En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
ok
lite som jag fann intressant och jag tror även Sedna(?) har haft funderingar kring detta
Sammantaget kan jag säga att jag antingen tror att Cirkus är ulv som sitter på facit och mycket listigt planterar sina idéer för att få andra än hon själv att misstänka mig
men
så har vi det där men
hon KAN vara en god utan info, som inte kan få det hela att stämma....
det jag tycker är att hon svänger så i sina omdömen om mig att JAG inte får ihop det...
därför är hon på min misstänkta lista idag
Men kanske kan det komma något som får mig att ändra mig på den punkten? jag avvaktar och ser vad som händer under kvällen...-

Du tycker att jag svänger? Jag tycker att jag varit konsekvent med hur jag ser på dig. Jag är förvånad över att du dessutom i ditt teoriinlägg med många av oss lägger mig på misstänkta listan för att jag inte vet om du är ond eller god, men till exempel så sätter du LenaH som neutral - det var hon som lanserade idén om att du och Asko kunde vara i lyan tillsammans och jag ser det som också @Vira nämner - flera följde LenaH och vågade rösta Asko.

Jag vet fortfarande inte var jag har dig. Precis som flera andra också är osäkra, men tydligen så är bara jag skum. Det är nånting som jag reagerar på.

Man blir snurrig av att fundera ut varför ulvarna valde Cirkus. Det känns som ulvarna åt pilot för att vi ska fundera på cirkus.

Men pilot verkade även säker på att LenaH var god. Undrar om hon visste det eller om ulvarna vill att vi ska tro att Pilot visste det.

Jag anser det osannolikt att brevbäraren skulle dela ut ett bevitnnande första dagen eftersom det om brevet hamnar hos en ond innebär extra käk. Brevbäraren väljer nog att dela ut ett paket med mindre risk i början då det ju oftast är svårare för brevbäraren att veta vilka som är goda då.

Snurrig var rätta ordet! Det jag funderar över Pilot (och det kanske hunnits skrivas redan, håller på att läsa) hur hon kunde uttrycka sig så säkert kring 2 personer. Jag hade förstått det om hon tex visat sig vara siare då kunde hon väl både siat och fått ett paket. Men när hon nu var bybo så borde hon väl inte haft 2 informationer sas. Om hon nu inte både fått paket och spioninfon? Samtidigt beror det ju också lite på vad man ska tro om Q4. Om man tänker som LenaHs teori ang. att Asko och Q4 sitter i lyan ihop, då skulle ju Pilot kunnat få både paket och spioninfo antar jag. Men om Q4 inte sitter i lyan med Asko. Så borde Q4 haft någon slags information iom. den tidiga rösten som inte alls är likt henne..och då finns det väl inte tillräckligt med information kvar till Pilot - att kunna vara säker på både LenaH och cirkus.
Jag blir bara förvirrad när jag funderar på det. Vet inte hur man ska tolka det Pilot skrivit. Ska kika hennes teorier kring LenaH och cirkus.

Det skulle gå ihop i din teori med så mycket info om Q4 var siare och om så mycket spioninfo fanns att det räckte för att avgöra om någon var god eller ond. Men det känns för mig mer sannolikt att Pilot har för vana att låta tvärsäker.

Okej, Pilot verkade vara helt tvärsäker på att Cirkus var ond. Det motiverade hon med en teori som var minst sagt skakig. Hon höll också fast vid det trots att Cirkus visade på att den var skakig.

Jag tycker det ställdes en mycket relevant fråga innan - trodde ulvarna att Pilot var siare eftersom de valde att äta henne?

Jag tänker att det finns några olika teorier:

1. Cirkus är ulv - då käkade man den misstänkte siaren eftersom hon hade siat en ulv.

2. Cirkus är ond utanför lyan - Pilot hade fått en extra sia och sett att Cirkus var ond, då käkade man den misstänkte siaren för att man misstänkte henne vara siare

3. Cirkus är god - Pilot hade ingen specialinfo utan hade helt enkelt snöat in sig på Cirkus utan egentlig anledning.

Jag tror själv inte att alternativ 1 är särskilt troligt. De måste ju ha listat ut att käkandet av Pilot skulle rikta blickarna mot Cirkus.

Kvar finns då alternativ 2 och 3 och där kan jag faktiskt inte avgöra vilken teori jag tror mest på!

Nu har jag gjort det jag inte hann igår och läst igenom Snurrfians inlägg ordentligt - och enligt min tolkning är hennes omtalade "tabbe" faktiskt minst lika troligt ett vidarespinnande på hennes teori om att Q4 eventuellt skulle vara ond. För mig såg det ut som ett hypotetiskt scenario, även om det visst skulle kunna vara en felsägning. Sedan kom väl också hennes uttalande vid en punkt i leken där det faktiskt fanns spelare med extra info, varför hon till och med skulle kunna veta att Q4 var god?

Jag håller Snurrfian som neutral för ögonblicket - men jag tycker faktiskt att det skaver lite att hon blivit så pass misstänkt av så många, när det dels finns en naturlig förklaring till eventuell extra info och dels att jag inte tycker att hennes kommentar var så våldsamt märklig.

jag blir också fundersam när det kommer två hyfsat tidiga röster på snurrfian.
Icke desto mindre så är hon nog den som står högst på min lista idag över misstänkta
hennes förklaringar håller inte på hennes kommentar om att
Lite så känner jag också, och jag gissar att lyan var nöjd med att det gick åt en annan god istället och gjorde inget åt saken.
detta har redan tagits upp av flera andra och jag kan inte annat än hålla med dem om att det nog är en riktig blunder
Men avvaktar ändå vad som kommer under kvällen,
innan jag bestämmer mig.

Det jag funderar på om cirkus är att hon verkar inne på att Qs extrainformation kommer från ett bevittnande. Två gånger i två olika meddelanden tar hon upp det.

Det är bara två som kan veta att Qs information kom från ett bevittnande (bortsett från Q själv). Brevbäraren själv och så ulvarna.

Men varför skulle Pilot gå på cirkus så hårt igår? Hittade ingen riktig bra anledning så jag började funder på om Pilot också hade extrainformation. Kunde det vara så att Pilot visste att Cirkus var ond?

Det skulle också förklara varför Pilot blev käkad. Nämligen hennes starka övertygelse att Cirkus var ond. Detta kanske fick ulvarna att misstänks att Pilot var en god med starka krafter.

Luddig teori. Jag vet. Men det verkar inte som om starka teorier är min starka sida.

Quarter4ever igår tyckte jag att Q4 stack ut efter sin röst på Asko som var tidig vilket är olikt för henne, och teorin var tunn. Men när vi nu vet att Asko var ond kan man se med nya ögon på Q4s röst. Jag tror att Q4 fått info om Asko på något sätt – och försökte hitta en teori – vilket ju måste varit supersvårt med tanke på Askos få inlägg. Hon röstade nog tidigt för att hon var säker, trots att risken fanns att faktiskt Q4 kunde få röster mot sig eftersom teorin var så pass tunn. Däremot kan ju onda utanför lyan också sitta på info så det säger ju inte säkert att hon är god.

LenaH Kom igår med teorin: ”Ju mer jag tänker på Asko och quarter4ever så får jag uppfattningen att de kan sitta i lyan tillsammans och att Q försöker verka stensäker på Asko (som har dåligt med tid) och därigenom om Asko blir lynchad blir godförklarad.
Är jag helt ute och cyklar nu?”

Vira Skriver att LenaH:s teori gav henne en anledning att våga rösta på Asko, eftersom hon trodde att Q4 hade extra info och inte satt i lyan ihop med Asko.

Artline Säger att det är en anledning till att LenaH skulle kunna vara ond. Eftersom hon tror att Asko offrade sig och Q4 misstänkte henne. Hon tycker inte att det känns troligt att både Lena och Q4 är onda ihop.

Jag tror inte heller att de borde vara onda ihop. Frågan är då vem som är ond? Är någon av dem ond?

Ser att LenaH skriver att hon släpper det hela ett litet tag, för hon kan inte se att vi kan få varken det ena eller det andra bekräftat idag.

