Bukefalos 28 år!

Eran träning.

B

Brummselisa

Joo kom precis hem från MIN träning (vilket idag blev lite styrka på gymmet) och frågan dök upp: Är alla hundägare lika nogranna med att de ska vara i lika bra kondis som sin hund?
Så hur tränar ni? Tränar ni överhuvudtaget? Varför tränar ni/varför inte?

Jag tränar ca. 6 dagar i veckan och vad beror på vart jag är. Är jag på skolan eller hos mamma (landet) så blir det en jogging runda om dagen (3-5 km) och självklart följer vovven med. Är jag däremot hemma (hos pappa, stad) så blir det styrketräning och yoga. Min träning har en del med mig, en del med skolan och en del med hunden att göra. Men för att nämna hundsidan så är det mest för att kunna hinna med den i alla sporter och orka vara med i skog och mark och orka med lekarna.

Så nu vill jag höra er:D
 
Sv: Eran träning.

Tränar inte alls....dumt nog.
Ska försöka komma igång med det i höst, för jag vill ha lika god kondition som min hund och har bevisat för mig själv på semestern att jag orkar vandra 1 mil per dag i 6 dagar.

Så planen är att komma igång att springträna (med min hund) samt förhoppningsvis simma en gång i veckan.

Anledningen till att jag inte kommit igång är att jag tycker träning (utom ridning) är så himla tråkigt...har svårt att motivera mig själv.
 
Sv: Eran träning.

Jag simmade/tränade på gym en del innan jag flyttade (mars), efter de har de inte blivit mycket.
Får jag veta att jag får fortsätta på mitt nuvarande vik så ska gymkort inhandlas omg!
Annars blir de iaf 1 långpromenad med hundarna på 1-1.5h varje dag, samt att jag försöker cykla istället för att köra bil :)
 
Sv: Eran träning.

Tränar inte alls....dumt nog.
Ska försöka komma igång med det i höst, för jag vill ha lika god kondition som min hund och har bevisat för mig själv på semestern att jag orkar vandra 1 mil per dag i 6 dagar.

Så planen är att komma igång att springträna (med min hund) samt förhoppningsvis simma en gång i veckan.

Anledningen till att jag inte kommit igång är att jag tycker träning (utom ridning) är så himla tråkigt...har svårt att motivera mig själv.

Tyckte också det var grymt tråkigt att träna men när man hittar ngt man tycker inte alls är så tråkigt och jag varierar mkt min träning och byter träningsmetod ofta så blir det bättre. Plus så när man väl känner att man har konditionen och känner hur hela livet känns bättre när man orkar så är det inte så svårt att motivera sig, Lycka till med den framtida träningen:D
 
Sv: Eran träning.

Jag simmade/tränade på gym en del innan jag flyttade (mars), efter de har de inte blivit mycket.
Får jag veta att jag får fortsätta på mitt nuvarande vik så ska gymkort inhandlas omg!
Annars blir de iaf 1 långpromenad med hundarna på 1-1.5h varje dag, samt att jag försöker cykla istället för att köra bil :)

Det är ju iallafall något..;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
431
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 009
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 693
Senast: IngelaH
·
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
1 902
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp