Ett nytt sätt att hoppa bank

Sv: Ett nytt sätt att hoppa bank

Haha! Oxå en variant:D

Det häftigaste jag sett var på Flyinge när vi skulle hoppa en stor "låda/Bank" där det var tänkt att hästen skulle hoppa upp och sen ner, men min kompis häst hoppade allt i ett språng. Det ska inte gå att göra med en ung orutinerad häst. Ryttarens min var obetalbar! :rofl:

:bow: hahaha....:rofl: :rofl: hjälp vad roligt!!

Så farligt var det ju inte! Jag tyckte det var roligt!

:confused: I detta fall,bryr jag mig inte vad ryttaren tycker,utan vad som händer med hästen "ryggsäck".Den skall fyllas på med förtroende.
Detta förtroende kommer sedan att generera i att hästen kan ta vettiga beslut i terrängen.
Ett sån´t kravlande skapar INTE en bra känsla hos hästen. Kan ana att ryttaren dessutom flamsar till det och inte och inte tar saken på allvar.

Självklart menar jag inte att man inte skall leka,utan;
Lek under ridning skapar i de flesta fall ett stort samspel mellan häst&ryttare.
Ha´kul med er ponny/häst,men med en plan i bakhuvudet (-:

Senast ändrad av en moderator:

Hästen såg ut och klara sig bra, men lite synd om den var det nog.

Liknande trådar

Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av... 6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 486
Senast: voltis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 476
Senast: bettysmatte
·
Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem... 53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
38 570
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag fick hem min beställda bok igår och var rejält nyfiken efter att av en slump snubblat över Ann Fernholm på nätet och läst på hennes...
Svar
15
· Visningar
2 038
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31