Känns inte rätt att lägga rösten på någon av dom (q4 o LenaH) idag. Vill se mera.

Mammas röstar tidigt på Snurrfian och håller fast vid de teorier hon hade igår + lite mer som snurrfian skrivit idag. Jag hoppas man kan få mer uppfattning om Mammas när hon har mer tid.

Kikade på Cirkus och diskussionen med Pilot. De diskuterade att Pilot misstänkte att cirkus röst var en räddningsröst. Cirkus frågar hur Pilot kan misstänka det med 11 kvar att rösta. Ja det har jag också lite svårt att se – med 11 röster kvar har man ingen aning om utfallet. Svårt att lägga en räddningsröst då. Just nu tycker jag att Pilots misstankar om cirkus känns konstiga. Men OM pilot hade info om Cirkus kanske det skulle säga mera. Samtidigt var ju hennes teori väldigt konstig. Speciellt när hon höll fast vid den trots att Cirkus bemötte den flera gånger men Pilot gav sig inte ändå, det kan ju tyda på att Pilot hade info, lite som i Q4s fall mot Asko det var ju också en tunn teori. En sak kan ju också vara att Pilot blev käkad för att ulvarna trodde att hon siat Cirkus. Isåfall borde cirkus vara ond. Men pilot var inte siare. Kan hon haft någon extrainfo och tex. siat Cirkus så?

@Mirtai Jag skulle inte alls avskriva teorin om att cirkus är ulv och att ulvarna därför trodde att Pilot var siare och valde att käka henom. Visst, det skulle troligtvis servera cirkus på ett silverfat, men min erfarenhet av att sitta i lyor säger att man vill ha ut siaren så fort det bara går även om en ulv skulle stryka med. För förr eller senare lär väl siaren åka ut, och då kommer det ju fram i alla fall, + att siaren då har hunnit sia ännu fler.

Enda anledningen med att vänta med att käka den man tror är siaren är väl att man tror att den är skyddad, typ.

Tycker diskussionen kring Pilot, cirkus och co är ganska intressant och av den anledningen har jag gått igenom lite från gårdagen. Jag har inte stenkoll om någon annan skrivit nåt större om cirkus innan detta, men Dentaku väcker misstankar mot cirkus ett litet tag innan DL:

cirkus - Som verkar ha varit den som först anmärkte på koppens "skumma" kommentar igår och också la första rösten på henne. Nu vet vi att Koppen var god och det gör inte cirkus till ond per automatik men hon hamnar definitivt på min misstänktlista.

Det syftas alltså på cirkus röst dag ett. Cirkus röstade väldig tidigt, det var första dagen, hon var väl mer eller mindre tvungen att lägga en första röst på någon och då även givetvis basera det på något, i det här fallet Koppens "skumma" kommentar. Jag känner liksom spontant att det är lite svagt att bygga en teori på enbart en sån röst? Känns för mig som att cirkus inte hade så många andra alternativ.

Sen börjar Pilot:

Den som har stått ut mest sedan den senaste dag DL är cirkus. Har lite misstankar mot henne med.
Men jag tycker det är tvivelaktigt att som jag tidigare skrivit, att tre röster faller på Koppen efter att cirkus har fått två röster på sig.
Kan vara att jag hakar upp mig på ingenting, men samtidigt så har den responsen jag fått gjort mig otroligt nyfiken på om jag har rätt eller fel?

(Det här var inte den lättaste leken att börja med när man är ringrostig.)

Som, om jag inte minns fel, innehöll faktafel om röstningsordningen.

Sen röstar Dentaku:

Jag tänker avvakta med Snurrfian, jag vill se mer innan jag. Hon har varit rätt hårt ansatt nu och då är det lätt att man skriver snurriga inlägg, även som god - been there, done that.

Jag får basera min röst på gårdagens lynchning, då vi förlorade Koppen och en person både pekade ut en av hennes kommentarer som skum så att det blev fokus på det och sedan även röstade på henne. Alltså:

Dentaku röstar på cirkus

Återigen, helt baserat på cirkus tidiga förstadagsröst. Jag tycker det är vansinnigt svagt, helt enkelt.

Sen röstar Pilot strax efter:

Dags att rösta, jag fastnade för cirkus, jag uppfattade som att det blev en form av räddningsröster när Koppen åkte ut igår istället för cirkus. Efter att cirkus fått två röster trillade in tre på Koppen (även Mirtai) som visade sig vara god.
Jag väljer därför att lägga min röst där så Pilot röstar på cirkus.

Jag kan då inte låta bli att fundera på om Pilot kan ha käkats just för att vi skulle rikta blickarna mot cirkus, att lyan ville att vi skulle tro att de trodde Pilot var siare? Och därmed tro att cirkus är ond... Skulle det då kunna vara så att Dentaku sitter i lyan, och tänkte sig kunna få pluspoäng för att "följa" Pilot? Eller tänker jag på tok för långsökt då?

Oavsett blir jag fundersam över röstmotiveringen. Så mycket som kommit upp och diskuterats och man väljer att lägga en röst baserad på en förstadagsröst?

Quarter4ever igår tyckte jag att Q4 stack ut efter sin röst på Asko som var tidig vilket är olikt för henne, och teorin var tunn. Men när vi nu vet att Asko var ond kan man se med nya ögon på Q4s röst. Jag tror att Q4 fått info om Asko på något sätt – och försökte hitta en teori – vilket ju måste varit supersvårt med tanke på Askos få inlägg. Hon röstade nog tidigt för att hon var säker, trots att risken fanns att faktiskt Q4 kunde få röster mot sig eftersom teorin var så pass tunn. Däremot kan ju onda utanför lyan också sitta på info så det säger ju inte säkert att hon är god.

Vad menar du här? (se det fetade).

@Mirtai Jag skulle inte alls avskriva teorin om att cirkus är ulv och att ulvarna därför trodde att Pilot var siare och valde att käka henom. Visst, det skulle troligtvis servera cirkus på ett silverfat, men min erfarenhet av att sitta i lyor säger att man vill ha ut siaren så fort det bara går även om en ulv skulle stryka med. För förr eller senare lär väl siaren åka ut, och då kommer det ju fram i alla fall, + att siaren då har hunnit sia ännu fler.

Enda anledningen med att vänta med att käka den man tror är siaren är väl att man tror att den är skyddad, typ.

Samtidigt kan det vara det ulvarna vill att vi ska tro.

Jag anser det osannolikt att brevbäraren skulle dela ut ett bevitnnande första dagen eftersom det om brevet hamnar hos en ond innebär extra käk. Brevbäraren väljer nog att dela ut ett paket med mindre risk i början då det ju oftast är svårare för brevbäraren att veta vilka som är goda då.

Kan vara så.
Förrförra leken blev vi i lyan väldigt förvånade när vi fick så mycket post och ffa ett beskydd redan första natten - visserligen inte någon större risk som ett felgivet bevittnande skulle kunna vara i den här leken, men samtidigt bäddade det ju för oss att luras.

Så jag ser det inte som helt osannolikt om brevbäraren antingen är modig eller helt enkelt inte tänkte på att bevittnandet kunde riskera dubbelt käk. Och jag ser det inte heller som osannolikt att ge det till just q4, hellre till en aktiv (överaktiv) än till en inaktiv.

Men jag VET verkligen inte om q4 fått post och i så fall vad det kunde vara, det är bara en variant. En annan är att hon fått någon form av sia (siare eller via paket) men jag tror inte att hon i så fall valt att sia Asko - en spelare somvar inaktiv. Det är en av sakerna jag inte får ihop med att q4 skulle ha extrainfo. Eller så är hon helt enkelt ulv.

@Tora
Du skriver väldigt säkert att jag påstår att q4 fått extrainfo.
"Det jag funderar på om cirkus är att hon verkar inne på att Qs extrainformation kommer från ett bevittnande"

Jag har inte någonstans påstått att q4 HAR fått extrainfo, jag har påvisat möjligheten och vilka paket som skulle kunnat ge henne möjlighet till att veta om Askos roll . Inget annat - däremot så skriver du nästan i sten att q4 har extrainfo. Kan du förklara hur du menar med det fetade.

Jag velar mellan cirkus och snurrfian.

Pilots röst var anmärkningsvärt bestämd och byggs på
märkligt svag teori. Jag menar, nog hade väl en starkare teori kunnat byggas om Pilot faktiskt visste något. Cirkus har ju varit rätt aktiv. Att ulvarna valde Pilot som käk är intressant, jag har tänkt tanken att ulvarna tänkte att pilot var siare. Men siaren har ändå bara en sia varannan natt så länge inte tvillingen hittats, eller hur? Skulle det vara smart av ulvarna att välja pilot om de trodde pilot var siare? Tror mer och mer att ulvarna vill få oss att misstänka cirkus.

Då var det snurrfian. Visst kan snurrfians inlägg tas för en tabbe, men att så många går i gång på det parallellt med teorin mot Asko känns inte helt bra. För att göra det hela än mer komplicerat lägger cirkus första rösten på snurrfian (om jag minns rätt).

Jag vet inte vad jag ska tro. Både snurrfian och cirkus känns misstänkta på sitt sätt, samtidigt som det kan vara villospår.

Någon tredje huvudmisstänkt har jag inte i dagsläget, ni är mer eller mindre misstänkta hela högen :D

Tycker diskussionen kring Pilot, cirkus och co är ganska intressant och av den anledningen har jag gått igenom lite från gårdagen. Jag har inte stenkoll om någon annan skrivit nåt större om cirkus innan detta, men Dentaku väcker misstankar mot cirkus ett litet tag innan DL:

Det syftas alltså på cirkus röst dag ett. Cirkus röstade väldig tidigt, det var första dagen, hon var väl mer eller mindre tvungen att lägga en första röst på någon och då även givetvis basera det på något, i det här fallet Koppens "skumma" kommentar. Jag känner liksom spontant att det är lite svagt att bygga en teori på enbart en sån röst? Känns för mig som att cirkus inte hade så många andra alternativ.

Sen börjar Pilot:

Som, om jag inte minns fel, innehöll faktafel om röstningsordningen.

Sen röstar Dentaku:

Återigen, helt baserat på cirkus tidiga förstadagsröst. Jag tycker det är vansinnigt svagt, helt enkelt.

Sen röstar Pilot strax efter:

Jag kan då inte låta bli att fundera på om Pilot kan ha käkats just för att vi skulle rikta blickarna mot cirkus, att lyan ville att vi skulle tro att de trodde Pilot var siare? Och därmed tro att cirkus är ond... Skulle det då kunna vara så att Dentaku sitter i lyan, och tänkte sig kunna få pluspoäng för att "följa" Pilot? Eller tänker jag på tok för långsökt då?

Oavsett blir jag fundersam över röstmotiveringen. Så mycket som kommit upp och diskuterats och man väljer att lägga en röst baserad på en förstadagsröst?

Det skulle förklara Dentakus röst som jag inte alls förstår varför hon valde just Cirkus.

LenaH: Hon lyfter tidigt att Asko och Q4 kan sitta i lyan ihop. Det jag undrar är varför hon tror att Q4 är ond och inte har någon information som tyder på att hon vet att asko är god. Känns som det är lite tack vare henne att Asko åkte ut.
Jag vet ju inte vilket av alternativen som är riktigt. Nu har det ju redan skrivits ut i tråden vilka vägar informationen till Q skulle kunna ha gått men jag brukar inte vilja skriva ut sånt så tydligt.
Dessutom tänker jag lite på att vi just diskuterat lite sånt här i anmälningstråden och Q är inte dum i huvudet och vet nog hur hon ska kunna utnyttja det faktumet.

Eller så är hon supergod. :banghead:

Jag vet ju inte vilket av alternativen som är riktigt. Nu har det ju redan skrivits ut i tråden vilka vägar informationen till Q skulle kunna ha gått men jag brukar inte vilja skriva ut sånt så tydligt.
Dessutom tänker jag lite på att vi just diskuterat lite sånt här i anmälningstråden och Q är inte dum i huvudet och vet nog hur hon ska kunna utnyttja det faktumet.

Eller så är hon supergod. :banghead:
Förstår hur du tänker där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 558
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 020
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 841
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 130
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur