Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte också så, kan ju vara någon som har eller planerar att ta föl efter samma hingst eller liknande. Framförallt om hästen är braMen om man ska tänka rent lagligt, visst får man fota och filma på tävlingar utan att fråga?
Sen anses det väl vara lite märkligt på låg nivå förstås… men med en fin häst kanske inte så konstigt om nån vill visa den vackra X som är efter samma pappa som Y eller nåt?
Jag är kanske för blåögd men jag hade inte tyckt det varit fel. Kan nog tänka mig att jag snott en filmsnutt just på hästar som liknat min egen eller ekipage som har betydelse för nån bekant osv med. Brukar då vara noggrann med att få med bra sekvenserBörjar det jäklas med nåt är det ju inte så kul att inte själv ha makten över en film eller foto
Har för första gången nu vart ute och tävlat! Var nervös för allt som skulle packas, köra lastbil, hur hästen skulle reagera på att komma hemifrånmen det gick jättebra! Han var så fin och skötte sig så bra
belönades med fina poäng och rosett
kunde inte vart mer stolt över både mig själv och min lilla ridskolehäst
JaaSå kul att det gick bra![]()
Jaanu vill jag mermermer
mitt lag gick till final så det är en omgång till om 2v, lutar åt att jag får åka då
![]()
Ja det är faktiskt kul att rida i lag.Jaanu vill jag mermermer
mitt lag gick till final så det är en omgång till om 2v, lutar åt att jag får åka då
![]()
Tar ett av inläggen i ämnet.Jag har blivit filmad hemma i paddocken av en som cyklade förbi. Det var väl lite märkligt men jag har inget att dölja så jag brydde mig inte så mkt om det. Jag har inte sett någon uthängning heller![]()
Tar ett av inläggen i ämnet.
Jag har filmat andra någon gång när jag sett något bra jag vill visa dottern. Vet att jag såg ett barn på en framhoppning som satt med ponnyn i svängen på ett väldigt bra sätt vid något tillfälle när dottern hade problem med att hon hamnade på utsidan i svängarna. Har säkert hänt någon mer gång. Har också hänt att jag fotat någon fin svansfläta eller snyggt schabrak.![]()
Jag har också mått såhär i perioder, haft noll tålamod och fått avsluta när inte allt bara flyter. Tänkt pms eller bara dåligt humör.Nån mer än jag som får sån pms att det knappt funkar att rida? Jag känner att jag blir arg och för det mesta kan jag lämna det därhän men den här jla pmsen är från helvetet. Kul att bli äldre. Verkligen jättekul.
Jag har har hemokromatos så lagrar järn för mycket istället. Eller jag kan ligga skyhögt på järn i depåer men ändå för lågt i blodet. Gjorde medicinkliniken lite förvirrad en stund. Är regelbundet på vc pga allt annat ändå och lämnar blodprover. Äter plenty tillskott och känner mig som ett måndagsexemplar. Har åtmunstone gått tillbaka på mina ssri, ville fasa ut för vikten men är hellre tjock och jämn i humöretJag har också mått såhär i perioder, haft noll tålamod och fått avsluta när inte allt bara flyter. Tänkt pms eller bara dåligt humör.
Så började mitt hjärta slå extraslag i vintras och det har inte gått över. Tog blodprov på VC och har visst både järnbrist och anemi![]()
Jag som filmade dig på tävlingen nu utan att frågaMen filmade hon din kompis eller råkade din kompis komma med på filmen som hen filmade på något annat?
Jag är ganska obrydd för fotografering på framridning och tävling, antar att folk fotar eller filmar för att vara snälla eller nyfikna men så har vi generellt gott klimat på tävlingarna tycker jag och har aldrig varit med om att foton eller filmer delats med annat än väldigt snälla avsikter.
Jag har däremot ibland råkat ut för att folk filmat träningar. Det tycker jag är lite jobbigare, känner mig mer utsatt och på träning gör jag saker jag inte kan eller misslyckas med. Så jag förstår känslan men tänker ändå att det kan ha varit snällt menat.
Just dressyren vill jag sällan ha på film men gärna hoppningen och terrängenJag som filmade dig på tävlingen nu utan att frågaMen det var enbart för att jag inte såg nån annan som filmade dig och jag tänkte att du kanske ville ha
Jag filmar ofta om jag har möjlighet, även "halvbekanta". Men kanske får tänka om där om folk kan ta illa upp
Jag gör det för att jag själv ofta åker iväg ensam utan "egen personal" och då brukar bli jätteglad om nån filmar, men jag utgår från att de gör det för att skicka till mig och inte för att hänga ut på internet eller diskutera i smågrupper![]()
Jag blev jättegladJag som filmade dig på tävlingen nu utan att frågaMen det var enbart för att jag inte såg nån annan som filmade dig och jag tänkte att du kanske ville ha
Jag filmar ofta om jag har möjlighet, även "halvbekanta". Men kanske får tänka om där om folk kan ta illa upp
Jag gör det för att jag själv ofta åker iväg ensam utan "egen personal" och då brukar bli jätteglad om nån filmar, men jag utgår från att de gör det för att skicka till mig och inte för att hänga ut på internet eller diskutera i smågrupper![]()
Jag som filmade dig på tävlingen nu utan att frågaMen det var enbart för att jag inte såg nån annan som filmade dig och jag tänkte att du kanske ville ha
Jag blir jätteglad om någon filmat mig och delar med sig! Hänt mig på både träning och tävling från folk jag känner varierande mycket, bland annat en bukefalist som lyckades koppla ihop mig med nick härJag som filmade dig på tävlingen nu utan att frågaMen det var enbart för att jag inte såg nån annan som filmade dig och jag tänkte att du kanske ville ha
Jag blev jätteglad
Och jag har fått några bilder och filmsnuttar förut med, alltid blivit positivt bemött och aldrig ”uthängd” på något sätt så jag har inte alls samma känsla som i första inlägget. Och som sagt så har jag själv både fotat och filmat bekanta eller häftiga hästar. Tycker absolut det är okej att göra, och känner lite att om man inte ”tål” det ska man kanske inte rida inför publik heller?