En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm behöver kolla mer på lobelia, känns som om jag har noll koll på vad hon gjort i leken hittills. Inget som sticker ut uppenbarligen då borde jag ju komma ihåg det...
Perfekt, vi kollar upp varandra :), men i ärlighetens namn så tror jag inte jag hittar något. Jag misstänker att Q verkligen visste något.

Ärligt talat har jag känt mig lite bortglömd. Det kan ju bero på att jag haft begränsat med tid. Det känns mest som jag försöker läsa i kapp.

Perfekt, vi kollar upp varandra :)
Ärligt talat har jag känt mig lite bortglömd. Det kan ju bero på att jag haft begränsat med tid. Det känns mest som jag försöker läsa i kapp.

Bra jag känner mig mindre nojig om jag blir uppkollad. :cautious: Symboliserar lite hur jag känner mig när folk nästan godförklarar mig pga att Q trodde jag var god. Vi vet ju inte ens vilken roll hon hade.(om hon hade specialroll skulle den ju bli vidareskickad så en person kanske vet det)

Du tillhör inte de som skrivit minst så det beror inte på dålig aktivitet att jag inte märkt dig så mycket tror jag. :)

Fast alla röstade ju inte på Dentaku vilka som gjorde det när de gjorde det och med vilken motivering tycker jag är väldigt intressant. Också de röster som inte kom på dentaku är ju som jag nämnde tidigare mycket intressanta.

Givetvis är det intressant.
Jag tror nog jag kunnat köra Dentakus taktik för att få mer tid. Det finns många specialroller kvar och info som kommer. Ju länger leken tar dess större chans är det att vi vinner över älvorna.

Bra jag känner mig mindre nojig om jag blir uppkollad. :cautious: Symboliserar lite hur jag känner mig när folk nästan godförklarar mig pga att Q trodde jag var god. Vi vet ju inte ens vilken roll hon hade.(om hon hade specialroll skulle den ju bli vidareskickad så en person kanske vet det)

Du tillhör inte de som skrivit minst så det beror inte på dålig aktivitet att jag inte märkt dig så mycket tror jag. :)
jag känner mer att jag inte tillför så mycket. Mängden inlägg är mig övermäktig, det blir mer att jag hakar på ett aktuellt "ämne" istället för att skärskåda vad folk gjort.

Ta Gabby och bollen jag harnkanppt noterat vad de pysslar med. Dig har jag hållt för god för att en person jag har svårt för att läsa godförklarade dig. Hedin är snusförnuftig som vanligt. Mammas glider mest med och verkar göra som jag minus att hon knappt skriver inlägg. Jag har en känsla av att halva gänget gör på det viset mer eller mindre, om inte fler. Det verakr bara vaa ett fåtal som verkligen hänger med.

Tora höll jag på att lynscha för knepiga uttalanden utan att ha granskat närmre och vid en mindre granskning jag faktiskt hann med så verkar det som hon är en ärligt förvirrad nybörjare.

För att inte tala om Sasse/MM, missade röstningar pga sjukdom, och dålig aktivitet pga den samma och så nu en ny spelare. Det blir helkonstigt.

Allt ovan är taget ur minnet inget jag har dubbelcheckat.

Angående @glömmerallt och @Lobelia så håller jag med om att ni inte heller är speciellt misstänkta generellt sett. När jag började kolla på bollen__ var ni nog ungefär på samma nivå.
Vad gäller glömmerallt har jag valt att än så länge lita på Sednas godförklaring där... man kan ju aldrig veta säkert men känner att jag måste försöka få ihop pusslet. Så jag kanske borde säga minst misstänkt av de som jag är mest osäker på ;)
Och Lobelia har rätt i att hon nog är lite bortglömd, i alla fall från min sida. Det får jag ta igen imorgon! Det var nog för att jag utgick från Sednas inlägg och sedan hann jag inte längre idag.
Sedan är det även Sasse/Matmissbrukaren som inte direkt varit uppe för granskning och inte heller har några röster, men i och med inhoppet visste jag inte riktigt hur jag skulle hantera det.
Så då blev det bollen__ som jag hade mest koll på eftersom jag kollat igenom hennes inlägg och därför kände att jag kunde stå för själv och inte bara följa efter andra.
Jag fortsätter hålla koll på henne men ska även försöka hinna kolla upp andra för att se om jag stöter på något mer greppbart... bollen__s röst på Mammas vet jag inte riktigt hur jag ska tolka, får nog lägga lite tid på henne också imorgon.

Ja läs inläggen som kom efter uppdateringen så ser du att det redan tagits upp.

Jag förstår inte vad det är för förmåga som du menar att ulvarna skulle fått??? De kan ju få paket som alla andra men varken de eller övriga får ju sina roller ändrade under spelaets gång.
Förut fanns ju enhörningen. Han kunde ju sno specialförmågor. Men han kanske inte kunde sno borgmästarens lynchstoppförmåga? Det i sig är ju inte aktuellt nu men jag tänkte om jag missat någon som också kunde göra det?

Jag är ju trots allt ny och det är mycket att hålla reda på :)

jag känner mer att jag inte tillför så mycket. Mängden inlägg är mig övermäktig, det blir mer att jag hakar på ett aktuellt "ämne" istället för att skärskåda vad folk gjort.

Ta Gabby och bollen jag harnkanppt noterat vad de pysslar med. Dig har jag hållt för god för att en person jag har svårt för att läsa godförklarade dig. Hedin är snusförnuftig som vanligt. Mammas glider mest med och verkar göra som jag minus att hon knappt skriver inlägg. Jag har en känsla av att halva gänget gör på det viset mer eller mindre, om inte fler. Det verakr bara vaa ett fåtal som verkligen hänger med.

Tora höll jag på att lynscha för knepiga uttalanden utan att ha granskat närmre och vid en mindre granskning jag faktiskt hann med så verkar det som hon är en ärligt förvirrad nybörjare.

För att inte tala om Sasse/MM, missade röstningar pga sjukdom, och dålig aktivitet pga den samma och så nu en ny spelare. Det blir helkonstigt.

Allt ovan är taget ur minnet inget jag har dubbelcheckat.

Jag känner också att jag borde bidra mer, tror det är lätt att känna så pga lekens storlek. Efter mycket små lekar har jag nog blivit lite van vid att hinna kolla upp de flesta. Nu får jag nöja mig med några.

Förut fanns ju enhörningen. Han kunde ju sno specialförmågor. Men han kanske inte kunde sno borgmästarens lynchstoppförmåga? Det i sig är ju inte aktuellt nu men jag tänkte om jag missat någon som också kunde göra det?

Det borde vara snobart men enhörningen är ju inte kvar i leken så det behöver vi inte fundera över. :) Ingen annan än bormästaren kan ha stoppat lynchen vad jag vet.

Angående @glömmerallt och @Lobelia så håller jag med om att ni inte heller är speciellt misstänkta generellt sett. När jag började kolla på bollen__ var ni nog ungefär på samma nivå.
Vad gäller glömmerallt har jag valt att än så länge lita på Sednas godförklaring där... man kan ju aldrig veta säkert men känner att jag måste försöka få ihop pusslet. Så jag kanske borde säga minst misstänkt av de som jag är mest osäker på ;)
Och Lobelia har rätt i att hon nog är lite bortglömd, i alla fall från min sida. Det får jag ta igen imorgon! Det var nog för att jag utgick från Sednas inlägg och sedan hann jag inte längre idag.
Sedan är det även Sasse/Matmissbrukaren som inte direkt varit uppe för granskning och inte heller har några röster, men i och med inhoppet visste jag inte riktigt hur jag skulle hantera det.
Så då blev det bollen__ som jag hade mest koll på eftersom jag kollat igenom hennes inlägg och därför kände att jag kunde stå för själv och inte bara följa efter andra.
Jag fortsätter hålla koll på henne men ska även försöka hinna kolla upp andra för att se om jag stöter på något mer greppbart... bollen__s röst på Mammas vet jag inte riktigt hur jag ska tolka, får nog lägga lite tid på henne också imorgon.

Det där lät ju genast mer rimligt. :)

men du kommer inte undan en extra koll. ;)

Enhörningen kunde säkert sno den också, nu hann besten inte ställa till med något alls.

Har kikat lite på @Lobelia och hennes röst på @Dentaku känns sådär. Svag motivering. I övrigt inget att anmärka så mycket på. Möjligtvis att hon ifrågasätter andras teorier mer än skriver egna men det är nog mer spelstil så tror jag att jag också gör.

Har kikat lite på @Lobelia och hennes röst på @Dentaku känns sådär. Svag motivering. I övrigt inget att anmärka så mycket på. Möjligtvis att hon ifrågasätter andras teorier mer än skriver egna men det är nog mer spelstil så tror jag att jag också gör.
Lite nyfiken, hittar du någon med en stark motivering när det gäller Dentaku? Jag skäms nästan för min ;)

Jag får troligen för mycket tid i morgon ( om vi nu båda överlever) att gå igenom leken och granska mer än dig. Om nu för mycket tid räcker.

Lite nyfiken, hittar du någon med en stark motivering när det gäller Dentaku? Jag skäms nästan för min ;)

Jag får troligen för mycket tid i morgon ( om vi nu båda överlever) att gå igenom leken och granska mer än dig. Om nu för mycket tid räcker.

Nä inte direkt men en del röster kändes bättre än din rent motiveringsmässigt. Vira kändes vettig i hur hon resonerade sig fram till rösten och hedinn har ju röstat på Dentaku mycket förut så det känns ju inte så skumt att hon gör det igen, hade varit märkligare om hon inte gjort det nu när många andra gjorde det.

Sen är inte din röst värst heller. Matmissbrukarens röst känns väldigt mycket "jag röstar på D för att alla andra gör det". Hon har överhuvudtaget i bidragit med så mycket sedan hon hoppade in jag hoppas hon har mer tid i fortsättningen nu finns det ju inget alls att gå på med tanke på att sasse inte heller skrev så mycket(dock ganska vettigt det lilla hon skrev tycker jag) och dessutom missade en röst. Blir för lite att gå på där än så länge. Vill helst se mer innan jag behöver ta ställning där.

Den enda reflektionen jag orkar med såhär mitt i natten. Detta är en spelare som är rätt säker på att det finns en morgondag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 394
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 921
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 052
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka