En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sedna Jag har kikat lite snabbt kring Vira nu och helt ärligt är det inget jag reagerar på. Vilket i sig visserligen inte säger ett skit, för Vira kan luras rätt bra, men som hon spelar (både med röstning och försvarande av Tora) är jag ganska övertygad vore detsamma oavsett roll. Jag ser i alla fall ingen ond Vira i det spelet (med det givetvis inte sagt att hon nödvändigtvis är god).
Lite mer seriöst (och lite mindre desperat ;)) - vad har du själv för misstankar?

Nu när det inte finns några onda kvar utanför lyan så kan ju ulvarna veta att alla utanför lyan är goda. Men innan Diamanda dog så kunde de ju inte det. Så exakt HUR skulle de kunna veta att du i så fall är god?
Eftersom dom kunde räkna ut att jag inte var Diamanda så förstod dom ju att jag var god. Alla ulvarna känner ju till dom andra ulvarna.

Nu blir det så där igen att flera frågar samma sak och jag hinner inte riktigt med att svara alla enskilt. Jag får massvis med frågor men varje fråga kommer bara från en person.

Tänk så här. Ulvarna vet att jag är god. Och så lägger dom ihop två och två. På det viset kunde dom räkna ut att jag inte var Diamanda.

Fast hur skulle ulvarna ha kunnat veta det medan diamanda fortfarande var kvar i leken?

Rent hypotetiskt skulle de kunnat få en sia av brevbäraren och siat dig god men det är väldigt långsökt.

Men vem är ond då? :arghh:
Frågar du mig?! :p

Jag är väl antagligen grundlurad som vanligt, jag har flera gånger funderat på att göra en lista på mina misstänkta och sen rösta på övriga med motiveringen att jag med största sannolikhet har helt fel. ;)

Nej, men skämt å sido, just nu är nog Tora ändå en av mina mest misstänkta. Det kan absolut vara för att hon är ny spelare, men det sista tycker jag hon snurrat in sig lite väl i diskussionen om Diamanda att jag tycker det ändå lutar lite åt att det är ett misstag från en ulv.

Dentaku har jag fortfarande inte släppt helt sen igår, men känner att jag behöver gå igenom lite mer av det som skrivits idag, för inget jag kommer på nu att jag reagerat något större på.

Sen lär det väl finnas ett gäng till...

Eftersom dom kunde räkna ut att jag inte var Diamanda så förstod dom ju att jag var god. Alla ulvarna känner ju till dom andra ulvarna.

Om de nu kunde räkna ut det så visst. Men det skulle iaf inte jag våga skriva i sten utan väljer att hålla alla dörrar öppna för att de faktiskt INTE visste vem Diamanda var!

Frågar du mig?! :p

Jag är väl antagligen grundlurad som vanligt, jag har flera gånger funderat på att göra en lista på mina misstänkta och sen rösta på övriga med motiveringen att jag med största sannolikhet har helt fel. ;)

Nej, men skämt å sido, just nu är nog Tora ändå en av mina mest misstänkta. Det kan absolut vara för att hon är ny spelare, men det sista tycker jag hon snurrat in sig lite väl i diskussionen om Diamanda att jag tycker det ändå lutar lite åt att det är ett misstag från en ulv.

Dentaku har jag fortfarande inte släppt helt sen igår, men känner att jag behöver gå igenom lite mer av det som skrivits idag, för inget jag kommer på nu att jag reagerat något större på.

Sen lär det väl finnas ett gäng till...
Jag började snarare svaja om @Tora nu, först tänkte jag YES! en tabbe! Men nu börjar jag nog tro att hon är god bara för att hon verkar så övertygad! :p

Varför börjar hon vicka åt andra hållet för dig?

För att det inte framkommit något (har bara läst hit nu) som gjort att jag misstänker henne mer. Jag har läst det hon skrivit idag fram tills jag skrev det inlägget du citerat, och det har inte känts konstigt på samma sätt som det jag reagerade på igår. Tänker att man kan skriva något knasigt utan att vara ond också :)
Nu vet jag ju inte om det kommit fram något mer efter ditt inlägg jag svarar på, ska fortsätta läsa, har liksom inte lagt henne åt sidan än.

Jag började snarare svaja om @Tora nu, först tänkte jag YES! en tabbe! Men nu börjar jag nog tro att hon är god bara för att hon verkar så övertygad! :p
Fast där blir ju jag nojig för att hon desperat försöker rädda sig själv. Men så har jag släppt förbi på tok för många nya spelare senaste tiden, som sen visat sig vara onda, så det kan nog påverka också.

Jag mår inte alls bra och tänker överge den här diskussionen och krypa ner i sängen.

Jag röstar på samma person som igår. Jag tyckte hennes sätt att försöka lyfta Pilot-teorin var konstigt igår och jag tycker hela hennes resonemang runt hur ulvarna skulle ha kunnat listat ut hennes roll. Enda sättet de hade kunnat vara så säkra på hennes roll är att hon faktiskt sitter i lyan.

Mirtai röstar på Tora

Jag tror att gårdagens röstning var en tillbakalutad historia för ulvarna, de såg hur det stod mellan två som inte var en av dom (eftersom jag tror att Tora är god - ända tills motsatsen är bevisad och jag fattar hur hon tänker i sitt Diamanda resonemang, det passar med den rollen jag tror att hon har, men hon har missuppfattat en detalj i hur vissa saker funkar och därför är hon skriver hon som hon gör). Om Ulvarna hade misstänkt att Snurrfian var Diamanda hade de nog försökt styra över rösterna på Tora mer tror jag.

Nej dom visste säkert inte vem som var Diamanda men dom visste säkert vem som inte var det.
Står det mellan två goda så spelar det ju ingen roll vem som åker ut, inte om du är en Ulv
En ulv vet ju om vilka andra som är ulvar. Så det vet mycket väl om att jag inte är ond.

Att dom tex visste att jag inte var Diamanda (ulvarna alltså)

Blanda inte ihop de två sakerna nu. Igen: De visste inte vem som var Diamanda men dom visste vem som inte var det.

Hur skulle de kunna veta det? Diamanda var ju inte utröstad då uppenbarligen så de kunde ju inte veta vem som var ond eller god av dig och snurrfian.
Förlåt om du redan svarat, jag försöker läsa ikapp på den lilla tiden som finns kvar.

Jag tror att gårdagens röstning var en tillbakalutad historia för ulvarna, de såg hur det stod mellan två som inte var en av dom (eftersom jag tror att Tora är god - ända tills motsatsen är bevisad och jag fattar hur hon tänker i sitt Diamanda resonemang, det passar med den rollen jag tror att hon har, men hon har missuppfattat en detalj i hur vissa saker funkar och därför är hon skriver hon som hon gör). Om Ulvarna hade misstänkt att Snurrfian var Diamanda hade de nog försökt styra över rösterna på Tora mer tror jag.

Du får inte skriva sådär! Jag ska ju lägga mig men nu måste jag ju luska ut vad du menar! :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 505
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 986
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 822
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 105
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka