha bättre poäng dvs...
Jag och min 'hemmatränare' går alltid igenom protokollet tillsammans. Tävlar jag i samband med träning för 'bortatränaren' så tittar han också alltid på protokollet.
Vi har ju haft problem med skolorna eftersom hästen inte varit framme och genom i sidorna så jag har traggla som sjutton ffa i skogen. Sist fick jag en sjua på ena öppnan och det är stort för oss. :D
 
Jag har också placerat mig i tävlingsdepphörnan nu. Jag gjorde ett fåtal starter med min häst i höstas, med bra resultat, placeringar och höga procent. När jag skulle börja tävla nu i vår blev två tävlingar inställda pga snöstorm, och sen hade jag lite mycket att göra med fölning och andra uppdrag ett tag. Men för ett par veckor sedan kom jag i alla fall till start. I höstas red jag Lätt C och Lätt B, nu anmälde jag till Lätt B:1 och Lätt A:1. Jag har ridit Lätt A:1 på P&R med över 65%, så det kändes inte alltför wild and crazy.
Min hästs stora problem heter Nytt. Han gillar inte Nytt. Så utmaningen med att tävla är att få honom att gå bra fast allt runtomkring är nytt.
När jag går in för att rida första klassen känns det rätt bra, han är lite spänd och tittig, men inte värre än att det är ridbart. Tidigt i programmet ska man göra en tiometersvolt i trav. Helt plötsligt känner jag hur hästen försvinner under mig. Han halkar med hela bakdelen, tappar fotfästet bak, får tag i det, halkar igen, och sen är han på fötterna. Under tiden såg jag framför mig hur han bröt benet och vi fick ringa nödslakt typ... Jag känner på honom och inser att han är helt ok, frågar domaren vad jag ska göra, och hon svarar "fortsätta?" . Jag gör det, och rider förstås rätt mesigt och försiktigt. Jag trodde jag hade hamnat runt 60 sådär. Nej, 54% hade vi fått.
Jag bestämmer mig i alla fall för att rida Lätt An, nu var det ju äntligen en tävling jag var på, och då måste jag ju rida! Jag bestämmer mig också för att inte mesa. Självklart kommer han inte halka igen, och jag har ju en fin häst, nu ska jag visa upp honom. Framridningen till Lätt An kändes helt fantastisk!
Jag går in igen, och känner att han dessutom är lite mindre tittig den här gången. Det kommer gå toppen! Jag får startsignal, fattar galopp och vänder upp på medellinjen. I svängen känner jag att ena bak tappar fästet något, liksom halkar undan lite. Jag bromsar och säger till domaren att jag verkligen inte vill starta programmet så, eftersom jag blev så rädd förra gången. Jag utgår, men vill ändå rida igenom programmet. Då ger hon mig vad hon menar är ett råd i all välmening: Om du vill ut och tävla måste du först lära dig att rida balanserat istället för att bara flänga runt så hästen inte kan stå på benen. Jag svarar ingenting, mer än typ "jag vill nog gärna börja nu". Jag rider igenom programmet, och tycker att det är riktigt anständigt, ett stopp när jag mentalt bromsar när vi passerar fläcken där vi gick omkull i förra programmet, och ett sidohopp med byte i sista förvända när någon drar i plåtporten vi är på väg mot - men annars inga större grejer. Jag får åter någonstans ca 54% och inte en enda siffra över 6...
När jag kommer ut brister det för mig. Jag, en medelålders och hyfsat erfaren dressyrryttare som precis ridit en oviktig lättklasstävling, bryter ihop totalt och börjar gråta. Det är i alla fall en stor tröst att flera av de andra tävlande kommer fram och säger att de tycker att det var orättvist av domaren och bekräftar att underlaget faktiskt VAR väldigt halt, flera andra har också halkat även om ingen annan tappade fotfästet helt. Jag vet ju att det bara är att jobba på, och att detta var exeptionellt konstigt på alla sätt. Men tävlingssuget finns liksom inte riktigt där.
Det är ju ofta smågrejer som gör att man tycker det är roligt eller inte. Har själv aldrig varit någon tävlingsryttare utan oftast när jag tävlat så har det antingen varit för att "checka av" träningen eller för att jag blivit mer eller mindre tvångsrekryterad till något lag som saknat ekipage. Hästarna jag haft har alltid tyckt det varit väldigt roligt att vara ute dock och generellt har det gått rätt bra.
Sista tävlingen innan jag satte gammelstoet i avel red jag på runt 70%, blev placerad och ritten ser faktiskt riktigt trevlig ut på filmen. Bärig häst och hyfsat städat ridet om jag säger det själv:p.

Däremot så blev jag mer eller mindre utskälld av domaren efter ritten för att jag var försenad in på banan (vilket jag inte var alls enligt min egen klocka). Det på en tävling där framridningen både saknade klocka och all form av personal och jag var i collecting ring när den föregående ryttaren gick ut från banan. Jag blev rätt sur faktiskt och det är fortfarande den känslan jag har kvar därifrån.:meh:
 
Hoppar in här i tråden lite även om jag inte är på samma nivå som er andra. För tre veckor sedan köpte jag min första egna häst och tanken är att vi ska träna dressyr och kanske komma ut och tävla lite så småningom. Vid provridningen var han fantastisk, men nu när det bara är jag som rider honom så finns det mycket att önska när det gäller bjudningen. Bröt ihop lite igår för jag tror inte att någon av oss har särskilt kul just nu men försöker vara positiv och tänka att vi löser det med tränarhjälp. Han är rutinerad om än bekväm av sig och verkar väldigt fokuserad på mig, så problemet ligger definitivt på mig så det är bara att rida bättre :D
 
Hoppar in här i tråden lite även om jag inte är på samma nivå som er andra. För tre veckor sedan köpte jag min första egna häst och tanken är att vi ska träna dressyr och kanske komma ut och tävla lite så småningom. Vid provridningen var han fantastisk, men nu när det bara är jag som rider honom så finns det mycket att önska när det gäller bjudningen. Bröt ihop lite igår för jag tror inte att någon av oss har särskilt kul just nu men försöker vara positiv och tänka att vi löser det med tränarhjälp. Han är rutinerad om än bekväm av sig och verkar väldigt fokuserad på mig, så problemet ligger definitivt på mig så det är bara att rida bättre :D
Välkommen!
Såklart ni löser det tillsammans med en bra tränare! Ge det lite tid, få inte panik och Andas. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 601
Senast: zoowie
·
H
Hästmänniskan Jag har idag varit ut till en ridskola och hälsat på för att min dotter ev skall få börja knatterida där.. döm av min förvåning närjag...
Svar
14
· Visningar
1 442
Senast: coscos
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 463
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp