Bukefalos 28 år!

Extra stor höpåse?

Sv: Extra stor höpåse?

Här i Karlstad finns de stora kassarna fortfarande på Toys R us. 20 spänn kostar de. Om de ska sluta med dem ska jag åka och köpa ett par till så jag klarar mig länge.
 
Sv: Extra stor höpåse?

Så, då har jag hört med Toys R Us i Linköping också. De har dem inte. Åkte hela vägen till ATG i Mantorp som ska ha större höpåsar (de hade kvällsöppet på tisdagar stod det på internet) men när vi kom fram så har de slutat med kvällsöppet. Så, resultatet är x antal timmar i bil utan höpåsar. Grr! De lär ju inte heller vilja skicka några påsar, så det är väl kört. :(

Till Göteborg Horse Show ska vi inte, inte heller Falsterbo, eller Globen, och känner ingen som ska dit heller. Varför är det stört omöjligt att hitta höpåsar i lite större storlek? Är det bara jag i hela Sverige som vill ha fatt i det? :crazy:
 
Sv: Extra stor höpåse?

Hej!

Där jag jobbade för flera år sen anväde vi påsarna som spånet kom i. Dom rymde massor och eftersom vi använde spånet i dom fick vi nya allteftersom de gamla gick sönder.

Jag tycker egentligen inte om IKEAkassarna, tycker dom rymmer för lite nästan jämt:-)

/Lavinia
 
Sv: Extra stor höpåse?

Det finns kassar som jag har sett som kommer från hööks, de är större än vanliga ikeakassar men inte enorma. Svarta och väldigt snygga. Vet inte om de har kvar dom längre eller om det är ett vettigt pris. I mitt gamla stall så var det alltid de som var favoriterna istället för att proppa ikeakassar och sen bygga på höjden. Spana in deras hemsida så ser du säkert om de finns kvar än idag :) Lycka till!
 
Sv: Extra stor höpåse?

Som sagt, Jysks påsar är lagom.

Får väl revidera lite att det är dålig kvalité, i år har jag haft hö och inte en enda påse har gått i sönder till skillnad från förra året med ensilage.
 
Sv: Extra stor höpåse?

KL

Jag tycker inte att AGRIAs påsar är särskilt hållbara. Vi hade två stycken och de gick sönder relativt fort (handtagen lossnade) jämfört med IKEA-kassarna som man tycks kunna misshandla hur mycket som helst och de bara håller.
 
Sv: Extra stor höpåse?

Vi har två st stora svarta påsar från Hööks, inköpta 2007 tror jag det var. Dessvärre är de utgångna ur sortimentet sedan länge. :(

lady_vip:
Vi får kolla på Jysk då och hoppas att de finns. Köper man dem inne i butiken, eller finns de vid kassan?
 
Sv: Extra stor höpåse?

Jag kan köpa några påsar åt dig på Toys R Us om du vill. Det är ju lätt att skicka dem på posten i så fall.
 
Sv: Extra stor höpåse?

Sen jag började köpa påsarna från Clas Ohlsson känner jag ingen anledning att köpa nåt annat. Hur jävla överlägsna som helst!:bow: Vi har t.om dragit dem efter bilen från grannens loge på grusväg hur många gånger som helst. Botten är förstärkt och det faktum att du kan dra ihop dem med snöre är ju kanon. Går att använda till allt! Look no further!
 
Sv: Extra stor höpåse?

Knuffar upp denna tråden lite. Var finns de största höpåsarna just nu? Tycker IKEA påsarna bara blir mindre och mindre!
 
Sv: Extra stor höpåse?

Ja men visst. Har sökt efter stora påsar men verkar som om många som föreslagits i tråden slutat säljas så den behöver ju uppdateras nu :D
 
Sv: Extra stor höpåse?

När jag hade stora hästen inaccorderad och höbalen stöd kvar hemma med ponnyerna(renoverade stallet så stora syod bara borta i en vecka), så tog vi en stor löv påse på 1, 5 m3 och körde höet i. Samma med halmen.

När vi köpte hö av grannen (eller, jag fick hö gratis då jag hjälpte till där varje dag, hade 2 ponnyer så en storbal han bli dålig). så hade jag en cyxkelkärra där man fick plats med 6 proppfulla ikeapåsar på kärran och 2-3 på styret :p.

Behöver man bara större påsar för foder förberedelse så är Gekås påsar bra. Själv tar jag 2 ikeapåsar och binder ihop så folk ser att hästen ska gå båda.
 
Sv: Extra stor höpåse?

Granngårdens rymmer lite mer än IKEA och är väldigt hållbara.

Rusta hade dock i julas påsar i enormt format som var tänkta som julklappssäckar. Vet inte om de har fler kvar. Men de är nästan i största laget för de blir lite otympliga om man fyller dem. En de rymmer huuur mkt som helst!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 020
Senast: Juli0a
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 305
Senast: Karamello30
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 079
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 653
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp