Bukefalos 28 år!

Evig singel?

#80 Men är de som inte vill ha barn eller inte tycker att frågan är viktig så väldigt sällsynta? Jag känner som sagt flera som absolut inte vill ha barn och ännu fler som är lite obestämda på den punkten och inte tycker det är en fråga att bry sig om. Och då snackar jag om folk runt 30.

Den i min bekantskapskrets som har störst "problem" vad gäller förhållande och barn är runt 35, singel och vill ha barn med någon.
 
Det var väl precis det jag skrev - att det nog finns intresserade män/potentiellt intresserade män men de inte vågar närma sig.

Att jag förutsätter att det finns är helt utefter tantens beskrivning av kvinnan och de miljöer hon vistas i.

Jag tänker att det är skillnad på att tycka att ngn är trevlig och att vara intresserad. Och jag tycker att många stannar vid att tycka att ngn är trevlig och inte går vidare och blir intresserad.
 
Nu är jag inte 30+ men har två kvinnor i min närmsta familj som verkar vara "evigt singel". En är 40+ och den andra 70+, och jag har aldrig hört om något förhållande hos någon av dem men vet inte om det har varit medvetet eller inte.

Men jag måste säga att jag länge har tyckt att det har varit skönt med kvinnliga förebilder som visar att man inte måste ha någon i sitt liv. Det har säkert något med ens vanor att göra (de båda kan nämligen vara mycket envisa :D) men för den sakens skull behöver man inte vara olycklig heller :)

Appropå särbor (vilket jag tycker låter utmärkt :D) så har vi en granne på ca 70-80+ som när hennes man dog träffade någon ny ganska snabbt och de lever nu som särbor, så uppenbarligen går det :D

Själv känner jag mig lite som evigt singel jag också men det vet jag beror på att jag automatiskt får taggarna utåt om någon visar intresse, dumt nog, så jag känner att jag vill först bli kompisar och sen se om det kan bli något mer. För det känns inte som att jag skulle kunna bli kär i någon som jag inte skulle kunna vara kompis med??
 
Ja, det verkar himla orättvist att tänka så. Ingen annan har ju någon aning om hur den personen tänker och fungerar - kanske var den klar med sin relation innan de ens bröt?

Jo men det är ju lite det jag menar. Att det är orättvist att tänka så, för precis som du säger fungerar vi alla olika. Samtidigt är det kanske heller inte nödvändigtvis något negativt att snabbt gå vidare till något nytt. Jag ser det som ngt negativt eftersom det inte funkar så för mig och jag behöver tid på mig mellan förhållanden. Det betyder ju inte att alla andra behöver det.
 
Det där är ett jättehinder "i din ålder" (gud så gammal jag känner mig). Är det någon tröst så släpper det vid ungefär 35 och framstår istället som en fördel för många män

Jag har tänkt att när jag blir lite äldre kanske det är lättare att hitta någon som redan har barn och som är nöjd med det eller som släppt tanken på barn. Just nu tycker alla jag träffar att det är jätteviktigt. (Gud så ung jag kände mig när du skrev sådär :D .)
 
#80 Men är de som inte vill ha barn eller inte tycker att frågan är viktig så väldigt sällsynta? Jag känner som sagt flera som absolut inte vill ha barn och ännu fler som är lite obestämda på den punkten och inte tycker det är en fråga att bry sig om. Och då snackar jag om folk runt 30.

Den i min bekantskapskrets som har störst "problem" vad gäller förhållande och barn är runt 35, singel och vill ha barn med någon.

Det beror nog på tror jag? Efter uppbrottet som enbart berodde på att vi inte kunde enas i barnfrågan (jävligt svårt att kompromissa liksom) så kände jag att jag inte ville göra om den resan. Att leva fem år med någon, och med en tro om att det kommer fortsätta vara vi, och sedan inse att det inte blir så eftersom hans önskan om barn och min önskan om att inte få barn inte är förenliga med varandra.

Efter det blev barnfrågan ett problem eftersom jag tig upp den tidigt. Jag vill inte sitta med någon annan efter fem år och inse att det bara är att bryta upp - och jag vill inte någon annan ska genomlida det heller. Han var ju lika ledsen som mig.

Så, efter att ha sett det som ett i ickeproblem och att "det där ger sig den dagen", men upplevt den där dagen så.. Jag vet att HAN blev noga med att förhöra sig om sina senare dejters inställning med ;) (även han trodde som mig att det där ger sig, vi blir nig överens på något vis)
 
Jag har tänkt att när jag blir lite äldre kanske det är lättare att hitta någon som redan har barn och som är nöjd med det eller som släppt tanken på barn. Just nu tycker alla jag träffar att det är jätteviktigt. (Gud så ung jag kände mig när du skrev sådär :D .)

Jag kan ju bara tala utefter min erfarenhet - och efter 35 tycks det som sagt vara plus och bonus just hos de män som har de barn de vill ha och inte vill ha fler samt de män som insett de inte vill ha barn. Plötsligt ät man rena högviltet jämfört med närmast pestdrabbad innan ;)
 
Fast man vet ju heller inte om de är intresserade men inte vågar visa det :)

Visst kan det vara så. Jag vänder mig bara mot att man alltid får höra att det finns säkert någon som är intresserad. Eller kommentaren att det finns någon för alla.
Jag tycker att man också måste ta dom på allvar som säger att de aldrig under hela sitt liv har varit någon som visat intresse för dom eller raggat på dom.
 
Och är en sån som är "snäll, härlig och omtänksam.

Annars är jag absolut inte tillbakadragen, snarare tvärtom! Oftast väldigt social, lätt för att prata och skämta. Usel självkänsla

Jag är man och lite äldre än dig och jag har aldrig haft ett förhållande. Det jag har citerat ovan stämmer väldigt bra in på mig också. Eftersom jag det senaste året har försökt ändra på mig (bla annat efter att jag har fått en del tankeställare efter saker som har påpekats av folk här på Buke när jag var lite aktiv ett tag) så har jag kollat upp lite saker.

Det började med att jag läste boken "Hemligheten, från ögonkast till varaktig relation" och då insåg att jag tillhör kategorin otrygg - undvikande enligt anknytningsteorin. Utifrån detta har jag jobbat med mig själv och jag känner mig nu helt säker på att jag kommer att hitta någon även om det tar lite tid. Så det kan vara ett tips att läsa den boken eller googla lite på otrygg - undvikande eftersom enligt min personliga tolkning så stämmer det citerade ovan bra in på människor i den kategorin.
 
Visst kan det vara så. Jag vänder mig bara mot att man alltid får höra att det finns säkert någon som är intresserad. Eller kommentaren att det finns någon för alla.
Jag tycker att man också måste ta dom på allvar som säger att de aldrig under hela sitt liv har varit någon som visat intresse för dom eller raggat på dom.

Absolut. Menade och menar inte att på något vis förminska dem. Även om många av dem nog har haft personer som har varit intresserade men inte vågat visa. Dvs de är utmärkt möjliga att attraheras av och bli intresserad av - även om de inte fått "märka det". Så var mer som pepp.

Jag är hopplös på att se vinkar tex, man får slå mig i huvudet med ett plakat. Mer än en gång har personer berättat att de varit intresserade/kära på avstånd - men jag fattade det aldrig och de vågade aldrig visa tydligare (ofta för jag framstod som inte så intresserad.)

En killkompis skämtade ofta om att ifall han inte vore pälsdjursallergiker så..., och brukade snällt "trösta" mig med att det var obegripligt hur den och den mannen inte kunde uppskatta en sån snygg, trevlig och bla bla tjej som mig. Osv.
I efterhand har han berättat att han var "tvärkär" i mig i flera år men aldrig vågade göra mer eftersom jag verkade helt ointresserad. Jag fattade aldrig att han inte bara vänskapligt skämtade, tröstade osv...
 
Jag kan ju bara tala utefter min erfarenhet - och efter 35 tycks det som sagt vara plus och bonus just hos de män som har de barn de vill ha och inte vill ha fler samt de män som insett de inte vill ha barn. Plötsligt ät man rena högviltet jämfört med närmast pestdrabbad innan ;)

Jag kan hålla med till viss del, jag är ju 35+ och vill inte ha barn. Jag trodde att en man som inte vill ha barn var totalt ointressant på dejtingsidor, men så är det inte, de som är i åldern 35 - 45 ungefär där jag söker och som har barn verkar tycka att det är rätt bra med min inställning. Jag blir ju naturligtvis ganska ordentligt utfrågad om varför jag inte vill ha barn dock.
 
Helt fel forum för denna fråga, men jag ställer den iallafall. Har antalet inlägg nollställts efter att designen gjordes om? Det står Ny medlem under min avatar trots att jag förut hade ungefär 400 inlägg.
 
@spoos Så är det nog inte i min omgivning. I synnerhet när det gäller det där med att snabbt träffa en ny efter en separation, det gör de flesta inte.

Ibland på Buke har jag undrat om det förra förhållandet inte var värt något alls, när jag ser hur snabbt det ersätts med ett nytt. Det stämmer inte alls med min IRL, där bearbetar man och landar lite först (om man inte träffade nästa när man fortfarande var kvar i det gamla förhållandet, förstås).

Men det gamla förhållandet kanske avslutades långt innan det var "officiellt".

Om nu tiden emellan är en mätfaktor på hur betydelsefullt ett förhållande var.
 
Visst kan det vara så. Jag vänder mig bara mot att man alltid får höra att det finns säkert någon som är intresserad. Eller kommentaren att det finns någon för alla.
Jag tycker att man också måste ta dom på allvar som säger att de aldrig under hela sitt liv har varit någon som visat intresse för dom eller raggat på dom.
Amen för dom sista 3 raderna .......
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 958
Senast: lilstar
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 747
Senast: Hellhound
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 442
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp