Bukefalos 28 år!

Eurovision Song Contest - Semifinal 2

Mer utförligt i morgon men:

OJ vad med överraskningar!
Estland, Irland o Schweiz kändes givna....
Lika som Kroatien o Danmark som jag INTE trodde alls på....

Men så är ESC ;) är bara glad att Österrike o Bulgarien klarade det! :D
 
Top 3 i finalen:

Bulgarien
Italien
Portugal

Men vågar inte gissa i vilken ordning de kommer... Jag hoppas att Italien vinner annars blir det väääldigt sömnigt nästa år...
 
Nu kan jag komma med lite mer utförilga reflektioner av semifinal 2 :D

Först och främst, detta kändes som en starkare semi än den första?
Faktiskt ingen låt som var helt usel, även fast det fanns ett par som var rätt "jaha" förstås ;)

Jag hade efter alla sjungit 11 st som gärna fick ta sig till final och ett par ok till! Så måste väl ändå säga att jag är nöjd med resultatet ;)
Mina största favoriter var Österrike och Bulgarien, som både hade bäst röster och bäst låtar. De gjorde ett kanonjobb! Även Israel var störtskön :D
Dotterns kommentar om båda: oj oj nu kanske inte Robin vinner! (det är starka ord, Robin är bara BÄST för henne hehe).

Skrev lite kort i går kväll att det var ett par överraskningar och när jag googlat runt så verkar europa hålla med mig: Estland gick inte vidare!
Och istället gjorde Kroatien det (jäääättte konstigt framförande, jag gissar att det var just därför den gick vidare för den var SÅ udda!). Och Danmark, som jag verkligen inte trodde skulle gå hem i stugorna. Där var jag säker på att Irland, eller Schweiz, skulle ta den platsen...

SÅ jag saknar Schweiz, Irland och Estland i finalen... men är så klart ändå helnöjd!
Tror överraskningarna i gårkväll inte kommer så högt i finalen ändå ;)


Showen var liksom sist lite... bläh. Programledarna orkar jag knappt lyssna på, speciellt han i green room, där HÖR jag inte vad han säger......
Nu var det iaf en lite rolig akt, den med gamla vinnare. MER sånt tack!

NU BLIR DET FINALTRÅD!
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 658
Senast: Rosett
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 565
Senast: Lingon
·
Fritid I morgon kör vi igen! Semifinal 2 är det dags för, med vår egen Cornelia! Kommer Sverige ta sig till final? Vad troe ni om de övriga...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
5 693
Senast: Lingon
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp