Bukefalos 28 år!

En flock med Amstaffar :)

Sv: En flock med Amstaffar :)

blogg
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Du har ingen färsk bild på Boston....? *frågar lite försynt* Vore kul att se hur han ser ut nu när han förmodligen vuxit på sig lite, jag föll ju för honom på valpbilderna förut. :)
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Jag har ingen superfärsk, men hur hon ser ut som färdig i alla fall :) Hon heter Ester till vardags, och är en mycket söt liten flicka. Förra sommaren var hon här och hälsade på, hela vägen från Luleå - och jag fick äran att passa henne en hel dag :love:

blogg


blogg


blogg


blogg


Kring 1-1½ på bilderna.
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Hm, undrar om jag minns fel namn nu för jag vill minnas att det var en hane och en bredare bläs. En stilig kille från Moonys första kull hos dig? :)
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Han heter Bronx :)

Bor också i Luleå, blev galet vacker och riktigt bra exteriört och mentalt. Tyvärr så utvecklade han ett trångt bett som ca 18 mån gammal, som kan bli tångbett, och är därför kastrerad. Han lever livet med sin underbara husse!

blogg

blogg

blogg
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Oj! Fick faktiskt lite andnöd när jag såg bilderna på Bronx! Jösses vilken utstrålning han har och vilken vacker hund! :love:

Dom andra är fina med! Trots att det känns hemskt med kupering på hund så är jag väldigt svag för de hundarna ändå. :o
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Så roligt att se dina vackra hundar igen, de är alla otroligt läckra.

Jag har alltid tyckt det är så häftigt med din flock och att du har haft alla ihop så det var tråkigt att läsa att det blivit slitningar och inte längre funkar ihop men jag förstår dig fullt att du valt att ha dem delade. Jag tycker att du har en sund och reaistisk inställning till dina hundar och är ärlig med rasens förtjänster och brister, tänk om alla uppfödare var som du:)

Jag har ju själv innan jag skaffade min CC odågor haft 4 hanhundar av olika större raser ihop och visst hände det att de blev kurr men inget som inte gick att styra upp och om jag var närvarande funkade de så gott som alltid kanon ihop, men nu har jag blivit försiktigare.

När jag skaffade CC ville jag ha 2 hanhundar, för jag har alltid bara haft hanhundar, men tog till mig uppfödarens erfarenhet och visdomsord och skaffade en tik och en hane, vilket jag är glad för.

De är intensiva hundar med mycket integritet och även om de är sociala och trevliga med andra hundar så inser jag att, smäller det, så smäller det så in i helvete och lyckas jag då inte med diciplin bryta de första sekunderna så tror jag i ärlighetens namn inte att jag kan bryta om ex Figge med sina nästan 60 kg muskler ryker ihop på allvar med annan hund.

Jag tror att många underskattar kraften i den här typen av hundar som slåss på allvar.

Det verkar dock väldigt jobbigt att hålla isär dem i hemmet, jag skulle vara konstant orolig att jag ( eller någon annan) skulle råka släppa ut en hund.

Vi är ju en hundintresserad släkt så igår på midsommar var vi 11 vuxna och 12 vuxna hundar, de minsta italiensk vinthund och våra som största, och därimellan allt möjligt, bullmasiff, labrador och ett gäng frallor, men det gick ju det också:)

figgeochjara.jpg


spril-maj2011089.jpg


Tråkigt att höra att du fått kastrera 2 tikar, är det underbara moony som inte får bli mamma något mer ?
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Peggy är ju helt lovely!

Har själv en liten olycka (staffe/retriever dock staffe i själ och hjärta och till största delen i utseendet också) och framöver skulle jag vilja ha ytterligare en staffe (eng) även om Abovas CC'ar fått mig att kika lite åt det hållet, mitt hundhjärta ligger ju dock till stor del hos Flat då jag fick ta bort min älskade flat-tik förra sommaren men sambons allergi tillåter bara airedaleterrier och liknande päls. Vi får se vart detta slutar ;)
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Ja, tyvärr fick även Moony kastreras. Jag hade väldigt höga förhoppningar på henne, men hennes första kull (Som "råkade" göras innan hon lämnade Rumänien, eftersom säljaren försökte pressa mig på pengar för dom sedemera..) blev katastrofal i slutändan. Dom som hittills är röntgade har alla dåliga armbågar, och ett flertal har utvecklat bettfel i vuxen ålder. Det återstår att se vad resten ger förstås - utöver att alla har en fantastisk mentalitet, men jag vill inte riskera ytterligare en likadan kull så hon är körd i aveln.

Men det är ju sådant som händer när man sysslar med uppfödning, det har ju du erfarenhet av från hästsidan också tyvärr.

