En förbannad jävla ram

R

Raderad medlem 6459

Har fått världens finaste affisch av min kära pojkvän och vill helst ha den (affischen, inte pojkvännen) i en ram. Men det verkar helt jäääkla omöjligt att skaka fram ett ramhelvete!

Bilden är i de fantastiska måtten 72x72 så helst skulle jag vilja ha en 75x75 ram men det är ju i princip omöjligt. Tänkte då att det går bra med en som är lite för stor men det enda jag hittar är 100x70 och det går ju inte!

Hilfe! Är det bara förbenade Gallerix som tar 1400 för en egendesignad ram som jag kan vända mig till eller har ni några bra tips?
 
Sv: En förbannad jävla ram

Har du kollat på tex tradera? I värsta fall kanske det finns någon ful tavla men med fin ram som går att använda :)
Eller vanliga loppisen kanske kan vara ett alternativ också om du har tid och ork att leta lite :)
 
Senast ändrad:
Sv: En förbannad jävla ram

Men jag hittar ingen lite för stor! Det är ju det som är problemet. Det största jag hittar är 100x70 och då ryms den inte ens. Det är SÅ frustrerande.

Killaloe: Nä, där kanske jag borde titta! Jag är inte så inne på Tradera men vad gör jag vill inte för min fina bild :)
 
Sv: En förbannad jävla ram

Nu har jag mätt den igen och den är faktiskt precis över 71 cm. I och med att det är mycket vitt på kanterna så skulle det funka med en 70x70. Men det verkar inte göra det så mycket lättare.

Min fina bild :/

3515176_5089988_lz.jpg


Finns det nåt annat smart man kan göra för att slippa köpa ram? Men som gör att det ändå blir fint och inte känns så affischigt?
 
Sv: En förbannad jävla ram

Jag kikade på men förstår inte hur jag ska ange måtten :o :confused:

Måttbeställda ramar online verkar ligga på ca 500-700 vilket ju inte är snorfarligt men ändå inte jättekul att lägga pengar på. SÅ jäkla frustrerande att det är så dåligt utbud på kvadratiska ramar!
 
Sv: En förbannad jävla ram

Limma upp affischen på en spånskiva och spika på en snygg list runt om?
 
Sv: En förbannad jävla ram

Men det verkar inte göra det så mycket lättare.
Eller så blev det mycket lättare :D Gallerix har en färdig vit ram i 70x70 för 399 som mina kära föräldrar köper åt mig :) Så får snubben eller tjejen på Gallerix skära till affischen också så den passar.

Så lätt löser man det :D
 
Sv: En förbannad jävla ram

Det hade absolut varit en idé också :)
 
Sv: En förbannad jävla ram

men gå till en rammakare!!!

Där kan du få bilden ramad precis hur som helst och med alldeles egenvald ram.

Kostar inte mer än Gallerix eller IKEA, snarare precis tvärtom.
 
Sv: En förbannad jävla ram

Ja men det är inte billigt. Snarare tvärtom.
 
Sv: En förbannad jävla ram

Här i uppsala finns ett "socialt företag" som har ramverkstad, de ramar in fint för billigare peng.
Kolla om det kan finnas något liknande nära dig?
Eller googla ramverkstad + "din stad" eller något? :)
 
Sv: En förbannad jävla ram

Det har löst sig men tack för tipset :)
 
Sv: En förbannad jävla ram

Ja men det är inte billigt. Snarare tvärtom.

Inte där jag ramar. Han är proffs och har verkstad.

Köper man en enklare ramning typ 40x40 kostar det runt ett par hundra.
Priset stiger med dyrare list och passepartout. Det är inte nödvändigt för en affisch.

Jag har ramat för betydligt större summor också. Fast då har det varit konst. Inte affisch.
 
Sv: En förbannad jävla ram

Priset stiger med dyrare list och passepartout. Det är inte nödvändigt för en affisch.
Det är en smaksak. Jag lägger så mycket jag känner att jag vill -affisch eller ej. Ibland blir det dyrt, ibland billigare. Nu vill jag lägga mindre eftersom jag ska resa massor i sommar.

Jag har ramat för betydligt större summor också. Fast då har det varit konst. Inte affisch.
Jaha? Att det kan kosta att rama in vet jag, mitt problem var inte att hitta ett dyrt ställe att fixa en ram ifrån. Angående vad man ramar in i fina ramar ("konst" eller affisch) är ju helt ointressant i sammanhanget.
 
Sv: En förbannad jävla ram

Ja, visst gör den? :) Jag älskar bilden och den kommer bli en fin liten färgklick i mitt annars väldigt vita sovrum!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 060
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 772
Senast: Saeta
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 937
Senast: Kiwifrukt
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 171
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp