Har du tävlingsresultat på högre nivå? Utbildning?Hur gick du tillväga med att starta eget företag och få in kunder osv? Är ju min dröm att ha eget och rida hästar hela dagarna men känns svårt att börja om man inte har ett känt namn typ
Det kan svara lite svårt att få igång verksamheten om du är ryttare på mellan-nivå, ridlärare, C-tränare tex. Det finns ändå en hel del sådana som får slita för att ens få kunder till lägre pris per lektion. Om du antingen har mer utbildning, högre resultat, eller än mer kanske: nischar dig i en mer ovanlig nisch där behov finns kan du lättare få kunder och även ta mer betalt.
Kanske måste du inte flytta nu till mannen. Kanske kan du på nuvarande ställe bygga upp bättre grund för att kunna jobba med häst även på annan ort. Antingen genom att utbilda dig mer, träna eller tävla mer.
Du kan ju sedan börja fiska lite kring hans bostadsområde efter kunder och bygga det gradvis om du tex jobbar där kvällar/helger då du kan vara iväg från jobbet.
Jag har jobbat många år som tränare och flyttat från kundkrets. Jag har inte tävlingsmeriter eller utbildning "på pappret" iom att jag valt att utbilda mig genom att jobba och gå som lärling. Jag har sett till att rida lektion/ta teorilektion ca 3-6 dgar/v och skuggat tränare. Jag började nischad som problemlösare. Det finns alltid behov för. Därefter gled jag in mer på rehab via dressyr och jobb för hand i träns. Det finns också stort behov av och är lätt att få kunder inom. Sedan har jag mer och mer glidit in på samling, mkt för hand först. Det finns också ett behov. Och är du utbildad av rätt personer kan du få jobb via det.
Jag hade aldrig valt att lämna ett jobb jag trivs med för en man. För mig är det oerhört viktigt att må bra på jobbet. Kan man hitta det inom annat jobb hyfsat lätt: absolut.. kör! Men jag hade inte bytt till något som hade känts sämre.
Dock kan man ju med hårt jobb och viss talang skapa sig ett jobb som "inte finns klart". Och då kanske du kan få både och.