Tack för dom snälla orden! Jag älskar alla mina vackra odågor, även om dom inte alltid gör livet lätt :love:
I början var jag också rädd för grindrutinerna, men sambon lärde sig kvickt (Själv är jag van, som "alltid" levt i icke fungerande flockar i princip) och barnen kan inte få upp något grindlås. Trots lite krångel så är det helt klart värt det, jag hade aldrig klarat att göra mig av med flera hundar bara för att jag själv är lite lat ibland :p Dom är så högt älskade, så det går bara inte liksom. Och eftersom vi fann en lösning där alla hundarna mår bra - så behöver jag inte göra det för deras skull heller. Hade dom lidit, hade jag självklart fått omvärdera situationen!

Vi har haft flera slagsmål här hemma under åren, och det är verkligen inte roligt. En flock slåss alltid ihop, tyvärr, och alla hundarna backar upp Benjamin i hans beslut om gemensam fiende. Det betyder att om någon skulle börja slåss, så är ALLA där inom någon sekund för att hjälpa till. Mycket svår situation, därav försiktighetsåtgärderna som finns kring ben/mat/liknande.
Då Bajjon inte backade för Benni, så hann jag se blicken, resa mig upp och ta ett steg mot dom - och sen hann jag inte ens blinka innan dom andra 5 hundarna redan var på honom. Trots mitt snabba agerande, så tog det nästan 5 min att få isär alla hundarna, och på dom få minutrarna hann det bli riktigt rejäla skador.

Vi kommer aldrig att ha två hanar ihop igen i alla fall ;)
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

JAA där är han! Fruktansvärt snygg, himla synd på bettet. (Boston är också fin. ;))


Jaa, mycket synd att det kom bettfel i kullen. Bronx är en riktig stjärna i övrigt verkligen! Sin mammas flygande rörelser, otroligt vacker OCH snäll som få :)
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Oj! Fick faktiskt lite andnöd när jag såg bilderna på Bronx! Jösses vilken utstrålning han har och vilken vacker hund! :love:

Dom andra är fina med! Trots att det känns hemskt med kupering på hund så är jag väldigt svag för de hundarna ändå. :o

Hade jag kunnat välja, hade alla mina varit kuperade ;)
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Tråkigt med moonys kull, de som var så läckra.. men tur att lynnet på dem blev bra iallfall, det är ändå det primära

Men det är ju sådant som händer när man sysslar med uppfödning, det har ju du erfarenhet av från hästsidan också tyvärr.

Jo tyvärr, det är så mycket som kan gå fel hur rätt man än gör, jag har en viss klump i magen efter att jag har valt att betäcka i år igen.




Det betyder att om någon skulle börja slåss, så är ALLA där inom någon sekund för att hjälpa till. Mycket svår situation, därav försiktighetsåtgärderna som finns kring ben/mat/liknande.
Då Bajjon inte backade för Benni, så hann jag se blicken, resa mig upp och ta ett steg mot dom - och sen hann jag inte ens blinka innan dom andra 5 hundarna redan var på honom. Trots mitt snabba agerande, så tog det nästan 5 min att få isär alla hundarna, och på dom få minutrarna hann det bli riktigt rejäla skador.

Vi kommer aldrig att ha två hanar ihop igen i alla fall ;)

Jo jag vet, jag har också tråkig erfarenhet från ett flockslagsmål, när min boxerhane började slåss med en inackorderings hund, som hade terrat boxern som valp.

Det tog inte ens 5 sek så hade mina andra hanar som var på andra platser på gården lagt sig i och tog parti för sin flockbrorsa.
Jag minns att jag slet bort en hund i taget bara för att få börja om igen, jag trodde att de skulle slita stackarn i stycken!
Räddningen blev att 2 av mina lyssnade så pass att de stannade kvar när jag fått bort dem.

Hunden överlevde men behövde en del veterinärvård.
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Ja, mentaliteten är ju absolut viktigast, framför allt hos sådana här raser såklart. Jag är glad att alla åtminstone blev glada, trevliga, orädda och intelligenta hundar :) Det hade känts ännu värre om skitparningen hade resulterat i dåligt psyke faktiskt.

Men nu ligger en "hemsk" B-valp och sover i mitt knä, så jag får skriva om allting sisådär 10 ggr, nöjd och glad efter dagens aktiviteter :love:

Jag håller tummarna att det går bra för dig med den nya betäckningen!
Och att Monster kan få fina små puppar nästa år :D
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Idag var vi och simmade igen med vovvarna :) Fick dock inga bra alls på Bajjon, han höll sig för långt borta hela tiden.. Han vägrar att göra annat än att bara simma runt med sig själv, och gör det så långt bort han kan!

blogg


blogg


blogg


blogg
 
Sv: En flock med Amstaffar :)

Men är Benjamin kastrerad? Hur kommer detta sig, jag som trodde att han var den ultimata avelshanen, så vacker som han är! :love:
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 235
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 596
Senast: __sofia__
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 588
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 239
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp