Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

Det kan vara bra att veta att även för att någon haft eller har kontakt med soc, så skadar det inte att orosanmäla igen. Soc kanske inte får reda på nästa grej som händer, om man resonerar så. Nu menar jag i ren allmänhet, inte specifikt i detta fall.
Men ja, jag förstår inte att man vågar utsätta sig själv för den risken det innebär att bjuda hem en okänd man. Än mindre att man utsätter sitt barn för den risken.
Sant, personligen hade jag inte ens öppnat dörren men samtidigt ser man det i dejting hela tiden, trots alla förmaningar.

Bara att födas till denna värld är en jäkla risk.

Javisst, men för det behöver man ju inte medvetet delta i riskbeteenden. Det gick bra den här gången, men sen? Var rädd om dig i den mån som går, istället. Jag vet att det tar emot när man inte gillar sig själv, det är ett skitjobb faktiskt, men det måste göras för att där kanske ska finnas en bättre framtid.

Hade det varit bättre mellan mig och P hade det nog sett helt annorlunda ut.
Du skriver ju att du inte behöver män etc. Ändå bjuder du hem en främmande man till ditt hem där bebis finns. Och så säger du att om det var bättre med P hade det nog inte hänt.
Ser du inte mönstret? Du kan ju inte låta bli att söka upp män och sätta dig i trassliga sitsar.
Jag säger inte att jag inte gjort osäkra saker och är perfekt för att jag påpekar det. Men man måste ju se sig i spegeln på allvar om man både ska kunna hålla sig nykter som alkoholist och ta ansvar för ett barn.
Det är inte ”bara”, som inte alls är lätt, att låta bli att dricka. Du måste ju ta reda på varför du vill dricka och undvika onödiga triggers. Trassel-relationer med skitstövlar måste ju vara en enorm trigger.

Jo jag vet men tänkte att det kanske skulle bli annorlunda. Ångrade däremot nästan direkt efter jag skickat adressen. Skrev att kom inte ikväll. Jag hinner inte. Vilket på sätt och vis stämde. Jag satt med mysbyxor och en tröja med fläckar på och allmänt ofixad. Då skriver han att han är här om 30 minuter.
Jag hann fixa till mig hyfsat men kände noll inspiration att träffa någon öht. Plus att jag skrev att kom inte idag. Men får skylla mig själv.
Vill bara glömma hela grejen. Imorgon blir en bättre dag 💪
Vilken obehaglig person. Du skriver att han inte ska komma men det ignorerar han.

Du skriver ju att du inte behöver män etc. Ändå bjuder du hem en främmande man till ditt hem där bebis finns. Och så säger du att om det var bättre med P hade det nog inte hänt.
Ser du inte mönstret? Du kan ju inte låta bli att söka upp män och sätta dig i trassliga sitsar.
Jag säger inte att jag inte gjort osäkra saker och är perfekt för att jag påpekar det. Men man måste ju se sig i spegeln på allvar om man både ska kunna hålla sig nykter som alkoholist och ta ansvar för ett barn.
Det är inte ”bara”, som inte alls är lätt, att låta bli att dricka. Du måste ju ta reda på varför du vill dricka och undvika onödiga triggers. Trassel-relationer med skitstövlar måste ju vara en enorm trigger.
Jag har inte haft något sug på ett tag och inget sug nu heller. Det är jag väldigt tacksam för. Vet att det inte skulle hjälpa nånting alls att börja dricka. Det skulle tvärtom förstöra allt.
Precis allt.

Jag har inte haft något sug på ett tag och inget sug nu heller. Det är jag väldigt tacksam för. Vet att det inte skulle hjälpa nånting alls att börja dricka. Det skulle tvärtom förstöra allt.
Precis allt.
Men vad är det med de här männen? Om det är en ren intimrelation du letar efter finns det mycket säkrare plattformar och sätt att söka det på.
Det är givetvis inte något du behöver svara på, men om man söker typ en kk och är öppen med det måste man nog vara Fruktansvärt försiktig och vetta dem på allmän, säker plats.

Men vad är det med de här männen? Om det är en ren intimrelation du letar efter finns det mycket säkrare plattformar och sätt att söka det på.
Det är givetvis inte något du behöver svara på, men om man söker typ en kk och är öppen med det måste man nog vara Fruktansvärt försiktig och vetta dem på allmän, säker plats.
Jag söker inte efter något. Intimrelationer har jag redan. Så jag vet inte ens. Förstår inte.

Jag söker inte efter något. Intimrelationer har jag redan. Så jag vet inte ens. Förstår inte.
Något måste det ju vara? Jag låg med många män som ung trots att jag nog egentligen visste att jag inte tyckte om det, men något var jag ju ute efter. Bekräftelse, självskada, passa in? Svårt att säga, men NÅGOT är det ju.

Kanske något att utforska med dina samtalskontakter?
Att bjuda hem karlar på "dejt som inte är dejt" och riskera att bli utnyttjad eller våldtagen är såklart inte okej, särskilt när du egentligen inte ens ville ha honom hemma. Särskilt inte med en sårbar individ i huset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn