Bukefalos 28 år!

Extra stor höpåse?

Sv: Extra stor höpåse?

Köpte ngt liknande på COOP bygg förra veckan, en grön typ större IKEA påse med snörning upptill så den går att dra igen. Jag tror den går som lövkasse kostade ca 30kr
 
Sv: Extra stor höpåse?

Köpte ngt liknande på COOP bygg förra veckan, en grön typ större IKEA påse med snörning upptill så den går att dra igen. Jag tror den går som lövkasse kostade ca 30kr

Är det liknande "universalbag´en" från clas ohlsons? :)
Priset var ju inte helt fel.. då kan jag köpa TVÅ :D
 
Sv: Extra stor höpåse?

Väldigt lik Clas Ohlsons universalbag men halva priset:laugh:
 
Sv: Extra stor höpåse?

Köpte ngt liknande på COOP bygg förra veckan, en grön typ större IKEA påse med snörning upptill så den går att dra igen. Jag tror den går som lövkasse kostade ca 30kr

Äsch, coop hade ingen lövpåse :mad:
Enl personalen hade de inte haft någon det här året

Jag får åka till clas ohlsons eller jula ist!
 
Sv: Extra stor höpåse?

annars är det super enkelt att öppna botten på en ikea-kasse, klippa bort banden på en annan och sy ihop! rymmer precis hur mycket som helst.
 
Sv: Extra stor höpåse?

annars är det super enkelt att öppna botten på en ikea-kasse, klippa bort banden på en annan och sy ihop! rymmer precis hur mycket som helst.

Hur är hållbarheten?
Det är det som jag att jag drar mig för att försöka mig på att sy ihop två ikea-kassar. Det kommer vara mellan 10-15 kg hö i påsen och sen blir det en del skumpande och slängande på vägen till stallet. Så frågan är om sömmarna från en vanlig symaskin håller :confused:
 
Sv: Extra stor höpåse?

Clas Ohlsons påse fungerade super :banana:
Trädde den över huvudet och bar den på ryggen, fick lätt plats med alla kilon. Suveränt!
 
Sv: Extra stor höpåse?

Min inhysing har köpt ett gäng jättestora gröna påsar/säckar på Clas Ohlson.
Med hårdpressat hö borde det rymmas åtskilligt.
De går dessutom att snöra ihop så att öppningen blir liten.


dessa får det plats hur mycket som helst i. Jag använder dessa när jag ska åka iväg på flera dagars tävlingar eller kurs. Jag får ner ca 25-30 kg hårdpressad enslige :)
 
Sv: Extra stor höpåse?

Jag är också än så länge jättenöjd!
Ska nog köpa några fler om jag åker förbi affären igen :)
 
Sv: Extra stor höpåse?

Här är en som letar lagom stora höpåsar... ;)

Nu har vi köpt en Universalbag från Clas Ohlson. Tyvärr är den FÖR stor. Den är för otymplig att bära runt på när jag går ut i hagen. Hos Toys R Us så har de slutat att sälja de stora påsarna och de kommer inte in i lager igen. :(

Agrias påsar har jag frågat Agria om, men de säljs endast på typ Globen osv. Jag antar att Agria kommer finnas på Göteborg Horse Show, men jag bort långt från Göteborg och ska inte dit...

Jag letar efter en påse som är något större än Ikeas påsar. Kanske någon dm längre, ett par dm djupare och någon dm bredare. Så att den rymmer ungefär 8 kg hö från en storbal, dvs ganska löst hö. Någon som vet var man kan hitta något sådant? :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 030
Senast: Juli0a
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 305
Senast: Karamello30
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 082
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 653
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp