EUROVISION SONG CONTEST 2016 - Semifinal 2

6 av 10 rätt, jag lyckades inte riktigt lika bra den här gången :p Israel, Australien och Litauen var mina favoriter ikväll.
 
Men ALLVARLIGT ???? :confused: :eek: :cry:
Hur har den sidan röstat egentligen ???

Aja så illa va de kanske inte :p Skulle lista de jag gilla å de blev rätt många ändå :p
Polen, Latvia, Lithuania, Israel och nån mer ...
 
Jag blev tvungen att rasta hund och missade röstningsresultaten... Någon som vill skriva en fin liten lista med vilka bidrag som gick vidare så att jag förstår någonting? :D
 
Blev helt kär i Australien (igen) :love: lyckades tippa 9/10 men trodde inte på Georgien fast jag gillade låten. Lät lite Primal Scream i refrängen eller vad man ska kalla det? I like.
Fattar inte grejen med Ukraina heller eller hur den kan ligga tvåa på omröstningar. Känns som finalen kan gå hur som helst vid det här laget.
 
Har kollat lite bettingsidor.
Ryssland ligger i topp. (Vägrar gilla ryssland)
Ukraina ligger tvåa. Hur kan det komma sig?gillar den inte alls.
Trea Australien. Bra låt enligt mig.
Fyra Frankrike. Bäst om jag får bestämma.
Femma frans.
 
Nu har jag kollat resultaten och min reaktion blev också what da fuck?! Jises... och @Fridamatilda =O Usch, vad tråkigt! med de nordiska länderna alltså...

Jag tycker Vitryssland lätt skulle kommit till final!

//r
 
Jag såg Australien som jag kommer ihåg vaknade i soffan klockan 02. Så intressant tyckte jag att det var gillade Australien sedan flöt de flesta låtarna ihop.
 
Snabb kommentar innan jag startar finaltråden ;) KUL att så många varit inne och kommenterat, speciellt under sändningstid!
Jag har fullt sjå att hinna lägga in en liten kommentar om varje låt på facebook, vill inte missa ngt på tv:n ;)

Tycker överlag att semi 2 kändes svagare än semi 1.
Överlycklig att vitryssland inte gick vidare!
Några överraskningar gick vidare, så som lettland och georgien...
Men mina favoriter gick iaf vidare, så som Israel, Polen, Belgien och Australien.
Fick några nya favoriter efter liveframträdandena, som tex Bulgarien och Serbien! Kul!

Tippade 7 rätt
iaf, det får jag vara nöjd med då semi 2 kändes mkt jämnare än semi 1.

Iaf så är det dessa vi kommer se i finalen i morgon!
 

Liknande trådar

Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 573
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 876
Senast: voltis
·
Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 191
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
23 777
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp