Eurovision song contest 2021 - FINAL

Jag tycker också det hade varit kul om vi skickade en riktig håll-käften-och-dansa låt som får hela arenan att gunga. Och en saxofon, allt blir bättre med saxofon.


Moldavien är grymma på det där, även om just årets bidrag inte var bland det festligaste man sett. Men att de redan första året som de deltog skickade "Mormor slår på trumman" och bara går in och tokröjer på scen från sekund ett, det är imponerande!

 
Tycker forfarande det är lite orättvist i etno-träsket. Men det kanske blir type same same cultural appropriation om vi kommer med typ Oriental Hits som att vi skickar Roger Pontare som ”indianhövding”?! 🤔😬 Ngt säger mig ändå att toleransnivån är rätt chill 😅
 
Tycker forfarande det är lite orättvist i etno-träsket. Men det kanske blir type same same cultural appropriation om vi kommer med typ Oriental Hits som att vi skickar Roger Pontare som ”indianhövding”?! 🤔😬 Ngt säger mig ändå att toleransnivån är rätt chill 😅
Jag tänker att det är helt okej att skicka "oriental hits" om det är musiker med mellanöstern-kultur som gör musiken och uppträder. Det skulle jag gilla, visa att vi är ett mångkulturellt land.
Roger Pontare är väl ett dilemma dock. 😅
 
Jag tycker inte att vi ska skicka gamla beprövad rävar som varit med innan. De har haft sin chans. Vi bheöver skicka nån som har nåt nytt och fräscht. Inte nödvändigtvis ung. Men inte nån som är gammal i gamet.
Kanske reglerna skulle bli samma som i "svensktoppen nästa"? Att artister och låtskrivare inte fått varit med i något sammanhang alls tidigare. Då kanske vi skulle få lite innovation i svenska mello iallafall och slippa 47 birdag från samma låtskrivare :meh:
 
Innan det här spårar ur alldeles vill jag påminna om Molvaniens låt från 2004, och Zladko Vladcik.

According to the Molvania website, Zlad! was to perform his hit single at the Eurovision Song Contest in Istanbul, Turkey, but he was arrested at Atatürk Airport for possessing recreational drugs, and was immediately deported, disqualifying the tiny Eastern European republic of Molvania from the song contest.

 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 077
Senast: voltis
·
Kultur San Marino: Senhit – “Adrenalina” Estonia: Uku Suviste – “The Lucky One” Czech Republic: Benny Cristo – “Omaga” Greece: Stefania – “Last...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
4 658
Senast: Otherside
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 468
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke...
39 40 41
Svar
806
· Visningar
27 670
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp