En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering!

Dansen gick över stock och sten,
Hopp! och Skutt! och brutna ben
- nämen vänta lite nu, tänkte pålbankare Kock, nånstans får man faktiskt lov att dra en jäkla gräns! OK att skutta runt i skogen med träskor och käppar som en annan hovnarr, men nåt jädrans rimmande går jag inte med på! :cautious:
Med bägaren gott och väl runnen över tvärvände han och Snurr!ade mot närmsta Älva med käppen och träskorna i högsta hugg (han var en vig typ, långvarigt morrisdansande i svår terräng kan göra underverk även för en medelålders kropp :up:), här skulle mosas Älvor!

Tyvärr är Älvor Älvor just för att de är vääääääldigt mycket bättre än människor - även morrisdansande karlar beväpnade med träskor :( - så den enda lön han fick var ett hånskratt, som han fick lyssna på ett bra tag. Medan han funderade på om han inte borde haft lite större tålamod med rimmande ändå...

LenaH var morrisdansare (bybo)

Natt-DL kl 10!

Och Diamanda då, uppenbarligen var hon inte god? Och enhörningen som ulvarna dessutom käkade? Alla utanför lyan nu är goda, men så var det inte tidigare.
Säg nu om man misstänker starkt att en av två personer inte är ond och man vill behålla dom som är onda. Då röstar man ju på den man har störst misstanke om är god.

Denna misstanken baseras på de slutsatser man tar av det som skrivits innan i tråden. Precis som alla andra teorier som görs av det som folk skriver i tråden.

Varför då?
För att det "bara" var en bybo?

Jag tror att scenariot är precis ett gäng goda med lagom många röster var och ulvarna såg till att den som de trodde hade viktigaste rollen åkte ut. Då kan jag tänka mig att ulvarna är bittra...

Nej, för att vi blev av med en god, naturligtvis. Och LenaH var en av de jag höll för god, därav att jag inte känner mig så förvirrad.

Säg nu om man misstänker starkt att en av två personer inte är ond och man vill behålla dom som är onda. Då röstar man ju på den man har störst misstanke om är god.

Denna misstanken baseras på de slutsatser man tar av det som skrivits innan i tråden. Precis som alla andra teorier som görs av det som folk skriver i tråden.

Men hur ska ulvarna veta att den ena är ond och den andra god? Jag förstår inte riktigt hur du menar..

Nu skriver jag inte mer innan Dl för jag hinner inte. Jag måste rösta själv.
Det här är svårt och komplicerat. Man måste tänka lite utanför lådan. Dom visste att dom två som stod högst på lynchen var två goda. Dom visste att en utav dom inte var Diamonda efter att ha lagt ihop två och två. Då var det ju säkert att rösta på den som dom visste inte var Diamonda.

:confused::confused::confused:
Jag känner fortfarande att jag vill syna dig, du är obegriplig.

Varför då?
För att det "bara" var en bybo?

Jag tror att scenariot är precis ett gäng goda med lagom många röster var och ulvarna såg till att den som de trodde hade viktigaste rollen åkte ut. Då kan jag tänka mig att ulvarna är bittra...

Jag är inne på samma spår.
:arghh: nu känns det som om ulvarna röstar ut en viktig god roll jag är hysteriskt nojjig:arghh:

Nä men om alla som har två eller fler röster är goda är det ju lätt för ulvarna att styra så att den goda de helst vill ha ut ryker:arghh:

:confused::confused::confused:
Jag känner fortfarande att jag vill syna dig, du är obegriplig.
Äh det kommer bli begripligt sen.

Synd med LenaH. De kan få viktig info.

Sorry. Men jag blev så misstänksam när du var först att rösta på mig igår. Det såg ut som om du drog med dig dom andra.

Givetvis, men hela resonemnaget står och faller med att misstänker någon starkt.

Fast byborna är som sagt viktiga i den här leken i och med att de kan få spioninfo - garanterat nu när det inte finns onda utanför lyan!

Men sålänge det finns någon bybo kvar går väl infon i alla fall ut? Och nu när det inte finns några onda utanför lyan så ger det ju ingen statistisk fördel med fler heller? Även om det såklart alltid är bättre att få ut ulvarna...

Det här håller jag med om - däremot tror jag inte att ulvarna är bittra. Byborna är som sagt jätteviktiga roller nu när de får spioninfo och jag har misstankar om att ulvarna haft äckligt bra koll på den här röstningen.

Fast byborna är som sagt viktiga i den här leken i och med att de kan få spioninfo - garanterat nu när det inte finns onda utanför lyan!

Bybor är viktiga i alla lekar.

Ja absolut och därför kan det vara intrresant att gå tillbaka och kika extra noga på Lenas inlägg.

Men om vi ska vara rent krassa så ju färre goda som kan få spioninfo som är kvar destomer info hamnar hos samma personer och då är det lättare för den/dom att dra slutsatser. Så jag hade tyckt det varit värre om någon god specialare rykt.

Men sålänge det finns någon bybo kvar går väl infon i alla fall ut? Och nu när det inte finns några onda utanför lyan så ger det ju ingen statistisk fördel med fler heller? Även om det såklart alltid är bättre att få ut ulvarna...

Jo, men vi vet ju inte hur många bybor som finns i leken. 3 är definitivt borta nu och Q vet vi inte vilken roll hon hade bara att hon var god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 422
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 933
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka