EM i dressyr 2021

Jerseyite

Trådstartare
Skall vi ha en egen tråd till EM-diskussionerna så som vi hade till OS?

Nu är SM avklarat: hur tror ni seniorlaget kommer se ut? Flera andra länder har lag som är nästintill identiska OS-lagen men det låter ju inte som att det blir så för Sverige.
 
Patrik Kittel borde väl vara med. Han borde väl ha nån annan häst på den nivån än Welly? Hur är det med Dude nu?
 
Patrik Kittel borde väl vara med. Han borde väl ha nån annan häst på den nivån än Welly? Hur är det med Dude nu?
Om jag förstod Kim Lundins vlogg rätt så är PK inte nominerad med Forever Young, men jag vet inte hur det är med resten av Kittel-hästarna.

Jag hoppas både silver- och bronsmedaljörerna från SM får en plats i laget tillsammans med Dante Veltino och Buriel.
 
Tror nästan Patrik blir uttagen med Fiontini. Sen är ju frågan om Juliette.och Therese känner att deras hästar är fräscha för ett till mästerskap, isf är de nog givna. Jeanna måste ju komma med tycker jag!
 
De gjorde ju så himla fina insatser på på OS, PB för Juliette och allt. Men tror nog att Jeanna nosar på en plats jag med, de visade bra form nu på SM
 
Kul med Jeanna, Therese och Juliette kändes självskrivna. Personligen hade jag gärna sett att Malin fått fjärdeplatsen, tyckte hon gjorde väldigt fina ritter på SM!
 
Vet inte hur mycket man borde skriva här utan att det blir dåligt men det är hela det gänget runt med skumma affärer och fulridning som jag personligen inte kan ställa mig bakom. Ingen är perfekt men där är det mycket kontroverser.
Håller med! Om nu förbundet ska ha sån svansföring när det gäller deras Code of Conduct och stadgar borde de ha rent framför sin egen dörr…
 
Om man enbart tittar på procenten (och jag har inte tillgång till alla resultat på FEIs hemsida, så ta det här med en nypa salt) så har Romeo bättre resultat än Curiosity men det är inte för samma domare och inte i samma konkurrens. Men varför en sjundeplats på SM = biljett till EM förstår jag inte. Procenten för Romeo på SM är sämre än dem från Polen (som BJ citerade som "bra resultat") och kurvan pekar nedåt medan Amplemento har gått spikrakt uppåt sedan första starten i år.

Jag tycker det känns konstigt! Och inte bara för att jag inte gillar fjärderyttaren och dennes arbetsplats. Det stämmer liksom inte. (Om det inte varit som så att Amplemento inte nominerats från första början för att han är till salu och på väg att lämna Europa eller någonting.)
 
Om man enbart tittar på procenten (och jag har inte tillgång till alla resultat på FEIs hemsida, så ta det här med en nypa salt) så har Romeo bättre resultat än Curiosity men det är inte för samma domare och inte i samma konkurrens. Men varför en sjundeplats på SM = biljett till EM förstår jag inte. Procenten för Romeo på SM är sämre än dem från Polen (som BJ citerade som "bra resultat") och kurvan pekar nedåt medan Amplemento har gått spikrakt uppåt sedan första starten i år.

Jag tycker det känns konstigt! Och inte bara för att jag inte gillar fjärderyttaren och dennes arbetsplats. Det stämmer liksom inte. (Om det inte varit som så att Amplemento inte nominerats från första början för att han är till salu och på väg att lämna Europa eller någonting.)
Känns dessutom som att Romeo också skulle säljas om priset var tillräckligt högt… De jobbar ju med att sälja hästar.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 075
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 950
Senast: fio
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 845
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 676
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp