Facebook-fråga - vänner

Men om man har dold vänlista betyder det ju inte att man inte kan bli hittad? Man är ju fortfarande sökbar. Bara att ingen kan se ens vänlista. Eller missförstår jag nåt?

Jag har min vänlista dold, vilket innebär att andra bara ser vilka gemensamma vänner vi har. Jag tycker att det är skönt :).
Klart man kan bli hittad på andra sätt, via vänners vänlistor är ju bara ett av olika sätt. :D
 
Förresten - någon som vet om man kan dölja vilka sidor man gillat? Säg att jag skulle vilja följa sd i mitt flöde av ren nyfikenhet på hur de framställer sig, då skulle ju vänner som kollar deras sida kunna tro att jag sympatiserade.
 
Förresten - någon som vet om man kan dölja vilka sidor man gillat? Säg att jag skulle vilja följa sd i mitt flöde av ren nyfikenhet på hur de framställer sig, då skulle ju vänner som kollar deras sida kunna tro att jag sympatiserade.
Jag har inte sett någon sådan inställning och jag har letat. För mig har lösningen på problemet blivit att jag inte gillar några sidor alls utan går in och läser på de som intresserar mig.
 
Förresten - någon som vet om man kan dölja vilka sidor man gillat? Säg att jag skulle vilja följa sd i mitt flöde av ren nyfikenhet på hur de framställer sig, då skulle ju vänner som kollar deras sida kunna tro att jag sympatiserade.

Men syns det vilka man följer? Jag följer ett par sidor, utan att "gilla" dom.
 
Jag misstänker att jag och en icke-vän har gemensamma vänner. Jag får upp en av dessa om jag går in på icke-vännens profil. Det står alltså att vi har 1 gemensam vän. Jag misstänker att vi har 2 gemensamma vänner.

Kan den andra misstänkte gemensamma vännen ha lagt en blockering så hon inte dyker upp någonstans i gemensamma vänner?

Jag är bekant med A men inte vän.
B är vän med A men jag och B är inte vänner.

Tittar jag på As sida står det att vi har åtta gemensamma vänner.
Tittar jag på Bs sida, som visar Bs vänner, står det under A att vi har tio gemensamma vänner. Klickar jag på listan över dessa så ser jag ändock bara åtta namn.

På omvägar verkar det alltså kunna synas ATT det finns fler gemensamma vänner, bara inte vilka. Eller så är det bara något fel.
 
Nej, det tänkte jag inte heller. 😉 Med ”grundidén med fb” menade jag facebooks/Zucks grundidé. Användarna kan ju ha lite olika syften med sitt deltagande.
Grundidén var väl att ranka tjejer eller hur var det? :meh:
 
Jamen då går man ju inte miste om hela poängen med Facebook om man döljer vänlistan :p:D.
Fast det finns ju fler anledningar, jag tex har en "vän" som när han blir arg eller tycker han blir orättvist behandlad har en tendens att berätta för ens vänner hur dum man är mot honom, när han hotade med det så gjorde jag min vänlista osynlig för andra vilket gjorde att han inte kunde se vilka mina vänner var och därför inte skriva till dom heller. Vi kommer överens då och då i perioder och pratar men jag vill tex inte riskera att han ska få såna ryck igen och därför förblir min vänlista dold för alla.

Vi har för övrigt inga gemensamma vänner alls så han kan inte se genom andra heller vilka som är vän med mig, så att dölja vänlistan har en hel del funktioner.
 
Förresten - någon som vet om man kan dölja vilka sidor man gillat? Säg att jag skulle vilja följa sd i mitt flöde av ren nyfikenhet på hur de framställer sig, då skulle ju vänner som kollar deras sida kunna tro att jag sympatiserade.

Från din egen tidslinje, klicka på ditt eget namn längst upp på sidan.
I menyraden, under din omslagsbild, klicka på Mer och sedan hantera avsnitt. Nu kan du frossa i och förfasa dig över Sd hur mycket du vill.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 318
Senast: mars
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 474
Senast: sjoberga
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp